Parisuhteessa oleva/ollut. Jos olet rakastunut ihan tosissasi toiseen suhteen aikana, niin onko vakisuhteesi.....
Parantunut vai pahentunut? Onko entiseen (ennen rakastumista) enää paluuta. Kuinka kävi?
Kommentit (20)
Oma suhde päättyi siihen, vaikka rakastumisen kohde valitsikin toisen.
Erosin. Tajusin vasta rakastuttuani toiseen, että olin ollut edellisessä suhteessa voin tottumuksesta jo monta vuotta. Olisi pitänyt erota jo paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Erosin. Tajusin vasta rakastuttuani toiseen, että olin ollut edellisessä suhteessa voin tottumuksesta jo monta vuotta. Olisi pitänyt erota jo paljon aikaisemmin.
Et siis kykene rakastamaan etkä ole rakkauden arvoinen. Kenellekkään.
Moni on avioliittossa muodon/ tavan elintason vuoksi. Mitään yhteistä kun laina ja ehkä lapset.
Hyvä että puhutaan mitään, kyllähän ne lapset näkee että kaikki ei hyvin.
Joo rakkaus loppui, kavereina pystyttiin näkemään myöhemmin.
Alussa oli vaikeaa mutta aika tekee tehtävänsä, lapset kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni on avioliittossa muodon/ tavan elintason vuoksi. Mitään yhteistä kun laina ja ehkä lapset.
Aika harvinaista tuollainen nykyään. Norminarratiivi sarjapettäjillä ja sarjaeroajilla sekä lastenhylkääjillä.
Vierailija kirjoitti:
Sama koettu. En tosin kadu.
Vierailija kirjoitti:
Minun olisi pitänyt tajuta erota jo ainakin 10 vuotta ennemmin. Menin vain autopilotilla. Vasta tunteiden herääminen toiseen sai ymmärtämään, että en tunne mitään silloista miestäni kohtaan. Sitä vaan oli tottunut, että mikään ei tunnu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaista tuollainen nykyään. Norminarratiivi sarjapettäjillä ja sarjaeroajilla sekä lastenhylkääjillä.
Katkera jätetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, olen minä tässä nykyisessä suhteessa pysynyt oikein onnellisesti jo neljännesvuosisadan. Jos yhden kanssa ei onnistu, se ei tarkoita, ettei voisi jonkun muun kanssa onnistua. Aivan kuin äitini oli kuolemaansa saakka katkera isälleni, joka löysi toisen jo ollessani pieni. Isä oli kuitenkin tuon naisen kanssa yhdessä kuolemaansa saakka, lähes 50 vuotta. Äidiltä sen sijaan ei mitkään suhteet onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koettu. En tosin kadu.
Juu en minäkään kadu, ainoa oikea päätös. Se johon rakastuin oli elämäni rakkaus ja entinen kumppanini oli virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera jätetty?
Se on joku vakkaripalstahullu. Ja ihan varmasti on katkera jätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä joku ei ole rakkauden arvoinen, niin se olet kyllä sinä. Miten kukaan voi puhua tuntemattomalle tai ylipäänsä kenellekään noin. Puistattavan hirveä ihminen.
-eri
Erosin. Ihastuminen hävisi. Silti oikea ratkaisu. Ihastumisia tulee ja menee. Aito rakkaus, se on tiukassa. Sekin katosi, mutta silti parasta mitä mulle on tapahtunut😚
Rakastuin toiseen. Avioliittoni oli tosin ollut tien päässä jo vuosikaudet. Uusi rakkaus on elämäni rakkaus. Niin hyvä olla nyt.
Käytin vierasta donnaa vain seksiin. Halveksin häntä muuten, mutta en näyttänyt sitä. Vaimo ja lapset kotona tärkeintä. Arvostan vaimoani. Hetki reiällä on eri elämää. Ikävää tuottaa turhia toiveita vieraalle naiselle, mutta joskus panettaa muuallekin ja vakuuttaa olematonta rakkautta. M50
Erosin, mutta en päätynyt yhteen sen kanssa johon ihastuin.
Ihastus toimi herätyskellona ja sai tajuamaan miten suhteen jatkaminen oli kuin kuolleen hevosen piiskaamista. En missään vaiheessa pitänyt oikeaa suhdetta ihastukseni kanssa mahdollisena tai edes toivottavana, koska vaikka meillä synkkasi niin elämän suuret linjat oli radikaalisti erilaisia (hän esim. Melko uskonnollinen, pitk tärkeänä kirkossa käymistä ja halusi suuren perheen, kun taas itse olen ateisti, allerginen uskontotuputuksille enkä halua synnyttää yhtään lasta, saati elää lapsiperhe-elämää).
Mutta se sai tajuamaan miten paljon tarvitsin kipinää ja kemiaa suhteeseen ja miten pysymällä silloisessa suhteessa en olisi koskaan saanut sitä mitä tarvitsin.
Eron jälkeen olin sinkku 3v kunnes löysin nykyiseni joka on rehellisesti elämäni rakkaus. Se puuttuva pala ja mitä kaipasin enkä uskonut olevan edes todellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato sarjaeroajahullu on back! Tiedoksi että yksi ero ei tee ketjua, ja sinunkin eroosi saattoi olla muita syitä kuin puolisosi.
Vierailija kirjoitti:
Käytin vierasta donnaa vain seksiin. Halveksin häntä muuten, mutta en näyttänyt sitä. Vaimo ja lapset kotona tärkeintä. Arvostan vaimoani. Hetki reiällä on eri elämää. Ikävää tuottaa turhia toiveita vieraalle naiselle, mutta joskus panettaa muuallekin ja vakuuttaa olematonta rakkautta. M50
Tuskin sillä naisella on muita toiveita kuin seksi, varattuna olet helppo kun et jää ruikutamaan nurkkiin.
Olin silmittömän rakastunut ja tunne oli molemminpuolinen. Hotellihuoneessa sitten selvisi, että toisella osapuolella oli jotain jäätäviä angsteja seksuaalisuuteen liittyen. Täyttymyksen sijaan tuli aikamoinen antikliimaksi. Jälkeen päin hän koki niin suurta häpeää, että se paransi hänet rakastumisesta. Minulle prosessi oli pidempi, mutta tokihan oli järjellä ajateltuna selvää, että hommasta ei olisi tullut mitään, vaikka olisimme olleet vapaita. Kumpikin jatkoi ihan normaalisti puolisoidensa kanssa. Tästä on nyt 14 vuotta.
Päädyin yksiöön yhteiskunnan reunalle jääneeksi halveksituksi hylkiöksi.