** S Y Y S-sissien perjantai **
Aloitetaanpas nyt jo perjantain vietto. Joku fiksumpi saa lisätä tuon linkin vanhaan pinoon :)
Kommentit (17)
Onkin pitkä väli, kun viimeksi kirjoitin, tai kerkesin tuossa kirjoitella yhtenä päivänä, mutta teksti katosi kokonaan, ennen kuin tallentui=)
Tupakoinnista oli ollut puhetta. Poltin itsekin n. askin päivässä ennen raskaaksi tulemista, mutta sain onneksi lopetettua kertaheitolla. Auttoi tietenkin kovan motivaation lisäksi myös se, että mies lopetti samantien. Neuvolasta sanoivat, että voi käyttää nikotiinivalmisteita (ei laastareita), ellei muuten pääse eroon, joten jos niistä olisi apua joillekin -psyykkiseen riippuvuuteen tosin ei.
Eilen oli NP-ultra ja oli kyllä niin hellyyttävä näky taas. Kaveri oli nukkumassa ja kätilö sitä vähän joutui herättelemään. Toinen ei oikein siitä sitten vissiin tykännyt, kun nosti kädet vaan korville suojaksi=) Todettiin sitten miehen kanssa, että joo, kyllä se meijän lapsi on ihan selvästi..:) Mitään poikkeavaa ei löytynyt ja koska riski iän vuoksi ei ole, päätin olla osallistumatta veriseulaan. Miten muut muuten, oletteko osallistuneet?
Puhetta oli sukupuolen kysymisestä: taidan kyllä itse olla sen verran utelias, että jos vain rakenneultrassa suostutaan kertomaan, niin tieto kyllä vastaan otetaan. Täytyy sitten myöhemmin katsoa, josko kävisi yksityiselle, mikäli ei siellä kerrota.
Niin tosissaan omaa napaa vielä sen verran, että neuvolalääkäri oli toissapäivänä ja sydänäänet jumpsuttivat kovaa vauhtia, syke oli 160. Nyt alkaa olemaan helpottunut olo pikku hiljaa ja todella nauttia tästä raskaudesta. Pääsemme vielä ensi viikolla muuttamaan ostamaamme asuntoon, jota on tässä liki puoli vuotta odoteltu:)
Hyvää viikonlopun alkua toivotellen
Poklo ja papu 12+2
Ai niin ja nimimerkki Poklo tulee yhdestä miehen keksimästä lempinimestä minulle. Hänellä on aina tapana keksiä mitä kummallisempia " hellyyttely" nimiä, joten ei mitään hajua, mistä tämäkin taas tulee. En sitten tähän hätään keksinyt muuta nickiä, kun tänne kirjauduin:)
Syksylapselle pahoitteluni, tuota ei toivoisi kenenkään joutuvan käymään läpi :(
Huh, mä aloitin sänkyvaatteiden vaihtourakan. Aika homma siinä on kun parisänkyyn ja kahden lapsen sänkyyn vaihtaa lakanat, hakkaa täkit ja tyynyt ulkona ja imuroi patjat. Mutta ah, sitä nautintoa kun illalla menee puhtaisiin lakanoihin nukkumaan :)
Tänään tarvii jostain metsästää sellaisia säilytyspusseja joista voi imurilla imeä ilmat pois. Joku vinkkas että vapaavalinnasta saattais löytyä. Mies tulee jo kahdelta kotiin niin päästään yhdessä katselemaan. Vois jo osan talvikamoita laittaa pois. Ja lisäksi meillä on järkky määrä päiväpeittoja ja ylimääräisiä täkkejä jotka vois tuollaiseen pussiin pistää.
Onkohan se tää kevät vai raskaus vai kummatkin kun aikaansaa mussa aivan järjettömän siivousfriikin. Eilenkin pesin kaikki lattiat ja pyyhin pölyjä. Kaikki kaapit pitäis saada ojennukseen, keittiö on jo käyty läpi ja nyt tartteis kaikki muksujen lelut ja vaatteet selvitellä seuraavaksi. Tulee jo ihan monica-olo (sis frendeistä) :D
Eilen tosiaan kerrottiin isovanhemmille ja miehen äiti oli kyllä ehkäpä eniten innoissaan. Illalla vielä tuli viestiä että oli just alkuviikolla käynyt vauvanvaateosastolla katselemassa ja ajatellut ettei varmaan vähään aikaan yhtään vauvaa ole tulossa (tämä on heille viides lapsenlapsi kuuden vuoden sisään) Oli kuulemma ollut aivan ikionnellinen kun mies uutiset kertoi. Tosin oli sitten heti möläyttänyt myös työkaverilleen joka saattuu olemaan mun yhden työnantajan vaimo. Olen vähän keikkaa heittänyt sinne ja oli vähän jo vakkaripaikastakin puhe. Oisin halunnut itse kertoa mutta ei voi mitään.
Pientä koputtelu tuolta vatsastsa tuntuu, ihanaa. Tuntuu parhaiten kun istuu. Eipä noita usein tule mutta kuitenkin. Muutama viikko vielä niin potkut toivottavasti tuntuu jo paremmin.
minttupipsa rv 13+5
Syksylapselle pahoittelut; vertaistukea saat haavepuolen HAAHUT-palstalta, kun jaksat taas osallistua; voimia koko perheelle!
Tuo np-ultra onkin se raja kun yleensa tulee sitten loppumaan nuo huonot uutiset! Kehitys kun yleensa pysahtyy just tuolla 8 viikolla, mutta Suomessa kun ultraan paasee vasta tuolloin 12 tienoilla etta saa asian tietoonsa!
Eilisessa omassa ultrassani olen vielakin niin tohkeissani ' Hopesta' kun oli jo kasvanukkin oikein kunnolla, harmittavaista tosiaan ainoastaan kun laakari piti niin kiiretta, eika oikein nayttanytkaan mitaan ja asento oli huono itseni vilkuilla monitoria! Seuraavaksi meenkin taas yksityiselle, etta nakee selvemmin ja jos viela alakautta ultrataan nakee selvemmin sitten sukupuolenkin!
Mutta olo on ihan hyva, ja toivottavasti pysyykin! Syyskuuhun on vaan niiiin pitka aika! Soin muuten nautinnolla eilen pitkasta aikaa mannapuuroa, nam kun oli hyvaa!
Mulla ei oikeestaan ole mitaan kunnon mielihaluja, makeeta ei tee mieli, oikein ruokaa kyllakin! Ja piimaa! Joisin litratolkulla...
Olikohan jotain gallupin poikasta taas kellaan?
Voikaahan hyvin
- levinia ja Hope rv 12+6 -
etta noita imurilla ilmoja pois otettavia pusseja on monensorttisia; haistele ensin! Ihan tosi, muori kun toi mulle tanne jonkunmerkkiset en enaa muista mutta kun ottaa pois paallyspussista haisee ihan kissakuse... siis ihan tosin! En voinu niita kayttaa ollenkaan kun sitten nuuhkin yokkaillen, hih!Etta tammosta tuli mieleen!!!
On vähän itselläni myös ihmeellinen olo, pahoinvointi on hävinnyt ja mahaa vielä ei näy (paitsi se läskimaha mitä on tullut ylimääräisestä syömisestä). Ensi keskiviikkona lääkäri, toivottavasti ne sydänäänet vielä kuuluvat...
Poika on parantumassa vatsataudista, mitä vielä ne miljoona kakkavaippa ja parit oksennukset, mutta on kyllä pirteämpi ja kitisee taas koko ajan, että poika on ihan oma itsensä. Sais kantaa sylissä koko päivän, vaan kun itse ei jaksaa... Kaikki pyykit, matot, peitot yms. on pesty kolmee kertaa, konee pyörinyt kova vauhtia. On kyllä poika laihtunut (ei ollut kyllä ennen tautia mikä läski), henkselit sais hakea housuille ja kädet/jalat palelee.
