Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helpoiten jättäytyä kaikesta pois?

Vierailija
11.03.2025 |

Olen hölmöyttäni mennyt sopimaan osallistumisista kaikenlaiseen toimintaan ja harrastuksiin. Nyt tilanteeni on kuitenkin muuttunut, että ei ole rahaa, terveyttä eikä henkistä kapasiteettia osallistua mihinkään tai tavata ketään. Voinko keksiä jonkun tekosyyn, jolla pystyn olemaan osallistumatta? Vai katkaisenko esim. käteni?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkuinen ihminen ei tuollaista edes ajattele. Aikuinen ihminen kantaa vastuunsa. Ongelmat hoidetaan ja korjataan. Se että ei kiinnosta tai ei ole rahaa ei ole mikään syy. Otat itseäsi niskasta kiinni, menet töihin ja lopetat tuon säälittävän kitinän.

Vierailija
2/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AIkuinen ihminen ei tuollaista edes ajattele. Aikuinen ihminen kantaa vastuunsa. Ongelmat hoidetaan ja korjataan. Se että ei kiinnosta tai ei ole rahaa ei ole mikään syy. Otat itseäsi niskasta kiinni, menet töihin ja lopetat tuon säälittävän kitinän.

Näinhän se varmasti on. Minä en vain ole normaali aikuinen ihminen. Olen heikko luuseri. Keksin siis varmaan jonkun tekosyyn ja sen jälkeen jätän vastaamatta yhteydenottoihin. Näin olen toiminut ennenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ole kenellekään tilivelvollinen. Riittää kun asiallisesti ilmoitat, että elämäntilanteeseen tuli muutos ja et nyt pysty tulemaan/menemään/tekemään. Muuta ei tarvitse ulkopuolisille selitellä.

Vierailija
4/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavasta oma kuolemasi

Vierailija
5/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

Vierailija
6/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on influenzza

Vierailija
7/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy, että pääseekö teille kylään sano, että on kirppuongelma.

Vierailija
8/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru vanhat ja tee uusia lupauksia tilalle :)

Vierailija
9/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun sinulla on jotain menoa, sano, että sinulla on hammaslääkäri.

Vierailija
10/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet jaksakaan. Opetellaan tähän. Yksinkertanen: en jaksa.

Vierailija
11/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ilmoitat sairastuneesi, köyhtyneesi ja pyydät apua tai rahaa lainaksi. Sinut jätetään varmasti rauhaan.

Vierailija
12/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä ole kenellekään tilivelvollinen. Riittää kun asiallisesti ilmoitat, että elämäntilanteeseen tuli muutos ja et nyt pysty tulemaan/menemään/tekemään. Muuta ei tarvitse ulkopuolisille selitellä.

Kyllä mä tavallaan olen. Tai ainakin tunnen olevani. Olen esittänyt jo niin pitkään, että kaikki on ok vaikka kaikki ei ole ollut ok pitkään aikaan. Olen myös säästöjeni avulla pystynyt esittämään suhteellisen normaalia ja osallistumaan juttuihin. Nyt ei ole enää voimia eikä säästöjä. On vaikeuksia enää selviytyä edes vuokran maksamisesta. Välillä on parempia päiviä, mutta ainakin viimeiset puoli vuotta olen vain tuntenut murskaavaa toivottomuutta. Tuttujen näkeminen ja harrastuksissa käyminen auttaa, mutta en koe voivani sitoutua mihinkään, kun mielialat ja tilanteet vaihtelevat niin paljon. Kammottava tilanne. Haluaisin vain mennä nurkkaan nojaamaan polviini.

Vierailija
13/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole mikään pakko osallistua mihinkään jos et halua. Voit vain jättäytyä pois tai jos haluat antaa syyn, kerrot elämäntilanteesi muuttuneen.

Vierailija
14/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka nosti paskamyrskyn ja syytti mua itsekkyydestä kun kerroin, etten pysty taloussyistä lähtemään suunniteltuun reissuun. Matkaa oli meille ehdotettu mutta mitään varauksia ei ollut tehty.

Sanomatta selvää, että tuo "ystävä" ei kunnioita rajojani eikä muidenkaan rajoja vaan riitaantuu esim naapuriensa kanssa ja muuttaa siksi kerran vuodessa 😂

Hän on myös ulosotossa ja pummii minulta/ ulosottomieheltä (vapaakuukausia) ja diakoniatoimesta rahaa. En lainaa. Varoitan myös diakoniaa hänestä. On vinkunut kahdelle eri seurakunnalle rahapulaansa.

Mutta on ihan hintansa väärtiä viihdettä suututtaa tuo aikuisvauva tosiasioilla, joita hän ei kestä. Ainut lapsi ja niin saatanan typerä, että uskoo horoskooppeihin.

En tiedä miksi kerroin. Ehkä siksi, että kaikki ei ota hyvin tietoa siitä, että jollain ei vain ole varaa johonkin ja priorisointia saa ja voi tehdä. 

Vierailija
15/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se varmasti on. Minä en vain ole normaali aikuinen ihminen. Olen heikko luuseri. Keksin siis varmaan jonkun tekosyyn ja sen jälkeen jätän vastaamatta yhteydenottoihin. Näin olen toiminut ennenkin. 

Saat sinä tehdä noinkin. Hyvä olisi silti miettiä, miksi ajaudut toistuvasti tuollaiseen.  Etkö osaa ajoissa sanoa ei?

Vierailija
16/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vingu peililles. Saa väsyä, saa lopettaa. Suorita sinä ja kiillota marttyyrinkruunuasi.

Vierailija
17/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katkaise kättä. Keksi tekosyy tai vain lähde. No problem. Sun elämä ja sä päätät.

Vierailija
18/18 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sinä tehdä noinkin. Hyvä olisi silti miettiä, miksi ajaudut toistuvasti tuollaiseen.  Etkö osaa ajoissa sanoa ei?

Syy voi olla osittain tuo. Osittain myös, että haluan kuvitella olevani jotain muuta kuin oikeasti olen. Haluan olla normaali. Kuulua joukkoon. Se vain ei onnistu, jos ei ole terveyttä eikä rahaa. Tiedän että, jos jättäydyn taas pois niin voi olla, että jatkossa en pääse mihinkään juttuun mukaan, jos nyt petän ihmisten luottamuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan