Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääniyliherkkyys?

Vierailija
10.03.2025 |

Minua ei häritse kovat äänet esimerkisi juna tai toisen kuorsaus tai mopon äänet ikkunan alla. Mutta koiran piipitys saa raivostumaan, tai jos se nuolee itseään raivostuttavan kauan ja oikein maiskuttaen. Koitan kaikin keinoin olla välittämättä mutta en saa ajatuksia pois äänestä, ne äänet alkaa oikein sattumaan korviin ja sitten nousee raivo ja huudan koiralle. En millään pysty olemaan välittämättä vaikka yritän tahalleen jopa altistaa itseäni näille äänille ja pakotan vaan itseni rauhoittumaa , ei onnistu.

Muita raivostuttavia ääniä on  esimerkiksi lapsi joka keikkuu tuolilla ja tuoli kopisee pöydän kulmaan vaikka ääni on pieni, naksuttelu suulla, jalkojen heiluttaminen että kuuluu sellainen jatkuva  pieni ääni. Jotenkin sellaiset pienet äänet saa raivostumaan. Muut miettii aina että miksi tuo ärsyttää ja miten edes kuulet tuollaisen. Olen alkanut miettimään onko minulla jokin ääniherkkyys?

Esimerkisi nyt kuulen piippausta, en ole varma onko se koira vai kuuluuko se radiosta, ääni on niin pieni etten erota mutta kuitenkin niin kova häiriö korvissa että järki lähtee. Onko tähän ongelmaan apua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän