Saako keskiluokka veroille vastinetta?
Hiljalleen alkaa tuntua, että keskiluokkainen ihminen (palkka n. 3000 e) ei saa veroilleen vastinetta.
Hoitoon ei pääse, hammaslääkäriin ei pääse, vanhuksia ei hoideta, tiet on huonossa kunnossa, katujengit uhkailee, koulut täynnä kiusaajia ja häiriköistä ja inflaatio söi palkankorotukset. Nyt vielä joku mammografia maksulliseksi niin avot.
Kommentit (21)
Huonosti. Ainakaan yksin elävä ei saa oikein mitään. M39
Jaahas. Päivän aloituksessa palkkahaarukka oli 4000-6000.
Tarvii muuten yllättävän ison palkan, että tuottaa valtiolle jotain. Näin sen luvun joskus, se oli jossain +4000 euroa bruttona kuussa luokkaa. Vaikka ihminen elämänsä aikana maksaisi koulutukset ja neuvolat ja sairaalakäynnit ja poliisin ja pelastuslaitoksen valmiina olemiset niin viimeistään puolustusvoimien kustannusten maksaminen alkaa tekemään alle 4000 euron kuukausituloilla tiukkaa.
En löydä lähdettä tuolle seulontojen maksullisuudelle? Vaikka googletin eri hakusanoilla.
Voisitko kertoa sille lähteen?
(En edes pidä persuista, mutta en halua valheita levittää)
Ongelmahan on yksinkertaisuudessaan nimenomaan nuo pienituloiset, jotka tuottavat valtiolle ainoastaan tappiota. En nyt ole ketään uunissa paistamassa, mutta näin se kuitenkin menee.
"Keskiluokka maksaa paljon veroja mutta on silti nettosaaja"
http://www.eva.fi/blog/2018/06/01/keskiluokka-maksaa-paljon-veroja-mutt…
Koulut eivät ole täynnä häiriköitä. Ihan kaikkea median kärjistämää ei kannata uskoa. Ihan keskivertolapsia siellä on suurin osa. Juuri olin leikkauksessa julkisella, lasku n. 150€ ja ei kiireellisen hoidontarpeen toteamisesta leikkaukseen meni 3 kk. Lisäksi käynyt hammaslääkärillä ja muissa asioissa lääkärillä. Kaikki hoituneet alle kuukaudessa ja olen tyytyväinen laatuun. Tiet kuluu, koska liikenne ja routa (maa jäätyy ja sulaa epätasaisesti, jolloin tulee painaumia jne. Niitä sitten kriittisemmästä päästä korjataan. Ja niistä korjaustarpeista kannattaa ilmoittaa, jos haluaa että tulee hoidetuksi, koska se joku muu tuskin on ilmoittanut.
Eikä yksikään katujengi ole minua uhkaillut. Missäpäin oikein liikut?
Jos jokin asia on kurjasti, niin sille kannattaa tehdä jotakin, eikä keskittyä valittamaan ja toistamaan klikkiotsikoiden mantraa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvii muuten yllättävän ison palkan, että tuottaa valtiolle jotain. Näin sen luvun joskus, se oli jossain +4000 euroa bruttona kuussa luokkaa. Vaikka ihminen elämänsä aikana maksaisi koulutukset ja neuvolat ja sairaalakäynnit ja poliisin ja pelastuslaitoksen valmiina olemiset niin viimeistään puolustusvoimien kustannusten maksaminen alkaa tekemään alle 4000 euron kuukausituloilla tiukkaa.
ALV
Heisingissä ei todellakaan saa.
Olen Helsingissä aivan raivoissani siitä miten demarit, vasemmistoliitto ja vihreät pistävät huoletta kymmeniä miljoonia ylämäkien poistamiseen pyöräteistä kun samaan aikaan kaupungissa kaikki muut asiat ovat päin helvettiä. Kaupungille palkataan turhia pyöräilykoordinaattoreita, mutta sähköautojen latausinfran kehittäminen tunnu kiinnostavan ketään eikä mitään olla saatukaan aikaan.
Helsingin liikenne ei ole koskaan elämäni aikana toiminut yhtä surkesti kuin nykyään. Toivottaman hidasta on joka välineellä ja reitit ja ajoväylät muuttuvat vähän väliä.
Julkisen liikenteen hinnat on nostettu pilviin ja ihmiset ovat vähentäneet julkisilla matkustamista.Mikä johtuu siitä että HSL:n talous on satoja miljoonia miinuksella kun vihervasemmisto meni äänestämään turhan ja liian kalliin pikaraitiotien puolesta. Joka ei sitten ollutkaan se vähäpäästöisin vaihtoehto, kun sel kolistelee vinkuu tyhjänä illat pitkät. Sähköbussit olisivat tulleet paljon halvemmaksi myös käytössä ja niiden päästöt olisivat lopulta jääneet pinemmäksikin.
Tuo Länsi-Helsingin pikaraitiotie ei mahtunut Mannerheimintielle ja sen takia piti laittaa Mannerheimintie pysäkkeineen, koko kaupungin raitiovaunuverkosto ja liikenne sekaisin vuosikausiksi. Rahaa palaa aivan järjettömästi , ja koko Helsingiltä menee järjettömästi aikaa hukkaan ruuhkien, tietöiden ja liikenteenhitauden vuoksi, mutta sehän ei näitä vihervasemmiston hörhöjä yhtään vaivaa.
Pikaraitiotie maksatetaan HSL:n lippujen hinnassa, mitä nostettiin 8% viimeksi. Ongelma vaan on että kun matkustajat ovat kadonneet ei lippujen hinnankaan nosto riitä.
Jotenkin helsinkiläinen veronmaksaja joutuu tämän demareiden , vasemmistoliito ja vihreiden hölmöilyn maksamaan.
HSL:nmatkustajamäärät ovat pudonnet 40 000 000 matkan verran viidessä vuodessa. Samaan aikaan alueen väkimäärä on ksavanut n. 100 000:lla.
Julkinen liikenne ei Helsingissä ole ollut siis mikään suuri menestystarina. Tuskin on jatkossakaan.
Pelkään ettei edes lippuhintojen pudotus pelasta sitä. Tallinnassa luovuttiin ilmaisista raitiovaunumatkoista koska sekään ei olennaisesti vähentänyt autoilua.
Mulla liksa 3800€/kk.
Lapsi saa peruskoulutuksen ja koulussa maksuttoman lounaan. Lisäksi saadaan molemmat kela-korvausta hammaslääkärikäynneistä ja lääkkeistä. Lapsen julkisella liikkuminen on puoli-ilmaista.
Lisäksi jos mietitään taaksepäin molempien elämää, niin oma koulutukseni yliopistoa myöten oli maksuton, lapsen neuvola oli maksuton, käytin työikäiseksi asti julkisia hammaslääkäripalveluita. Synnytys oli pilkkahintainen verrattuna sen oikeisiin kustannuksiin.
Ikinä en maksaisi näitä omilla ansiotuloilla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on yksinkertaisuudessaan nimenomaan nuo pienituloiset, jotka tuottavat valtiolle ainoastaan tappiota. En nyt ole ketään uunissa paistamassa, mutta näin se kuitenkin menee.
He ovat ne, jotka nimenomaan pitävät yhteiskunnan pyörimässä ja ostovoiman päällä. Mitään ei mene säästöön vaan kaikki käytetään kädestä suuhun elämiseen.
On saanut jo paljon verorahoin tuotettuja palveluita, että on keskiluokkaan päätynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat ne, jotka nimenomaan pitävät yhteiskunnan pyörimässä ja ostovoiman päällä. Mitään ei mene säästöön vaan kaikki käytetään kädestä suuhun elämiseen.
Ja pitää osakkeenomistajat ja asuntosijoittajat leivässään.
Vierailija kirjoitti:
On saanut jo paljon verorahoin tuotettuja palveluita, että on keskiluokkaan päätynyt.
Totta. Toisin kuin todella varakkaiden perheiden lapset, jotka ovat joutuneet elättämään itsensä jo nuoresta lähtien. Näitä tarinoita on saatu varsinkin viime aikoina kuulla.
Olen keskituloinen, mutta sellaiseksi päätymiseen meni aikaa. Olen ollut myös saamapuolella. Olen käynyt ilmaiset koulut maisteriksi asti. Samoin lapseni ovat saaneet koulutuksen ja toinen jo ammatin, jolla tulee toimeen. Kadut aurataan, bussit ja junat kulkee. Hammastarkastukseen julkisella on puolen vuoden jono, joten pyysin palvelusetelin yksityiselle (Helsinki). Todellakin haluan, että ihmiset saavat sosiaaliturvaa sitä tarvitessaan. Se on turvallisinta meille kaikille. Minun mielestäni julkinen liikenne toimii Helsingissä erinomaisesti. Luovuin autosta ja yli vuosi sitten enkä ole tarvinnut.
Ei saa.