Poika odottaessa oli lempiruoka perunamuusi. Kyllä nyte myös aika usein syön (tosiaan ostan valmis muusi-jauheen), mies raukka, hänellä tulee jo korvista. Ja kaikki rasvainen maistuu. Muuten olen hirveä karkkihiiri, nyte ei tekee kauheasti mieli, mutta raskauden lopussa se karkkihimo kyllä palautu, jos on samanlainen raskaus kun edellinen.
Eipäs muuta, pää on ihan tyhjä.
kewa ja toukka 12+4
Syksylapselle pahoittelut!
Jotenki ei enää osannu odattaa surullisia uutisia:(
Mulla on kamala stressi,huoli ja suru päällä.Meidän perheessä on tällä hetkellä suuri rusu ja stressi päällä.Huolia aivan liikaa.Eilen tilanne kärjistyi tosi pahasti.
Aloin sitte suremaan,että nyt vauvallakaan tuskin on kaikki hyvin.Viime viikolla oli ne muutamat kipeät supistukset.Liikeitä ku ei oikeen tunne vielä ja mitään oireita ei ole.Aloin pelkäämään pahinta.
Onneksi pääsin tänään neuvolaan kuuntelee sydänääniä.Tosi hiljaa ne kuulu.Taitaa johtua mahamakkarasta joka on tiellä.Istukan ääni kuului selvästi ja siellä taustalla sydämensyke.
Mutta neuvolatäti sitte sano tosi rohkaisevaa:Jos se menee kesken ni sitte se menee kesken.Sille ei voi oikeen mitään tehdä näillä viikoilla.Älä sitten syytä itseäsi.
Mieli ehkä vähän huojentunut,mutta eipä neuvolatädin(ei ollu oma ku oma oli vapaalla)rohkaisevat sanat.
Eipä meille muuta ku yritetään päviä kerrallaan selvitä.
AuringonTytär rv 13+5
Taas on jäänyt kirjoittelut väliin muutamana päivänä kun on ollut hiukka muuta ajateltavaa.
Eli eilen olin jo toista kertaa np-ultrassa, nyt siis vasta piti viikkoja olla kasassa 11+6 ja vielä se laskettu aikakin uudestaan muuttui kun viikot olivatkin 12+2. Vauvalla oli kaikki hyvin ja kovasti alkuun vilkutteli mutta sitten kävikin unille eikä terkkarin " herättelyistä" huolimatta halunnut asentoaan vaihtaa niin osa mitoista jäi taaskin ottamatta. Nuo olivatkin sitten ne ainoat hyvät uutiset.
Vajaa pari viikkoa sitten toisesta munasarjasta löydetty kysta oli edelleen jatkanut kasvuaan. Hyytymäkin vielä löytyi. Ja terkkari oli sitä mieltä että lääkärin vastaanotolle olisi hyvä mennä mahdollisimman pian. Alavatsakivut on siis vain jatkuneet ja hieman pahentuneetkin. Ja joka kerta terkkarin kääntäessä " ultrauslaitetta" oikella olisin voinut huutaa kivusta, niin kipeää se vatsalleni teki.
Tänään sitten kävin antamassa erillaisia näytteitä labrassa ja ensi viikolla siis pääsen lääkärille, jossa toivottavasti selviää että mikä aiheuttaa nuo kovat kivut. Muina oireina on koko aikainen " ähky" tunne vatsassa, alaselkäkivut sekä laihtuminen. Särkylääkkeeseenkin olen joutunu jo muutaman kerrankin turvautumaan.
Mutta täytyy vain toivoa että mistään vakavammasta ei olisi kyse ja onneksi vauvalla on sentään kaikki hyvin:)
Mut nyt on pakko päästä taas lepäämään, vatsakivut kun taas yltyy:(
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Emmuska rv 12+3
p.s ja nimimerkki tulee esikoistytön lempinimestä:)
Syyslapselle #kunnon rutistus#ja voimia surun keskellä koko perheelle!
Mä tulin just vanhempainvartista joka oli koululla mun esikoisen opettajan kanssa käytävä keskustelu.Eipä siellä mitään sen kummempaa vähän pitäis kiinnittää huomiota huolellisuuteen enemmän kun kirjat on usein kotona kun pitäis olla koulussa ja päin vastoin.
Meidän tytsky on sellainen vauhdikas tapaus (nninkuin äitinsäkkin nuorempana)täytyy nyt vaan itse kiinnittää huomiota enemmän tyttären huolellisuuteen.
Eilen rupes nyppii ihan toden teolla tämä vuodelepo.Nuorimmainen piti vapaa päivää pk.sta ja kävimme uimassa:)kotimatkalla viemä syömässsä ja laittamassa reiät korviin.
Oli varmasti ihan mukava päivä molemmilla.Ei onneksi supistellutkaan päivän aikana yhtään.
Illalla mies tuli työ matkalta ja toi mulle naistenpäivä lahjaksi ihanan hieman retro-henkisen äitiys t-paidan, keskisiltä tuurista:)
Tänään ei olemitään sen kummempaa ohjelmistossa.Vuokrataan leffa ja katsotaan se kun lapset ovat sängyissään.
Mun masussa liikkeet ovat taas voimistuneet:))
Kyllä mielestäni tuo on yksi naiseuden tähtihetkiä kun saa tuntea uuden elämän kasvun sisällään:)))
Mitä muuten niille kystille tehdään?
nyt ei kait mitään.Ei kyllä varmaan ole mukavaa jos ovat vielä kipeitäkin:( Voiko ne lähteä itsekseen pois??
(Mulla oli joskus kohdunsuulla jotain pieniä hyvänlaatuisia kasvaimia jotka tuli raskaus aikana ja ne lähti itsekseen pois.)
no mutta päivänjatkoja kaikille ja kuullaan taas...
t.rakkausvauva rv14
Toivottavasti tilanne perheessänne helpottuu pian!!
Aivan ensiksi suurensuuret pahoittelut Syksylapselle! Todella rankkaa, että tässä vaiheessa paljastuu vauvan menehtyminen. Suomessa tosiaan säästetään kun ei tarjota tuota alkuraskauden ultraa. Henkisesti se olisi tärkeä!
AuringonTyttärelle ja perheelle myös tsemppiä stressin ja surun keskellä. Toivottavasti tilanne pian helpottuu!
Kävin tänään avoneuvolassa tsekkaamassa hemoglobiinin, joka on ollut alhainen ja olen jo popsinut rautatabuja. Nyt se oli onneksi nousussa, 117 jo eli ihan ok. Taidan kohta siirtyä ottamaan Obsidania joka toinen päivä. Samalla kuunneltiin masuasukin sydänääniä ja siellähän ne jumpsuttivat. Ihanaa! On kyllä kiva aloittaa viikonloppua. Taidan ottaa tänään herkkuruuan kanssa ihan pienen lasillisen punaviiniäkin. Olkoon se minun pieni paheeni, kun ei tuo tupakka niihin kuulu. =)
Mennään huomenna rouvaporukalla viettämään viikonloppua Fiskarsiin. Mukana on 6-viikkoinen vauva, eli voin verestää vauvamuistoja. Ihanaa viettää pitkästä pitkästä aikaa vapaata ihan itsekseen. Tuntuu jotenkin että sitä kaipaa.
Onko muuten muilla ollut masennusta? Mulla on viimeisen viikon ajan ollut jos nyt ei masennus niin jotenkin mieli maassa. Osin varmaan johtunut väsymyksestä (pienin herää joitakin kertoja yössä), mutta johtunee myös noista hormoneista. Ei siis mitään varsinaista syytä masikseen. Ensi viikoksi päätin sitten keksiä enemmän ohjelmaa, se piristää!
Mukavaa viikonloppua!
apinaemo 13+5
Täältäkin pahoittelut Syksylapselle. Minulle kävi myös viime vuonna niin, että np-ultrassa rv 13 huomattiin sikiön kehityksen loppuneen jossain rv 9 tienoilla. Oli todella kova paikka. TUolta kuumeilun " haahujen" kautta sitten ponnistin taas tänne puolelle vuodenvaihteessa. Kovasti tsemppiä ja jättimäinen halaus sinulle. Tuossa kohtaa ei taida mitkään sanat oikeasti lohduttaa. Yritä jaksaa.
Omia kuulumisia: np-ultrassa 24.2. la:ksi vahvistui 30.8 . mutta jos suinkin sallitte roikun täällä syyskuisissa, kun jo kerran ehdin aloittaa :) Kaikki näytti olevan kunnossa ja taitaa olla laitteet kehittyneet 3 vuodessa kun nähtiin mielestäni paljon enemmän kuin esikoisella samassa vaiheessa?? Ym syistä jännitin kyseistä ultraa todella paljon. Nyt voin ehkä ensi kertaa sanoa että km-peikko on vähän hellittämään päin. JOspa uskaltautuisin vaikka sinne Kampin 1-v-härdeliin huomenissa ja vilkaisisin jo jotain äitiyshousuja. Ihan tässä viimeisen viikon aikana on alkanut vatsa pömpöttää siinä määrin että ei enää kovin monta viikkoa varmaan pärjää normi vaatteilla.
Kaikille oikein hyvää viikonloppua toivotellen
Joululahja, rv 15+1 tjtn sinne päin
Syksylapselle voimia, kyllä surettaa sinun puolesta.
Ikäviä uutisia lukuun ottamatta tosi kivalta tuntuu lukea ihmisten juttuja! Ei sitä muualla vielä niin oo niin esillä tää raskaus kun on niin alussa.
Apinaemo kyseli onko muilla masennusta. Täällä on kyllä alakuloa ilmassa aika ajoin, välillä turhankin paljon. Pistän kyllä väsymyksen piikkiin ja tietty hormonien!
Mahatauti jyllää vielä tässä talossa, esikoinen kuraa sen kymmenen kertaa päivässä ja myös mies ja minä ollaan oksennettu. En kyllä tiedä menikö oma oksennus raskauden piikkiin, kun ei ole sen koommin ollut yhtään sairas olo. On kuitenkin kiva kun mies on sairaslomalla niin saadaan viettää pitkää viikonloppua.
Just aamulla mies nousi hoitamaan esikoista kun minä en jaksanut (olin hoitanut yön), ja aioin itse muka nukkua vielä. Pah, tämä mamma rupes itkeä tillittämään liikutuksesta kun kuuntelin miten hyvin mies meidän poikaa hoiti! Ja sit tuli vielä jostain mieleen esikoisen synnytys ja se minkälainen tuki ja turva mies oli silloin. Piti sitten nousta ylös katsomaan molempia kultiani. :)
Minäkin muuten ilmoittaudun siihen joukkoon, joka on jo miettinyt synnytystä. Jostain syystä sitä kelaa edellistä synnytystä ja miettii, mitä tahtoo yrittää tulevassa koitoksessa. Mulla jäi kyllä onneksi erittäin positiivinen olo esikoisen synnytyksestä, että en varsinaisesti osaa pelätä nyt. Siis ei se synnytys erityisen helppo ollut (kesti 24h) mutta lopussa kivunlievitys onnistui ja ponnistusvaihe oli huikea. Olin niin puuduksissa loppuun asti etten tuntenut juuri mitään kipua ponnistaessa ja varmaan samasta syystä niin rento etten revennyt juuri lainkaan (hih, onkin väännetty tästä kavereiden kanssa vitsiä että mut on tehty resorista...) Pahana ja pimeänä on jäänyt mieleen yksi tunti synnytyksestä ennen kuin epiduraalista sain mitään apua, silloin tunsin itteni puolikuolleeksi kidutetuksi koiraksi. Mulla ei oo yhtään selkeää mielikuvaa siitä mitä sillon tapahtu, tiiän vain että olin tolkuttoman uupunut ja kipeä (synnytys oli kestäny jo 18h eikä edistynyt juuri lainkaan) ja muistan että mies komennettiin pois hetkeksi. Jos synnytyksen loppu olisi ollut tuollainen, pelkäisin varmaan ihan hirveästi tulevaa synnytystä. Mutta nyt kun muistan, että viimeiset tunnit oli ihanan rauhallisia, kivuttomia, hallittuja ja niin hirmu herkkiä miehen ja sitten vauvan kanssa, oon jotenkin levollisella mielellä.
Anteeksi jos jostain tuntuu pelottelulta tuo minun kertomus, ei ole tarkoitus. En tykkää siitä että kerrotaan tuleville synnyttäjille kauhukertomuksia...
Nyt meillä on varmaan kalkkunakiusaus uunissa valmis, onkin jo ihan hirmuinen nälkä!
-kirahviina ja itu 11+2
[b]Typykkä[/b], voit sit mulle vinkata, jos capreja on vaan niitä xxxxxxs kokosia jäljellä ;D Mulle kelpaa.
[b]Poklo[/b], meille (mun ikäisille) kunta tarjoaa vain veriseulonnan ja päätin olla osallistumatta.
[b]Minttupipsa[/b] – Mullekkin aina keväällä iskee puunaus kausi Nyt vasta aluillaan se touhu, hiihtolomalla sain keittiön kaapit putsattua. Seuraavaks ois vuorossa tytön huoneen vaate- ja –lelukaapit. Pikku hiljaa hyvä tulee ;)
[b]Emmuska[/b] – Toivotaan tosiaan että asiat selviää mahdollisimman nopeasti ja mitä parhaimmin tavoin! Ettei olisi mistään vakavasta kyse.. Pelottavia tuollaiset.
Tuosta alkuraskauden ultrasta moni sanonut ettei Suomessa tarjota – niin kyllä vaan joissain paikoissa tarjotaan! Meillä ainakin kuuluu se ihan jokaiselle odottajalle!! (rv9-10) Mutta meille taas ei tarjota np-ultraa, eli on sekin jostain pois. Oon kuullut muutamasta muustakin paikkakunnasta jossa tarjotaan alkurask.ultra.
[b]AuringonTyttärelle[/b] jaksuja vaikeisiin hetkiin!
Mulla on aivan järkyttävä viiltävä kipu alavatsassa :( On kestänytkin jo puolisen tuntia. Mihinkään ei pysty liikkumaan ja tyttökin kaipaisi ruokaa nassuun.. Kai sitä pitäis jo töissä osata rauhoittua ja muistuttaa itselleen, että on RASKAANA. Prkl kun sattuu.
Muuten kaikki täällä ok. Kotityöt saa nyt kyllä jäädä tältä päivältä ja ihan hyvällä syyllä makoilen sohvalla.
Ei nyt synny mitään muuta järkevää päästä. Pakko keskittyä ihan hengittämiseen vähäks aikaa..
Dumle rv 12+1
Eipä ollut Bebesissä jäljellä mitään kokoa. En oikeasti ymmärrä mitä järkeä on mainostaa lehdessä jotain ja sitten myydä ne loppuun alta sekunnin. Jos jotain mainostaa pitäisi varmistaa että tavaraa riittää tai sitten pitäisi mainita että erä. Että minua ketutti siellä, taidanpa pistää sinne pikkaisen palautetta. Kohteliasta asiakaspalvelua olisi ollut luvata ne vaikka samaan hintaan kun saavat lisää tai ehdottaa jotain tuotetta tilalle. Mutta ei mitään muuta kuin ihmettelyä, haloo! Eli ei kannata niiden vuoksi sinne Kamppiin vaivautua :( Siellä oli muutenkin sellainen hulina että alkoi ahdistaa.
Mukavaa siis olla kotona, varsinkin kun mies ja esikoinen lotraavat suihkussa ja täällä on ihanan hiljaista. Taidanpa käpertyä soffalle, kaksi uusinta käsityölehteäkin oli tullut postista. Koskahan sitä iskee inspiraatio tehdä jotain?
