Ensimmäinen 5 mg Cipralex juuri nielaistu. Toivottavasti elämänlaatu alkaa paranemaan tästä pikkuhiljaa.
viikon kuluttua pitäisi nostaa 10 mg. Olen ollut viimeisen vuoden välillä tosi masentunut, välillä raivohullu. Karjun ja raivoan aivan älyttömästi, hermot riekaleina. eilen sain sitten pahan paniikkikohtauksen työmatkalla, varasin lääkäriajan ja nyt siis lääkitys alkoi.
Ens maanantaina eka terapia-aika.
Olen lukenut sivuvaikutuksista, eniten mietityttää toi jos seksihalut katoaa tyystin....
Kommentit (10)
Alussa oli tosiaan vaikea saada unta illalla, joten otin lääkkeen aamulla. Seksihaluihin ei vaikuttanut mitenkään, eikä kykyynkään. Ei mitään muitakaan ikäviä vaikutuksia.
Tai olin päässyt niistä jo ohi. Kolmevuotias lapsemme on koko elämänsä ollut ongelmanukkuja, ja heräilee edelleenkin lähes joka yö, ja ensimmäiset kaksi vuotta olivat ihan helvettiä sen unirumban kanssa. Mutta kuten sanottua, nyt alkoi olla niin äidin kuin lapsenkin nukkuminen ihan reilassa. Cipralexin jälkeen vaan nukkumiset loppuivat siihen... t.6
Vaikka sitä annostusta käytetään yleensä vain paniikkikohtausten ehkäisyyn niin minulla se riittää masennuslääkkeeksikin. Kun kahdessa viikossa olo oli kohentunut niin ei ollut mitään mieltä nostaa annostusta.
Eli saadaan riittävä lääkeainepitoisuus elimistöön pysyvästi ja lääkehän ei muuta kenenkään persoonallisuutta, vaan auttaa pitämään yllä riittävän serotoniinitason elimistössäsi. Tuon aineen pitoisuus on yleensä alhainen masentuneilla ihmsillä. Cipralex ei sii muuta ketään persoonana, vaan olet sama ihanan hullu itsesi:)
Mulla on mielettömän kipeät ja jäykät niskat ja muutenkin ihan " hakattu" olo. Luin eilen tarkemmin sitä lääkepaketin mukana tullutta paperiliuskaa, ja siellä mainittiin lihassäryt yhtenä mahdollisena sivuvaikutuksena. Siis apua, voiko tosiaan olla tällainen tosi flunssainen sräky koko ajan, meneeköhän ohi? t.6
Itsekin olin muutaman päivän aivan kuin hakattu. Alkoi yhtäkkiä kesken päivän ja kesti kolmatta päivää. Olo oli hieman kuumeinenkin, mutta kuumetta ei ollut.
vaikutus alkaa yleensä vasta 2-3 viikon kuluttua lääkityksen aloittamisesta! Hyvä että olet saanut apua ja toivottavasti olosi lähtee kohenemaan.
hikoilusta taikka punastelusta en tiedä - omat raivoamaiset se on vienyt mennessään ja mieli on virheä ja työhalut taas huipussa. Kerran jo lopetin (vajaan 1v käytön jälkeen), mutta vajaan 2kk tauon jälkeen kävin uudelleen lääkärissä, koska aloin aika äkkiä taas olla kärttyisä ja kireä ja kärsinätön. uo vajaa 1v olikin vähän liian lyhyt aika, mutta halusin kokeilla, josko pärjäisin jo ilmankin.
Hirveä väsymys ja haukottelu on sivuoireena ollut, mutta se voi toisaalta johtua siitä, että en saa nukuttua. Olo on kuin duracell-kanilla, en osaa rauhoittua nukkumaan ja heräilen öisin joka yö. Nyt olisi pitänyt nostaa annostusta, ja nostinkin koko tablettiin, sillä lopputuloksella että viime yönä en nukkunut oikeastaan lainkaan ja heräsin viideltä aamulla. Tänään otin vain puolikkaan, ja aion ottaakin vain puolikkaan kontrolliaikaan asti muutaman viikon päästä. Nukkumattomuus saa mut entistä masentuneemmaksi.
Näin mulle sanottiin. Eli ensin saatava unirytmi kuntoon nukahtamislääkkeillä tai unilääkkeillä ja sitten jos uni ei auta mielialaan kohentavasti, niin sitten vasta mielialalääkitystä.
Vierailija: