Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M vaatteiden järjettömät leikkaukset?

Vierailija
05.03.2025 |

Kävin H&M pitkästä aikaa ja sovitin useita paitoja ja housuja, mutta lähdin tyhjin käsin pois.

Collegepaidat nousi ylös, kun kädet nosti ylös, siis melkein ihan rintoihin asti. Jos ei ollut tuota ongelmaa, niin sitten vaate oli ihan valtava, vaikka ei olleet mitään oversize malleja. Kokeilin S-kokoa jonka olisi voinut luulla olevan L.

Farkut ei menneet päälle, ei lähellekään, vaikka sama koko sopii muilla merkeillä. Kokeilin isompaakin kokoa mutta vyötärö oli edelleen ihan mahdoton. Siis vyötäröä ei saisi olla yhtään, aivan kuin joku lapselle tehty leikkaus. Ja joo naisten puolelta otin kaiken. Sitten taas collegehousut samaa kokoa ihan valtavat...

Katsoin myös takkeja, mutta niissäkin leikkaukset oli ihan järjettömiä. Siis niin lyhyitä malleja, että ne olivat kuin jotain napapaitoja. 

Olen normaalipainoinen ja keskimittainen nuorehko nainen niin vähän ihmetyttää, miten en löytänyt sieltä mitään järkevää. Erityisesti etsin liikuntaan sopivia vaatteita. Pitää kai metsästää kirpparilta sitten, koska ei minulla ole varaa ostaa suomalaisten yritysten made in china vaatteita. Eikä suoraan leikatut tunikat kiinnostaisi muutenkaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa sitten kun muuttuu nuorehkoksi. 

Vierailija
2/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryin jo vuosikymmen sitten ostamaan kaiken marketeista. Ja sieltäkin osa miestenosastolta kun ovat paremman laatuista paksua puuvillaa ja hihat ja lahkeet tarpeeksi pitkiä. Naisten vaatteet on nykyään lirua ja niissä ei ole edes tarpeeksi taskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirryin jo vuosikymmen sitten ostamaan kaiken marketeista. Ja sieltäkin osa miestenosastolta kun ovat paremman laatuista paksua puuvillaa ja hihat ja lahkeet tarpeeksi pitkiä. Naisten vaatteet on nykyään lirua ja niissä ei ole edes tarpeeksi taskuja.

Tämä on kyllä totta että miesten vaatteet tehdään laadukkaammista matskuista.

Vierailija
4/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä, H&M:n urkkavaatteet on tosi hyviä, ne muut ei niinkään. Mä olen keski-ikäinen ja pyylevä. Tosin kun olin nuori, niin ei ne vaatteet silloinkaan mulle oikein istuneet, vaikka olin normaalipainoinen. 

Vierailija
5/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen huomaa sitten kun muuttuu nuorehkoksi.

Tää se voi olla. Mietin että olen varmaan liian vanha ostamaan täältä mitään. :D

Ostan toki collegevaatteita ja farkkulegginssejä muilta merkeiltä, silloin ei haittaa olla nuorehko.

ap

Vierailija
6/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostin viimeksi ulkoilutakin miesten mallistosta. Pitkäselkäiselle naisten takit on napatakkeja, miesten takki ulottui puoleen väliin ahteria.

Vierailija
7/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ostan myös t-paidat miesten osastolta, kangas on paksumpaa ja valkoisista paidoista ei näy läpi kuten naisten paidoissa.

Vierailija
8/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

h&m:n housut sopivat minulle kohtuullisen hyvin, puseroissa ja paidoissa sama ongelma kuin sinulla. Hirveän lyhyttä mallia, ei niitä kehtaa käyttää.  ja hihojen pituuksia tuntuu löytyvän vain hyvin lyhyttä tai pitkää, ei 3/4 pituista. värisävyt ovat usein huonoja tai sitten saa vain keltaista, valkoista, ripulin ruskeaa tai mustaa.  Ei sillä, pidän eniten pitkähihaisista, mutta on turhauttavaa, kun  pitää tuhlata aikaansa vain huomatakseen, että ei hyvä malli.

Olen pitkä, joten siitäkin syystä olisi kiva löytää pitkiä puseroita... ajan pyörällä, joten ei ole kiva sitten ajella selkä paljaana, jos siis haluaa ajaa kesälläkin ilman takkia.

Vierailija
9/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvaatetta kannattaa katsoa Prismastakin sekä Citymarketeista. Lisäksi hyviä paikkoja urheiluvaatteiden löytämiselle ovat XXL Sport, Stadium ja nettikaupat kuten Zalando.

Zalando on muutenkin hyvä paikka erilaisille vaatteille. 

New Yorker on myös kiva kauppa.

Vierailija
10/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lidlin alelaarista miesten collegepaidan, oli vielä ihan kivan värinenkin. Olen siis nainen.Töissä joku kysyi mistä ostin. Sanoin että Stockalta.

Vierailija
11/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun tilasin sieltä niin sain kirjaimellisesti niin likasia vaatteita, että päätin lopettaa kokonaan H&M:ltä tilaamisen

Siirryin Zalandon asiakkaaksi

Vierailija
12/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä lisätä, että ne laukut siellä oli kuin jotain Aliexpress-laatua. Siis huonolaatuista tekonahkaa ja epäkäytännöllisen mallisia, siis moniin ei mahtuisi edes puhelin kunnolla. Sama juttu koruissa, ihan sellaista huonolaatuista roskarihkamaa.

Siitä on pitkä aika kun olen viimeksi käynyt ihan hyvällä ajalla sovittamassa ja katsomassa valikoimaa. En muista että jotain 5v sitten oli ihan noin huonolaatuista tavaraa ja vaatetta. Puuvillaakin oli tosi vähän vaatteissa ja itse en siis osta mitään sellaista, jossa on esim akryylia.

Ap

Vierailija
13/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisit katsomassa liikuntaan sopivia vaatteita sellaisista kaupoista jota myy liikuntaan sopivia vaatteita? Etkä H&Mltä?

Vierailija
14/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ostan myös t-paidat miesten osastolta, kangas on paksumpaa ja valkoisista paidoista ei näy läpi kuten naisten paidoissa.

Minäkin olen katsonut niitä miesten vaatteita. Olen jotkut verkkarihousut ostanut miesten puolelta, huppareita muutaman ja lenkkitossut kerran koska niissä oli leveämpi lesti kuin naisten versiossa. Myyjä vielä suositteli tätä, sanoi että käytännössä sama kenkä leveämmällä lestillä.

Vierailija
15/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota juurikaan en ymmärrä alkuunkaan että miten on kannattavaa pitää rekkitolkulla myymälöissä riepuja jotka ei ole kenenkään  mieleen.

Itse kaipaan aina isoja kokoja , eikä juuri xs ja s suurempia löydy.

H&M on aina ollut edelläkävijä tuossa.

Vierailija
16/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvaatetta kannattaa katsoa Prismastakin sekä Citymarketeista. Lisäksi hyviä paikkoja urheiluvaatteiden löytämiselle ovat XXL Sport, Stadium ja nettikaupat kuten Zalando.

Zalando on muutenkin hyvä paikka erilaisille vaatteille. 

New Yorker on myös kiva kauppa.

Joo, kiitos vinkeistä. Nuo kaupat löytyykin omasta kaupungista. Markettien urheiluvaatteet pitää vielä käydä tarkistamassa.

Zalandosta on tullut tehtyä hyviä löytöjä ja tilattuakin muutaman kerran. 

Ap

Vierailija
17/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin lidlin alelaarista miesten collegepaidan, oli vielä ihan kivan värinenkin. Olen siis nainen.Töissä joku kysyi mistä ostin. Sanoin että Stockalta.

Lidlissä oli ennen enemmän hyviä vaatteita kuin nykyisin mielestäni mutta sama muuallakin on ollut ongelmana. Ei minua ole hävettänyt ostaa Lidlistä ja kertoa että sieltä ostin. Useasti ostan Lidlistä sukkia myös lapsilleni, ne ovat olleet ihan hyviä jotkut vielä nykyisinkin.

Vierailija
18/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisit katsomassa liikuntaan sopivia vaatteita sellaisista kaupoista jota myy liikuntaan sopivia vaatteita? Etkä H&Mltä?

Mihin H&M colleget ja liikuntavaatteet sopii jos ei liikuntaan?

Ja siis liikunnalla tarkoitan kuntosalia, niin eipä tarvisi olla mitään eriryisteknisiä ominaisuuksia.

Ap

Vierailija
19/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteet liian leveitä harteista. Miten leveät hartiat teillä naisilla on jos ostatte miesten takkeja?

Naisten farkut taas liian suuria vyötäröltä. 

Vierailija
20/29 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole H&M:n vaatteet sopineet koskaan, vaikka olen aina ollut ns. mallin mitoissa. Kuin lapsen suunnittelemia, kummallisia mittasuhteita kaikessa. Seppälä oli enemmän nappiin, vieläkin joitakin liikkeen vaatteita käytössä.