Ai niin ja kun töissä kerran laiskotti niin surffailin sitten kaikenmaailman sivuilla ja katselin jo jopa vaunuja. Onko kellään kokemusta Gessleinin Maceistä? Oli nätit tarjolla aika lähellä ja aika pieneen tilaankin näyttivät taittuvan. Jos ovat vielä myymättä ja myyjä ottaa yhteyttä niin taidanpa käydä katsomassa. Silläkin uhalla että mies repii verkkarinsa jos moiset laahaan nurkkiin jo nyt.
Nyt sinne sohvalle...
t: Typykkä
Heippa kaikille!
En ole vielä ehtinyt kirjoittelemaan, muutaman kerran vain käytnyt lukemassa muiden kuulumisia.
Meille odotellaan siis nyt kolmatta pikkupirpanaa, la on 30.9 eli varmaan ainakin viimeisten joukossa täällä... Viikkoja on nyt vähän vaille 11 (kait?), paha olo on taas tullut jäädäkseen eikä vanhoja housuja saa enää pidettyä yrittämälläkään kun puristavat niin. Kaksi kertaa olen käynyt jo ultrassa, kun mulla on aina alussa ollu vuotoja, nyt onneksi vain vähän. Asustelen Savossa päin ja meillä on ihana kun pääsee ultraan heti jos on jotain häikkää tai edes sinne päin. Muuten oisin kyllä jo hermoraunio, vaikka tämä onkin jo periaatteessa neljäs raskaus. Yhden keskenmenon olen joutunut kokemaan keskiraskaudessa, siitä kai nää mun hermoilut johtuukin. Pahoittelut myös mun puolesta niille, joilla tää odotus ei päättynytkään hyvin. Tiedän, että se on tosi rankkaa, eikä muu taida auttaa kuin aika ja sureminen.
Jollakin oli SUPISTELUJA jo ollut. Siitä oisin kiinnostunut, että onko sitä kommentoitu mitenkään neuvolassa? Mulla nimittäin on parin päivän sisällä ruvennut tuntumaan myös ihan selviä supistuksia, ja tänään niitä on tullut tosi paljon. Ei oo mitään kovin kipeitä, mutta silleen kummiski että tuntuvat selvästi. En nyt tiedä oikeen miten pitäisi suhtautua, kun aiemmissakin raskauksissa on kyllä supistellu pajon ja kaikki on silti menny hyvin. Jotenki oon vaan yllättyny että nää alkaa jo nyt...
No, mutta toivottavasti kelpuutatte mut vielä tänne haahuilemaan ;) Ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
terveisin humppi 10+ jotain...
Heti alkuun syyslapsella pahoittelut menetyksestä, niin niitä vaan vieläkin tulee vaikka pian kaikilla alkaa olla np-ultra takana. Uutinen lisäsi vain omaa jännitystä maanantain ultraa kohtaan. Nyt on kurja aika kun oireet ovat vähenneet eikä vielä tunne liikkeitäkään varmasti. Kaivoin eilen esiin tytön np-ultrakuvat, saan sitten työmatkalla maanantaina vertailla lapsukaisia :) Silloin olin ultrassa 13+0 ja vauva vastasi viikkoja 13+5. Nyt maanantaina on viikot 12+4 joten jos sama kaava jatkuu niin vastaisi viikkoja 13+2 mutta annetaapas nyt lääkärin katsoa ensin...
Shoppailufriikinä taas vinkkailen näitä juttuja, yrittäkää kestää :O
* Jesper&Juniorissa on 1/2 hintapäivät 27.3-3.4
* Kampin keskuksessa on tällä hetkellä 1 v synttärit ja Bebes mainosti Mamalicious farkkucapreja 10 eurolla, aion käydä iltapäivällä kotimatkalla katsomassa millaisia nämä ovat. Epäilen kyllä että jäljellä on silloin enää jotain kokoa XXXXXSSS ja XXXXXLLL, mutta yritys hyvä kuitenkin
Jospa nyt tekisi töitäkin välilä että pääsisi täältä viikonlopun viettoonkin joskus. Mukavaa perjantai päivää kaikille, voitaisko sopia että huonot uutiset loppuisivat nyt tähän?
t: Typykkä ja Hermis 12+1