Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norovirus ei ole vaarallinen. Käsihygieniaa ja elintarvikkeiden käsittelyä tehostettava.

Vierailija
12.03.2025 |

Norovirus infektio kestää 12 48 tuntia. Siitä saa immuniteetin vuodeksi eteenpäin. Oireet menevät itsestään ohi. Sairastuminen ei kuulu ilmoitettaviin sairauksiin.

Siltä ei voi suojautua, vaikka jäisi etätöihin.

WC käynnit siististi ja kun laskee vettä, niin kansi pitää sulkea.

Ei tämä sen kummempaa ole kuin ripulitauti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tauteja tulee ja menee.

Vierailija
2/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näillä tuskin on eka päivä palkaton . Tästäkin tulee varmaan kuukausi lomaa että voi toipua kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäädä etätöihin kun tauti iskee kuitenkin vielä sairastumattomalle 48 tunnin kuluttua.

Vierailija
4/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella opettajat ja lastentarhanopet lastaavat lapsia julkisiin busseihin. Ei ihme jos leviää.

Vierailija
5/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvani sai 4 kuisena noron. Oli sairaalassa 3 päivää letkuruokinnassa.

Vierailija
6/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus ei todellakaan ole kaikille vaaraton. Varsinkin vanhuksille saattaa aiheuttaa pahaakin kuivumista. Ja jos norovirus kantoja on useampaa liikkeellä, niin voit kyllä helposti saada ne kaikki, joten vuoden suojaus ei pidä paikkaansa.

Vierailija
7/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kelläkin kestää. Meillä kesti melkein kaksi viikkoa ja sen jälkeenkin hutera olo pitkään.

Vierailija
8/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäädä etätöihin kun tauti iskee kuitenkin vielä sairastumattomalle 48 tunnin kuluttua.

No eipä ole enää sitten jatkotartuttamassa muita.

Vierailija
9/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä on eräs muu vaara kuin että tauti iskee

Vierailija
10/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella opettajat ja lastentarhanopet lastaavat lapsia julkisiin busseihin. Ei ihme jos leviää.

Lapset pois julkisista tiloista! Kannatan!

Vierailija
11/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taudit ovat vaarallisia joillekin. Myös vanhuksille ja pikkulapsille. Tai sairauksia omaaville. Noro voi heikentää rajusti, kaikilla ei ole kaupassa kävijää, hoitajaa tai apteekissa kävijää.

Vierailija
12/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nesteen menetys jos ei saa tarpeeksi on vaarallista. Normaalioloissa kyllä pärjää.

Riskiryhmät ovat erikseen luonnollisesti.

Kuka kotona asuvan vanhuksen tartuttaa? Kysyn vaan.

Vierailija
13/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nesteen menetys jos ei saa tarpeeksi on vaarallista. Normaalioloissa kyllä pärjää.

Riskiryhmät ovat erikseen luonnollisesti.

Kuka kotona asuvan vanhuksen tartuttaa? Kysyn vaan.

Kodinhoitaja tai lähisukulainen. Huoltomies.

Vierailija
14/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesu , käsienpesu , sillähän koronastakin selviydyttiin. Uusi hallitus eikä edellinen joka tästä muistutteli.

Vierailija
15/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikana oli erittäinhyvä hygienia. Nyt on kaikki lipsunut käsistä.

Hyvä käsihygienia ja toiletissa käynti,  varokaa roiskeita pytyn reunalla. Elintarvike pakkauset, muoviste voi kotona desinfioida.

Ja miten on ovenkahvat oma käsidesi olisi oltava mukana aina.

Lisää hygieniaa. No lapset on sitten erikseen.

Voisi tehdä koululuikissa kokeiluja joillakin luokilla erittäin hyvä hygienia ja toiset kuten ennenkin. Leviöisikö virus myös hyvään hygieniaan varautuneisiin.

Vierailija
16/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käytän.

Vierailija
17/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro on siitä v-mainen, että sille juuri ei tule immuniteettia. Kahdesti sairastin kuukauden sisään, kun olin sairaalassa töissä. Noron tunnistaa helposti kun se alkaa ja päättyy hetkessä. Muistan kun olin 4 päivää sairastanut, niin raahauduin vessasta heikkona sohvalle uutisia katsomaan. Kun uutiset loppui, tajusin että olo on hyvä.

Vierailija
18/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen asiaa seurannut, olen joutunut toteamaan, että aikuiset ihmiset ei pese julkisissa vessoissa käsiä. Käsien huljauttaminen veden alla pari sekuntia ei ole pesemistä. Tämä on minusta täysin käsittämätöntä ja vastuutonta. Ei ihme että taudit leviää.

Vierailija
19/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaaraton kaikille. Itse esim. kuivin nopeasti perussairauden myötä ja olen ollut tipassa sairaalassa usein noron takia. 

Vierailija
20/22 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju noro ei ole leikin asia. Jouduin kerran ambulanssilla sairaalaan tropattavaksi vaikka olen perusterve, hyväkuntoinen nuori aikuinen. Olin kuivunut niin pahasti että kuulemma puhekin oli ihan ihme siansaksaa, en pystynyt istumaan, ryömimään, kantotuoliin vyötettynä alas kolmannesta kerroksesta lanssiin. Tuo oli pahin sairastamistani noroista, muut kerrat ei olleet yhtä rajuja. Jos on valmiiksi jotain sairautta tai on vaikka raihnainen vanhus niin heillä varsinkin todellakin leikki kaukana. Se vaihtelee miten rajuoireisena virus iskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi