Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä vähän alle viisikymppinen lähtee etsimään uusia töitä?

Vierailija
13.03.2025 |

Olen 47-vuotias, asiantuntijatehtävissä, tiimin vetäjänä. Koen osaavani oman työni hyvin ja olen alastani kiinnostunut, halukas kehittymään ja kehittämään. Eteneminenkin kiinnostaisi esihenkilötehtäviin (niistäkin on kokemusta), mutta se tässä firmassa tule tapahtumaan.

Olen ollut samalla työnantajalla nyt kymmenkunta vuotta. Yrityksessä tapahtuneiden henkilömuutosten yms asioiden takia työni ei enää tunnu mielekkäältä. Mietin erilaisia exit-vaihtoehtoja lähes päivittäin. Hidasteena lähinnä tässä hyvä palkka ja hyvät edut, joita vastaavia en ihan helposti muualta löydä.

Olen ollut kymmenen vuotta autuaana omassa kuplassani, mutta nyt pitäisi ruveta verryttelemään työnhakulihaksia. Mistä aloitan? Mitä konkreettisia toimia kannattaa aivan ensiksi tehdä? Mistä edes löydän avoimena olevat paikat? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
2/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla penaalin terävin kynä, jos pitää täältä tuohon asiaan neuvoa kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoidu ensisijaisesti Linkedinissä. Avoimia työpaikkoja asiantuntijatehtäviin on hyvin harvoin ja kilpailu kovaa. Verkostoituminen ja hyvä asiantuntijuuden markkinointi yrityksiin suoraan on parempi väylä. Jos vielä pystyt työn ohella päivittämään osaamista jollain alan täydennyskoulutuksella niin hyvä. Ei tarvitse olla oppilaitoksessa opintoja, vaan esim. alan yksityisten toimijoiden kursseja. CV ajantasaiseksi ja hakemus teräväksi. Nyt on kuitenkin hyvin hankalat ajat ylipäätään urasiirtymille, joten tee pitkän tähtäimen suunnitelma.

Vierailija
4/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks kannattaa varmaan tehdä CV, johon laitat kaikki mitä olet tehnyt. Siitä sitten modaat kohdennetun CV:n kulloiseenkin työpaikkan mitä haet. Ohjeita on netti pullollaan ja ne kannattaa lukea.

Kannattaa tehdä myös LinkedIn profiili ja verkostoitua vanhojen kollegojen kanssa. Ylipäänsä kannattaa selvittää missä vanhat kollegat ovat töissä ja kysellä löytyisikö sitä kautta töitä.

Vierailija
5/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia täysin asialliseen kysymykseen.

Laita ihan ensin Linkkari kuntoon, jos ei jo ole. Sieltä oikeasti asiantuntijahommiin poimitaan osaajia. 

Todennäköisesti itse tiedät, onko osaamisessasi jotain täydennystä vaativia aukkoja. Opiskele ne. Ei tarvitse mitään tutkintoa ruveta suorittamaan, vaan muutama kelpo verkkokurssikin vaikka taloushallinnosta, photoshopin käytöstä, tekoälyn mahdollisuuksista tms on ihan hyvä alku. 

Sitten vain verkostoitumaan. Hakeudu aktiivisesti kaikenlaisiin ammattiasi ja alaasi läheltä liippaaviin yhdistyksiin, tapahtumiin, aamupalatilaisuuksiin, seminaareihin ja oikeasti, juttele siellä ihmisille ja tutustu!  Ei tarvitse olla mikään suuna päänä leuhottava tyrkky ja itsensä kehuja, vaan ihan tavallinen ja ystävällinen. Sitten vain sopivissa tilanteissa suu auki ja sano, että etsit uusia mahdollisuuksia.

Uskon vahvasti, että suuri osa työpaikoista löytyy verkostojen kautta ja siten, että ihan suoraan sanoo etsivänsä uutta työtä. 

Vierailija
6/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa internettiä työn haussa.

Jos hyvä palkka muttei viihdy niin ole töissä hiukan humalassa.

Vierailija
7/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi haastavaa kirjoittaa vaikka googleen "työpaikat".

Vierailija
8/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että työttömät alapeukuttaa asiallisia vastauksia. Itsellä ei tietenkään ole antaa mitään tähän keskusteluun.

Vierailija
9/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun teitä  turhia "asiantuntijoita ja tiimin vetäjiä" on karsittu roimalla kädellä. Uutta kunnon ammattia lukemaan jossa työvoimapula.

Vierailija
10/10 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät avoimen hakemuksen kiinnostavaan firmaan ja korostat miten juuri sinä sopisit sinne ja kyseisen firman arvoihin. Sieltä sitten mahdollisesti pyydetään haastatteluun.

Itse en ole koskaan hakenut mitään yleisessä haussa olevia työpaikkoja. Työnantajaa olen vaihtanut 4 kertaa.

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi