Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tytär kastelee vuoteensa lähes päivittäin.

Vierailija
02.03.2025 |

Miun 14-vuotias tytär kastelee vuoteensa melkein päivittäin. Hänellä on käytössä drynitesin yövaipat. Lääkärissä useita kertoja tottakai käyty, kun tuo niin paljon vaivaa. Tytöllä ADD. Miten ihmeessä tämän saa loppumaan? Juo hyvin, pissalla käy ennen nukkumaanmenoa ja muutenkin oikein tarve fyysisesti. Jos ei tietoa miten saada loppumaan, niin miten sitten saisko vertaistukea? Tyttö kovasti haluais kavereiden kanssa yökyläillä, mutta haasteet tulikin varmasti esille. Joku pienikin apu on oikein kaivattua. Kohta loppuu rahat vaippoihin...

ASIALLISIA VASTAUKSIA!!!

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyminen lasten osteopaatilla auttaa ja lopettaa tämän. Käynnistä ei ole haittaa, kokeile niin näet. Googlaa lasten osteopatia yökastelu tai osteopaatti yökastelu, ja kysy tutuilta suositusta kivasta lasten osteopaatista alueellasi

Lasten osteopatia toimii usein hyvänä kokonaishoidon lisänä hoidettaessa myös seuraavia:

oppimisvaikeudet, ADHD, käyttäytymishäiriöt

yökastelu, uniongelmat

migreeni, purenta- ja leukanivelongelmat

vatsavaivat

jäsenten puutuminen

hengitystieongelmat, esim. astma

ongelmat puheessa tai äänen tuottamisessa

Lasten osteopatia etenee aina lapsen ehdoilla. Usein osteopatiaa käytetään myös lääkärihoidon rinnalla. Tällöin osteopaatti konsultoi mielellään myös lasta hoitavaa lääkäriä.

Vierailija
42/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kaikki lapset opettanut yövaipasta pois viimeistään 3v. Herättänyt yöllä vessaan, pienillä tietysti potta heti sängyn vieressä. Hyvin nopeasti oppineet itse herää hätään. Kasvaessa jää yö heräily pois kun jaksaa pidättää koko yön. Mun mielestä tää nykyaikainen tapa pitää lapsia pitkään vaipoissa on lähinnä haitallinen, kehitys vaan viivästyy. Vaipat vielä pitää niin kuivana että lapsi ei yhtään reagoi siihen pissaan.

Meidän tytöllä epäillään tätä:

"Tethered cord -oireyhtymä (suomeksi selkäytimen kiinnikkeisyys). Se on tila, jossa selkäydin on epänormaalisti kiinnittynyt ympäröiviin rakenteisiin, mikä voi aiheuttaa neurogeenisen rakon ja muita oireita, kuten alaraajojen heikkoutta, tuntohäiriöitä ja selkäkipua."

Että meneppä siitä tuomitsemasta muita vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos kyläilyä kokeilisi läheisen ystävän tai sukulaisen kanssa, joka tietää asiasta ja jonka vanhempien kanssa voi sopia, miten toimitaan, ettei tule mitään kiusallisia tilanteita. Ottaisi ehkä vähän paksumman vaipan sillä kertaa ja muovihousut sen päälle. Jos tämä on hyvä kokemmus, seuraava kerta menee jo helpommin!

Kukahan asiasta tietävä huolii yökylään, kun riskinä on ettei vaippa pidäkään ja patja on sitten pilalla? 

Muovihousut voi laittaa vaipan päälle juuri sen takia, että vaipasta ei mene märkää lakanoihin. Tai vie omat vuodevaatteet ja muovialuslakanan mukaan.

Vierailija
44/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla se johtuu joskus hormoneista, nuorilla ei tietoa mikä. Hermosto? Onko ollut ultra tai kuvannus. Onko tulehduksia ollut. Onko stressiä tms. Jos olisi kunnollinen erikoislääkäri, saa sille diagnoosin, liekö nuo harjoittelijoita jos eivät tiedä. On eri alojen erikoislääkäreitä gynekologi, neurologi, sisäeritysjutut jne. Ja koska se alkoi. 

Vierailija
45/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saa hva ilmaiset vaipat? Kannattaa kysyä. 

Onko ollut koko ajan pienestä asti vai tullut myöhemmin? Jos tullut myöhemmin voi johtua stressistä. Joku asia painaa mitä ei osaa sanoa koulu, kiusaaminen jännittäminen lisää virtsan eritystä  

Urologi oikea lääkäri sekä psykologi mikä selvittää ellei urologi löydä syytä. 

Vierailija
46/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kaikki lapset opettanut yövaipasta pois viimeistään 3v. Herättänyt yöllä vessaan, pienillä tietysti potta heti sängyn vieressä. Hyvin nopeasti oppineet itse herää hätään. Kasvaessa jää yö heräily pois kun jaksaa pidättää koko yön. Mun mielestä tää nykyaikainen tapa pitää lapsia pitkään vaipoissa on lähinnä haitallinen, kehitys vaan viivästyy. Vaipat vielä pitää niin kuivana että lapsi ei yhtään reagoi siihen pissaan.

Meidän tytöllä epäillään tätä:

"Tethered cord -oireyhtymä (suomeksi selkäytimen kiinnikkeisyys). Se on tila, jossa selkäydin on epänormaalisti kiinnittynyt ympäröiviin rakenteisiin, mikä voi aiheuttaa neurogeenisen rakon ja muita oireita, kuten alaraajojen heikkoutta, tuntohäiriöitä ja selkäkipua."

Että meneppä siitä tuomitsemasta muita vanhempia.

En missään vaiheessa ole sanonut että rakennevikaan tuo herättely ja välttämättä toimisi. Miksi et aloituksessa oo kertonut että tälläinen on? Onko leikkaushoitoa tähän olemassa?

Vierailija
47/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko seks_uaalisesti käytetty hyväksi? Voiko johtua siitä?

Onko syytä löydetty mistä johtuu?

Joku roti sentään!

Vierailija
48/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on oikeus tietää kyläpaikassa ongelmasta. Itse en todellakaan ottaisi kylään, koska todella paljon ylimääräistä työtä yhden lapsen takia. Omat lapset ovat kuivia ja en todellakaan pesisi muiden lasten kusipyykkiä... 

Vierailija
49/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö lääkäri osaisi varmaan auttaa

Vierailija
50/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli myös ekana mieleen. Valitettavasti. Syy-yhteys on näissä huomattavan usein.

Vierailija
51/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku roti sentään!

Näillä on tutkitusti vahva yhteys. Mutta joo, tietty parempi vaieta kuoliaaksi tämä mahdollisuus, niin saa jokainen hyväksikäytetty taas viestiä, että kanna häpeäsi yksin.

Vierailija
52/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on oikeus tietää kyläpaikassa ongelmasta. Itse en todellakaan ottaisi kylään, koska todella paljon ylimääräistä työtä yhden lapsen takia. Omat lapset ovat kuivia ja en todellakaan pesisi muiden lasten kusipyykkiä... 

Öö, olisitko todella noin tyly? Vaikka sovittaisiin suojavarusteiden (muovilakana ja muovihousut) käytöstä etukäteen ja olisi kertakäyttövaippa joka laitetaan nätisti roskapussiin käytön jälkeen? Siltikö sanoisit, että ei saa tulla? Miksi?

Vierailija
53/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos kyläilyä kokeilisi läheisen ystävän tai sukulaisen kanssa, joka tietää asiasta ja jonka vanhempien kanssa voi sopia, miten toimitaan, ettei tule mitään kiusallisia tilanteita. Ottaisi ehkä vähän paksumman vaipan sillä kertaa ja muovihousut sen päälle. Jos tämä on hyvä kokemmus, seuraava kerta menee jo helpommin!

Kukahan asiasta tietävä huolii yökylään, kun riskinä on ettei vaippa pidäkään ja patja on sitten pilalla? 

Muovihousut voi laittaa vaipan päälle juuri sen takia, että vaipasta ei mene märkää lakanoihin. Tai vie omat vuodevaatteet ja muovialuslakanan mukaan.

Höpsis. Mummilaan voi mennä noin, mutta ei herkässä teini-iässä kavereille, ellei ole ehdottoman luotettavia ystäviä perheineen. 

Vierailija
54/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikaan sängynkastelu hoidettiin pois hälyttimellä. 

Vierailija
55/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, olisitko todella noin tyly? Vaikka sovittaisiin suojavarusteiden (muovilakana ja muovihousut) käytöstä etukäteen ja olisi kertakäyttövaippa joka laitetaan nätisti roskapussiin käytön jälkeen? Siltikö sanoisit, että ei saa tulla? Miksi?

Ja muovipeitto? Ei mitkään muovihousut ole pomminvarmat.

Vierailija
56/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raiskattu. Onko tämä puoli tutkittu.  Onko siivottu sukuelimet ja mennyt samalla pahasti lihasvaurioksi. 

Vierailija
57/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku roti sentään!

Näillä on tutkitusti vahva yhteys. Mutta joo, tietty parempi vaieta kuoliaaksi tämä mahdollisuus, niin saa jokainen hyväksikäytetty taas viestiä, että kanna häpeäsi yksin.

Suurimmassa osassa tapauksia syy on kyllä ihan muualla.

Vierailija
58/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko vammaistukea? Tässä tilanteessa olisitte siihen oikeutettuja

Vierailija
59/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muovipeitto? Ei mitkään muovihousut ole pomminvarmat.

No mikään maailmassa ei ole 100% varmaan, mutta pissahan imeytyy vaippaan, ei se hölsky siellä vapaasti, ja vaipassa on jo ulkokuori joka ei päästä kosteutta läpi. Muovihousut on vielä tuplavarmistus, että ei varmasti tule kosteus läpi. Ja tämä ei sinulle riitä?

Vierailija
60/133 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin oon. Mä myös toivon mun lapsille terveitä ystävyyssuhteita ja 14v käytöksessi yökastelu ei kuulosta terveeltä.