Auton ruostehitsaus, mitä pitää ottaa huomioon?
Osa sanoo, että akunkegät pitää ottaa irti, toiset taas sanoo ettei missään tapauksessa pidä ottaa.
Kommentit (22)
Auton ruoste?!??
Mun autot ei ole ikinä ruostunut kun vaihdan aina uuteen 3-4 vuoden välein.
Enpä ole koskaan ruostetta hitsannut.
Miksi se pitää aina hitsata, miksi muu paikkaus ei kelpaa?
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Auton ruoste?!??
Mun autot ei ole ikinä ruostunut kun vaihdan aina uuteen 3-4 vuoden välein.
Miten liittyy kysymykseen
Mitä kaasua käytät ruosteen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vaatiiko puikkohitsaus akun kenkien irroituksen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää aina hitsata, miksi muu paikkaus ei kelpaa?
Ruoste pitää poistaa, muuten se leviää. Ruoste on kuin sieni
Kannattaa ottaa huomioon ettei osta Teslaa niin ei tarvitse olla hitsaamassa vielä parivuotiasta autoa kuin silloin ennen 1970-luvulla.
Ehdottomasti kannattaa irroittaa akun kenkä/kengät.
Jos maadoituskohta on lähellä hitsattava paikkaa, ei ole ihan välttämätön irroittaa
Kallista puuhaa, just maksoin 600 € laskun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vaatiiko puikkohitsaus akun kenkien irroituksen?
Vain jos ne puikot toimivat sähköllä.
Voithan toki painella niitä puikkoja peltiin laittamatta töpseliä seinään jos se vaikka sillai tulisi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vaatiiko puikkohitsaus akun kenkien irroituksen?
Samat vaatimukset kuin esim mig-hitsauksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vaatiiko puikkohitsaus akun kenkien irroituksen?
aika kova äijjä olet jos puikolla autopeltiä hitsaat.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa irroittaa akun kenkä/kengät.
Kannattaa huomioida nolliintuuko älyboksit irroittaessa
Akunkengät (-napa) otettiin ennen irti, jotta vaihtovirtalaturin diodit ei olisi kärähtäneet. Nyt 50v myöhemmin on autotekniikka vähän kehittynyt ja puolijohteita on pirssissä jo aika paljon. Akku voi toimia näiden puolijohteiden suojaavana "puskurina", joten en ehkä lähtisi irroittamaan akkua virtajärjestelmästä.
Laita MIG.in maakaapeli mahdollisimman lähelle hitsattavaa kohtaa, näin virta ei kierrä kaikkien boksien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasulla hitsaat niin ei tarvi irroittaa akun kenkiä.
Vaatiiko puikkohitsaus akun kenkien irroituksen?
aika kova äijjä olet jos puikolla autopeltiä hitsaat.
1940-luvun USA-autoissa oli sen verran paksut pellit että kovin ohkainen puikko ei taida edes riittää.
2020-luvun autoissa pitäisi käyttää samaa laseria tai elektronisuihkua jolla Gilletten partavaahtotölkit saumataan.
Olisi toki hyvä ottaa. Mutta en ole koskaan ottanut. Eikä siitä ole tullut ongelmia. Sen sijaan pitää erityisesti varoa systytämästä autoa tuleen. Olen jo pari autoa niissä hommissa polttanut.