Ihmisten pinnallisuus järkyttää
Olen mies ja koko elämäni ollut normaalipainonen kunnes sairastuin vakavasti ja jouduin käyttämään pitkään kortisonia ja sen lääkityksen takia lihoin lyhyessä ajassa +30kg. Sairaus saatiin onneksi kuriin ja lääkkeen lopetettaessani laihduin samoihin mittoihin missä olin ennen. Sen ajan kun ehdin olla ylipainonen, niin työkaverit kohteli ihan eri tavalla kuin nyt taas normaalipainosena. Ignooraamista, vähättelyä, kaiken sanomani kyseenalaistamista, kukaan ei hymyillyt ja olin aina joko näkymätön tai melkeen tuntu kuin mua vihattaisiin.
Miksi toisen ihmisen keho aiheuttaa suoranaisia aggression tuntemuksia toisissa? En ikinä uskonut miten paha tilanne isommilla ihmisillä on, kunnes pääsin itse sen kokemaan. Voitaisiinko olla ihmisiä ihmisille?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on melko tyhmiä laumaeläimiä.
Jokaisella meistä on niin paikkaansa pitäviä kuin pitämättömiäkin uskomuksia ja moni ihminen on äärimmäisen vakuuttunut uskomustensa paikkansapitävyydestä. Vaikka he tiedostaisivatkin, että uskomus on heille haitaksi, uskovat he sen olevan kuitenkin totta, koska se on linjassa heidän aiempien kokemustensa kanssa.
Valtaosa ihmisistä on varsin asiallista ja myönteisen neutraalia väkeä. Heihin ei ole yleensä aihetta liittää vahvoja arvo- ja tunnelatautuneita merkityksiä.
En kelvannut somekaveriksi kun olen ilman meikkiä profiilikuvassani henkilölle jolla on yli 1000 kaveria ja seuraajaa. Muuta syytä en keksi asialle kuin että olen ilman meikkiä jne. Joten ymmärrän hyvin aloittajaa!
Nöyryytyksen kokeminen onkin selvästi enemmän miessukupuoleen liittyvää. Se voi olla yhtä hyvin ulkopuolisuuden kokemusta tai vuorovaikutuksen ja oikean sosiaalisen yhteyden puutetta, läheisyyden sietämisen vaikeutta. Tunnetta, ettei pääse muiden joukkoon, vaikka muut eivät hyljeksisikään.
Vierailija kirjoitti:
En kelvannut somekaveriksi kun olen ilman meikkiä profiilikuvassani henkilölle jolla on yli 1000 kaveria ja seuraajaa. Muuta syytä en keksi asialle kuin että olen ilman meikkiä jne. Joten ymmärrän hyvin aloittajaa!
Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muiden viestinnän pinnalliseksi ja omamme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on muiden pää jossa viiraa . . . Usein syyllistetään ensisijaisesti muita. Ihmiset ovat pinnallisia, tyhmiä, eivät arvosta oikeita asioita ja niin edelleen.
Moni kokee suurena vääryytenä sen, että meidän itsemmepitäisi muuttaa jotakin itsessämme siksi, että muut ihmiset ovat niin ahdasmielisiä, etteivät osaa hyväksyä meitä sellaisinaan, kuin olemme. Ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja sen asian kanssa on vain tultava toimeen.
Totta kai muutoksia tarvitaan, mutta silti aikuisuus ei ole toivelista siitä, kuinka muut kohtelevat juuri minua. Aikuisuus on vastuuta. Omien traumojen jankkaamisen asemesta jokaisen meistä pitäisi miettiä, miten itse kohtelemme ja autamme muita. Kun peilin sijaan katseleekin ympärilleen, saattaa jopa tulla joskus kivakin olo. Eikä vain odottaa muiden täyttävän juuri minun narsistiset ja nirsot tarpeeni.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai muutoksia tarvitaan, mutta silti aikuisuus ei ole toivelista siitä, kuinka muut kohtelevat juuri minua. Aikuisuus on vastuuta. Omien traumojen jankkaamisen asemesta jokaisen meistä pitäisi miettiä, miten itse kohtelemme ja autamme muita. Kun peilin sijaan katseleekin ympärilleen, saattaa jopa tulla joskus kivakin olo. Eikä vain odottaa muiden täyttävän juuri minun narsistiset ja nirsot tarpeeni.
On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
Tämän ääneen sanominen on polttoitsemurha. Onhan se äärestä surullista, että yli puolet suomalaisista on ylipainoisia ja lapsille tehdään lihavuusleikkauksia. Tämä uhriasema nyt sitten se oikeuttaa sanomaan minulle mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ääneen sanominen on polttoitsemurha. Onhan se äärestä surullista, että yli puolet suomalaisista on ylipainoisia ja lapsille tehdään lihavuusleikkauksia. Tämä uhriasema nyt sitten se oikeuttaa sanomaan minulle mitä huvittaa.
Kun puolet suomalaisista aikuisista on vähintään ylipainoisia, eikö yhteiskunnassa ole silloin vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Tusinasta vastaantulijasta yksi on lihonut lääkkeellä tai sairaudesta johtuvista syitä. Nyt niitä 11 muutakin tulisi ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun puolet suomalaisista aikuisista on vähintään ylipainoisia, eikö yhteiskunnassa ole silloin vikaa?
Mistä koostuu yhteiskunta? Ih-mi-sis-tä, eli kyllä ihmisissä on vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on päässyt monelta unohtumaan. Jokainen, joka syyttää omista ongelmistaan aina muita, on jonkin sortin narsisti eli suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on päässyt monelta unohtumaan. Jokainen, joka syyttää omista ongelmistaan aina muita, on jonkin sortin narsisti eli suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja.
Ei ole yllättävää, että kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. Monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja yhteiskuntaa eli meitä muita ihmisiä kantamaan sitä vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa! Vähitellen pitäisi myöntää, että ääliöliberalismi, joka halusi nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet meni totaalisesti metsään. Ei ihminen voi seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa! Vähitellen pitäisi myöntää, että ääliöliberalismi, joka halusi nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet meni totaalisesti metsään. Ei ihminen voi seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Vika on juurikin siinä, että Viivi huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei juuri rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.
Sama kokemus naisena! Olin aina hoikka ja urheilullinen, sitten sairastuin vakavasti ja lihoin 30+ kg. Vaikka olin edelleen nuori ja ihan nätti nainen, sain osakseni suoranaista vihaa. Olin ihan samanlainen oma itseni, olen aina kiva ja reilu kaikille, sosiaalisesti avoin jne. Ihan siis ventovieraatkin kohteli eri tavalla. Minut jätettiin ulos kaikenmaailman jutuista, töissä mentiin istumaan eri pöytään, jos puhuin se ignoorattiin jne.
Lokakuussa -23 aloin laihduttaa. Painoa on tippunut nyt 25kg, ja normaalipainoon on vielä hieman matkaa mutta jo nyt ihmiset käyttäytyy aivan eri tavalla. Saan hymyilevää asiakaspalvelua, töissä puhutaan kuin ihmiselle, minut otetaan vakavasti lääkärissä (tää oli todella häkellyttävä kokemus!), "perheen"jäsenet ja sukulaiset on ihan että nyt on parempi (nää on ihmisiä joihin pidän syystä etäisyyttä). Ja mikä hauskinta? En ole itse enää sellainen hymyileväinen kuin ennen, vaan omissa oloissa kulkiessani suorastaan hapannaama. Silti bussikuskit ja liikkeiden myyjät tervehtii jopa.
Ymmärrän mitä haet takaa ja tuo on täysin totta. Mutta on hyvä ymmärtää että reilu ylipaino viestii myös itsekurittomuutta,saamattomuutta, sisäisen maailman sekavuutta ja kaikkea muuta mikä ei näytä hyvältä terveen ihmisen silmään. Sanoit että se johtui sairaudesta mikä on täysin ymmärrettävää, mutta läheskään aina se ei ole siitä kiinni, vaikka kaikki niin väittävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tusinasta vastaantulijasta yksi on lihonut lääkkeellä tai sairaudesta johtuvista syitä. Nyt niitä 11 muutakin tulisi ymmärtää?
Ylipainoinen ihminen elää elämäänsä samalla tavalla kuin sinäkin. Hän ei tarvitse eikä kaipaa ymmärrystäsi eikä hyväksyntääsi. Olet ole hänen yläpuolellaan. Keskity omaan elämääsi.
Mikä mielenterveyden häiriö on ihmisellä, joka pohtii suuren osan vapaa-ajastaan muiden ihmisten rasvasolujen määrää?
Suurin osa ihmisistä on melko tyhmiä laumaeläimiä.