Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vastustavat ekologisia elämäntapoja?

Vierailija
10.03.2007 |

Tunnen ihmisiä, jotka eivät kierrätä esim. lasia ja metallia, vaikka mahdollisuus olisi, inhoavat kirppareita, halveksivat kestovaippoja jne.

Täällä av-palstallakin näkee usein " hyi yök" -kommentteja esim. kirppisvaatteista. Puhumattakaan kestovaiposta tai kestositeistä.

Minusta tuollainen periaatteellinen ekovastaisuus on vain ja ainoastaan järjettömyyttä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän valistaa, jos näen pahoja " ympäristörikoksia" . Anoppi suuttu mulle kun sanoin, että noita maitotölkkejä ei kyllä ihan noin saisi polttaa. Meinasi polttaa niitä ja muita roskia (mm. muoveja) yksistään saunan kiukaassa.

Vierailija
2/5 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en halua ostaa kirppareilta toisten vanhoja vaatteita/tavaroita. Inhottaa jo se kirpparin haju. Nippa nappa voin ottaa tuttujen erittäin hyväkuntoisia lasten käytettyjä vaatteita. Mutta niitäkin vain lähimmiltä ystäviltä joiden tiedän olevan siistejä ihmisiä. Käytettyjä kenkiä en ymmärrä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin kyllä, että kierrätys on monella jo ihan itsestäänselvyys.

Eikä se muilta ole pois jos jonkun lapset kulkevat kierrätysvaatteissa tai jos joku aikuinen ostaa omat vaatteensa kirpparilta.

Kestositeitä ja kestovaippoja on helppo vastustaa kun ne " haisee" ja ovat " huonoja" . Jos uskaltautuu kokeilemaan niin voi tulla iloisia yllätyksiä.

Itse vihreät arvot omaavana on pakko tunnustaa, että eräällä tapaa halveksun ihmisiä jotka eivät kierrätä tai ole muuten ajatelleet miten tätä maailmaa voisi säästää niin että tulevillakin sukupolvilla olisi hyvä olla. En silti kyttää mitä muut roskiksiinsa laittavat tai en vaahtoa siitä miten muut lapsensa vaipattavat. Nämä jutut kun on kuitenkin henkilökohtaisia valintoja. En siis puutu toisten tekemisiin enkä myöskään halua, että minun tekemisiini muut puuttuvat.

Vierailija
4/5 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisistä lienee tekee osan valinnoistaan ympäristöystävällisesti. Mutta kaikki ei sovi kaikille. Minäkään en välitä kirpparivaatteista, en itselläni enkä lapsellani. Mutta toisaalta taas pyrin saamaan kaiken meille tarpeettomaksi käyvän kiertoon, en siis heitä roskikseen. Juuri veimme paikalliseen turvakotiin monta laatikollista vaatteita ja leluja.

Kestovaippoja en kokenut omakseni, mutta sitä vastoin meillä aloitettiin pottailu varhain (vuoden iässä) ja vaippoja on jo pitkään kulunut todella vähän.

Paperin, lasin ja kartongin kierrätys sekä viherjätteiden erottelu on luonnollinen osa arkeamme.

Ja kun teemme isompia hankintoja kuten esim. lastenhuoneen sänky, tarkistan kyllä että onko haluaamme käytettynä jossain myynnissä ja hankin tietenkin käytetyn, mikäli sellaisen onnistun löytämään.

Perheessämme on vain yksi auto, siitä emme voi luopua (miehen työmatka ja mökki mahdottomien yhteyksien päässä), mutta toista autoa ei ole tulossa, vaan minä selviän hyvin julkisilla.

Mutta pointtini siis oli, että varmasti suurin osa ihmisistä tavalla tai toisella ajattelee ekologisuutta valintojaan tehdessä.

Vierailija
5/5 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä kirppareista. En kestä sitä, että kun jotain haluan ja tarvitsen, niin joudun kiertämään ummikkona ympäri aluetta tietämättä löydänkö hakemani.

Nautin siitä, että menen kauppaan (yleensä tiedän jo valmiiksi, mitä haluan) ja voin valita rekistä suoraan haluamani värin ja koon ja sillä selvä.

Ostan kaikki housuni Zarasta, sillä tiedän, missä kohtaa minulle sopivat housut ovat, tiedän koon ja ne ei maksa juuri mitään.

Minulla on vähän aikaa itselleni ja en todellakaan uhraisi aikaani etsimällä tarvitsemaani pitkin kirppareita.

Ja esim. paitoja en ostaisi käytettynä. Niissä on aina riski, että ovat hiostuneita.

Kertavaippoja yritin käyttää lapsellani, mutta se oli aivan idioottimaista touhua.

Ja jo pelkkä ajatus kestositeistä on kuvottava!

Meillä on vieläpä kaksi autoa, vaikka asummekin ihan keskustan liepeillä, mutta käytännössä autottomuus ei meillä toimisi.

Kierrätän sen, minkä voin ja se saa puolestani riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän