Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua säälittää tutun ylisuojeleva käytös. Onko teistä ihan normaalia:

Vierailija
10.03.2007 |

Kohta 3-vuotias normaali lapsi juo nokkamukista, äiti pilkkoo kaiken ruuan valmiiksi niin pieneksi ettei siihen vaan voi tukehtua (halkaisee jopa kirsikkatomaatit!), lapsi nukkuu edelleen pinnasängyssä ja kulkee vallan rattaissa. Nyt heille on tulossa toinen vauva ja he eivät suinkaan opeta lasta istumaan isommassa tuolissa, vaan osatavat toisen syöttötuolin, lapsi ei siirry tavalliseen sänkyyn vaan ostetaan toinen pinnis, lapsi ei voi kävellä päivittäin lyhyitä matkoja vaan hankitaan kaksostenrattaat vaikka auto koko ajan käytössä eivätkä pahemmin missään maitokauppaa pidemmällä käy.

Olenkohan minä liian väliinpitämätön äiti, kun tuttu tuntuu hössöttävältä kanaemolta, joka tekee karhunpalveluksen lapselleen. Meillä lapsilla paljon pienempi ikäero kuin 3 vuotta ja nuorempi on perinyt esikoisen vauvakamat ja isompi kasvanut isoksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kuitenkin terve ja onnellinen, niin älä suotta huolta kanna.

Vierailija
2/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän lapsi juo nokkamukista ja pilkon ruuan, koska se vähentää sotkua ihan tosi paljon. Lapsi nukkuu pinnasängyssä, koska me ollaan näköjäään niin saamattomia eli väsyneitä, ettei saada aikaiseksi siirtää tavalliseen. Vauvalle ostettiin oma syöttötuoli, koska ne on Trip Tappeja, jotka kasvavat lapsen mukana. Kivahan isommankin on syödä oikealta korkeudelta eikä lautanen otsan tasalla. Meidän lapsi on tosi pieni ikäisekseen. Ja meidän vajaa 3-vuotias kulkee päivittäin kaksostenrattaissa, kun käydään päiväkävelyllä, ja hän sitten nukahtaa siihen päiväunille ja nukkuu kolme tuntia. Eli kaksostenrattaat ovat meillä erittäin tarpeelliset. Autokin on kyllä koko ajan käytettävissä, ja kaupassa käydäänkin aina autolla.

Että tältä pohjalta tuo ei kuulosta musta mitenkään omituiselta eikä ylisuojelevalta. Pinniksenkin ymmärrän,jos lapsi on ihan tosi kova pyörimään sängyssä yöllä. Mutta meillä kyllä on niin päin, että pinnis vaikeuttaa lapsen kulkemista. Jos tänään saatais pyhän kunniaksi vaihdettua se sänky, kun se ois tuolla aitassa jo valmiinakin...

Vierailija:

Kohta 3-vuotias normaali lapsi juo nokkamukista, äiti pilkkoo kaiken ruuan valmiiksi niin pieneksi ettei siihen vaan voi tukehtua (halkaisee jopa kirsikkatomaatit!), lapsi nukkuu edelleen pinnasängyssä ja kulkee vallan rattaissa. Nyt heille on tulossa toinen vauva ja he eivät suinkaan opeta lasta istumaan isommassa tuolissa, vaan osatavat toisen syöttötuolin, lapsi ei siirry tavalliseen sänkyyn vaan ostetaan toinen pinnis, lapsi ei voi kävellä päivittäin lyhyitä matkoja vaan hankitaan kaksostenrattaat vaikka auto koko ajan käytössä eivätkä pahemmin missään maitokauppaa pidemmällä käy.

Olenkohan minä liian väliinpitämätön äiti, kun tuttu tuntuu hössöttävältä kanaemolta, joka tekee karhunpalveluksen lapselleen. Meillä lapsilla paljon pienempi ikäero kuin 3 vuotta ja nuorempi on perinyt esikoisen vauvakamat ja isompi kasvanut isoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valtaosa sängystä jää vielä käyttämättä. Kaikki lapset kun ei oo jättiläisiä...

Vierailija
4/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pilkon ruoan useimmiten. Mutta usein myös lapsi ei anna minun pilkkoa vaan haluaa itse käyttää lasten veistään. Saa raivarit jos en anna avata , leikata itse ja tehdä itse. Mistäs tiedät, jos ystäväsi 3v:llä on sama juttu, mutta vieraiden nähden ei suostukaan tekemään mitään?

- Meillä on nukkunut isojen sängystä jo 1v asti,kun syntyi toinen lapsi heti. Mutta miksei pinniksessä voisi nukkua, tosin varmaan ei ole kovin järkevää minustakaan enää 3v:tä pinniksessä pitää jos pikkusisarus syntyy...

- Rattaissa yhä kulkee pitkät matkat ja pitkillä kauppareissuilla kaupungilla. Tuplatkin on ihan käytössä, että äiti pääsee kävelylle, ja päivittäin käydäänkin. Talvella ei käyty, oltiin paljon kipeitä, ja kaikkea, että ei jaksanut. Mutta mahdollisuus piti olla olemassa ja pitää yhä olla.

- Kaksi syöttötuolia on, ne on Emman jotka menee 13-vuotiaaksi asti!

Älä ap huoli, kyllä se ystävän 3v kasvaa isoksi väkisin, kun vauva syntyy.