Kertokaa mitkä ovat OIKEAT SYYNNE että RAVAATTE ULKOMAILLA! Pelkkä turistina oleminen ei riitä syyksi ollenkaan - maapallon saastuttaminen l
Kertokaa mitkä ovat OIKEAT SYYNNE että RAVAATTE ULKOMAILLA! Pelkkä turistina oleminen ei riitä syyksi ollenkaan - maapallon saastuttaminen lennoilla. Ette ole uskottavia! Moniin nähtävyyksiin ei edes pääse yhtä lähelle kuin videoita katsomalla. Mitä sisältyy 'turistimatkaasi'?
Kommentit (26)
Vihervasemmistolaisten nuorten tyttösten ahdistuksen lisääminen.
T. Lomalentelijä
Lähden yleensä talvella, silloin kun Suomessa on pimeää ja sataa lunta, vettä vuoronperään, eikä aurinkoa näe viikkoihin. Ja siksi lähden, että pääsen lämpimään aurinkoon, voin uida monta kertaa päivässä joko altaalla tai meressä. Siinä saa parissa viikossa uskomattoman paljon lisää puhtia, jotta jaksaa sitten kärvistellä lopputalven. Kesällä en lähde yleensä suomesta pois.
Olen matkustanut ulkomailla mm. ystävien luo. Työn/opiskelujen takia viettäyt ulkomailla pidempiä aikoja. Myös lyhyitä lomia. Näin menty 30 vuotta.
Minä rinnastan USKONNON ja ulkomaanmatkailun. Pako arjesta, toiveajattelua siitä, että on joku paikka johon arkiset murheet, toivottomuus ja stressi eivät yllä.
Talvella tehdään kaksi kolmen tai neljän viikon matkaa paikkoihin, jossa ei ole liian kuuma, mutta ei myöskään tarvitse liukastella.
Kesällä ei lähdetä Suomesta minnekään.
Haen kokemuksia ja elämyksiä. Suomesta olen kolunnut suurinpiirtein kaikki nurkat.
Talveksi lähden Thaimaaseen. Lokakuussa menen ja takaisin huhtikuussa. Eläkeläisenä siellä elää paremmin.Tämä Suomi on kallis maa elää.Siinä tarpeeksi syytä matkustamiseen?
Se on mentävä, kun jalat vielä kantaa. Liityn protestoijiin heti, kun postilaatikko on kaukaisin paikka mihin jaksan kulkea.
Tai kun minusta tulee niin köyhä, ettei ole varaa maksaa. Onko köyhien protesti aito?
Se on minun mielestäni kivaa. Kun maisema vaihtuu, ajatuksetkin jollain tapaa uudistuu. Kielitaitoa on hyvä ylläpitää ja valokuvausta harrastavana tykkään kuvata ulkomaillakin. Ilmastoahdistus ei kiinnosta.
Koska mä voin. Suomessa on paskat kelit, käyn nauttimassa lämmöstä ja auringosta.
Meidät kaikki tyynni opiskelijat tuupattiin vähintään puoleksi vuodeksi ulkomaille nollaluvuilla, se katsottiin suorastaan välttämättömäksi. Lopputuloksena oma sukuni on yhdessä Euroopan maassa, miehen suku toisessa, ja oma kotini vielä paljon kauempana. Jos en ravaa, en ikinä näe pitkäaikaisia ystäviäni, eikä lapsi sukulaisiaan. En haluaisi lentää -tarkasti ottaen vihaan sitä -mutta muuhun on huonosti aikaa kun töissäkin pitäisi käydä. Tilanne ei siltä osin ole sellainen, mihin voisin vaikuttaa. Miksi syyllistetään yksilöitä, miksei Eurooppa voi rakentaa kunnollista junainfraa ja selittää työnantajille, että lomat saisivat olla vaikkapa joka toinen vuosi, mutta sitten niin kauan, että jonnekin ehtisi myös maitse matkustaen? Enkä voi sille mitään, missä asun, en edes haluaisi olla täällä, mutta perheen elättäminen on asia. Mitä itse tekisit jos olisit minä? Teen kaiken muun niin ekologisesti kuin ihmisen ikinä mahdollista ja kompensoin lentomatkani, mutta tämä nyt on rakennettu näin.
1. Lämpö - tämä tarkoittaa minulle kivuttomuutta. Alle 25 asteessa jatkuvat kivut.
2. kakkoskoti etelä-Euroopassa
3. kauniit maisemat, hyvä ruoka, uudet ystävät, elämykset, levollisuus mitä ei Suomen kodissa saavuta.
4. Aidot tuoksut, maut, äänet joita ei saavuta nettiä katsomalla.
5. ei pienintäkään huonoa omaatuntoa ilmastosta niinkauan kuin Venäjä, Kiina, Intia ja Usa sylkevät paskaa taivaalle
6. kaamosahdistus 8 kk vuodessa, ei hyvä kenenkään mielenterveydelle!
Kysy Sannalta. Jostain syystä hänellä on oikeus lennellä enemmän kuin muilla. Tai ilmastohörhöilypoliitikoilta, joiden on pakko lentää Davosiin puhumaan kuinka estää tavisten lomailut.
En tee turistimatkoja enkä lomaile matkoillani. Käyn vain paikoissa jotka liittyvät työhöni.
Matkustin lomilla ulkomaille, kun työ tuntui raskaalta ja pää halusi nollausta. Vieras kieli ja uudenlaiset maisemat auttoivat unohtamaan arkihuolet. Matkalla ei tarvinnut siivota, laittaa ruokaa, tiskata eikä pyykätä. Saattoi käydä katsomassa nähtävyyksiä tai vain luljeskella latsomassa ympäristöä. Ilmapiirin ja ympäristön voi kokea yleensä vain paikan päällä.
Ymmärrän heitä, jotka lähtevät Suomesta talveksi. En ole tehnyt niin, mutta ymmärrän. Täällä on vuodenvaihteessa niin pitkään pimeää ja jos ulkoma on vielä liukastakin, niin ei halua ulkoilla ja pimeys masentaa ulkonakin.
Parasta elämässä. Kesä Suomessa ihana, syksy ja talvi pelkkää painajaista. Terveys kärsii viimasta ja pakkasesta.
Ei kiinnosta sinun ahdistuksesi. Lennän silloin kun siltä tuntuu.
Sama meillä, matkustetaan niin kauan kuin jaksetaan. Ei kuitenkaan enää olla nähtävyyksien tai kokemusten perässä. Mennään tuttuihin paikkoihin, kävellään paljon, tavataan muita - samat naamat tulevat talvella viikoiksi tai kuukausiksi vuodesta toiseen.
Käyn usein ulkomailla ja ihan huvikseni, mutta todella harvoin lentäen.