Sain ruokamyrkytyksen niistä kananmunista joista oli uutinen. Onko Prisma korvausvelvollinen minulle?
3 päivää meni okseantessa, ripuloidessa ja kuumeessa tällä viikolla. 3 päivän ansionmenetys ja yleiskunnon lasku. Tavoitteellinen urheilulajini otti takapakkia.
Paljonko voin vaatia Prismalta vahingonkorvauksia Salmonellan aiheuttamisesta minulle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt eläinperäisiä tuotteita ansaitset kaikki taudit mitä niistä tulee
Menehän ituhippi piipertäjä järsimään kaalia 🤡
Ei voi jarsia pupun ruoka. Pupukaan ei aja mun fillarilla. Taa on yhteinen diili.
Vierailija kirjoitti:
Tuottaja on kai ensisijaisesti vastuussa. Tee rikosilmoitus ja vaadi korvauksia kivusta ja särystä.
Joka myrkyttämällä tai muulla vastaavalla tavalla saattaa terveydelle vaaralliseksi elintarvikkeen tai muun ihmisten nautittavaksi tai käytettäväksi tarkoitetun aineen taikka pitää sellaista vaaralliseksi saatettua ainetta muiden saatavilla, siten, että teko on omiaan aiheuttamaan yleistä hengen tai terveyden vaaraa, on tuomittava terveyden vaarantamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Jos terveyden vaarantaminen tehdään aiheuttaen suurelle ihmismäärälle vakavaa hengen tai terveyden vaaraa ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä terveyden vaarantamisesta vankeuteen vähintään kahdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Joka tahallaan tai huolimattomuudesta tekee 1, 2 tai 4 :ssä mainitun teon, on tuomittava, jos asianomaisessa säännöksessä tarkoitettu vaara johtuu tekijän huolimattomuudesta, yleisvaaran tuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Edellä 1 momentissa tarkoitetusta yleisvaaran tuottamuksesta voidaan jättää syyte ajamatta tai rangaistus tuomitsematta, jos tekijä omalla toiminnallaan poistaa vaaran, ennen kuin vaaratilanteesta on aiheutunut olennaista vahinkoa.
Jos yleisvaaran tuottamuksessa aiheutetaan suurelle ihmismäärälle vakavaa hengen tai terveyden vaaraa ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä yleisvaaran tuottamuksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Myös Yritys on rangaistava.
Jos pystyt todistamaan että sairastuit juuri munista etkä jostain muusta. Jos pystyt todistamaan, että ylipäätään söit munia.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt todistamaan että sairastuit juuri munista etkä jostain muusta. Jos pystyt todistamaan, että ylipäätään söit munia.
Jos ostit kortilla, pitäisi kuitin löytyä Prisman kirjanpidosta. Näin ollen ainakin näyttöä yrityksestä pitäisi löytyä. Eri asia on oikeuttaako se korvauksiin, jos syömisestä ei ole näyttöä, tai et ole käynyt lääkärissä ja sairausden syy on jäänyt selvittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis salmonellan? Siitä ei kolmella päivällä selviä.
Muita vatsapöpöjä niissä munissa ei ollut.
Tai sen olisi ihan varmasti ainakin haistanut, jos ne olisivat olleet pilaantuneita.
Lavantauti on vakava ja hengenvaarallinen tauti.
Syötkö sä useinkin ruoat raakana. Me normaalit valmistetaan ruoka JOKA lerta.
Kypsensitkö kananmunat ennen kuin söit niitä? Itse vaan mietin kun olen myös kyseisiä kananmunia syönyt mutta kypsennettynä että voinko tulla niistä sairaaaksi?
Höpö höpö juttua, niitä munia voi syödä kun paistaa, ei ole mitään vaaraa silloin.