Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivara. Kenelle olet valmis jakamaan siitä?

Vierailija
01.03.2025 |

on ihmisiä jotka ajattelee, ettei varautuminen koske heitä ja kyllä sitä ruokaa jostain järjestyy.

Omia aikuisia lapsia voisin ruokkia, mutten muita. Heidänkin toivon varautuvan ihan itse.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla täysi tankki, että saisi ajettua 700km ja opiskelija kotiin. Sillä on kotivarana kalapuikkopaketti. 

Ei meilläkään mitään vanhanajan varastoja ole, mutta pari viikkoa pärjäisi hyvin omalla porukalla. Eli jonkun sähköverkko alhaalla tilanteen.

onhan ne kaapelitkin jatkuvasti poikki

Vierailija
42/44 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö te että kriisin tullessa ne häkkivarastojen seinät puretaan ja tavarat viedään teidän asuntoon ja teidän pitää itse toimia nopeasti kriisin tullen . Eli tyhjennä sun häkkivarasto romusta. Se on yhteinen sirpale suoja. Siellä ollaan kuin sillit suolassa kaikki vihamiehet yhdessä. Koiria ja kissoja sinne ei oteta joten hoida se että sulla on vettä pullossa ja limua kuin mehua kuin joku säilyke niille ja itsellesi. Ne paskantaa sen ajan huoneistoon joten laita sanomalehtiä lattialle silloin ja kissoille kusihiekat. Ja nytkin jos vesi kraanasta haisee tai on väri outo keitä se ensin tai osta pullovesi. Ilmastoinnista pitäisi tulla korvaus ilmaa , jos tulee pölyä ja hajua sulje se. Ilmoita talon huoltoon. Häkkitiloissa ei saa pitää kynttilää vaan taskulamppua. Se pitäisi olla jo opetettu ettei kynttilöitä voi poltella edes parvekkeella missä lastulevy seinä. Yhden noitaperheen kohtalo kun kynttilät kuului rituaaliin ja kissan uhraaminen että

Omakotitalossa ei ole häkkivarstoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/44 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö joku oikeasti tällasia? Preppaajat jotka odottaa zombeja?

Mulla on kaapissa kuivatavaraa ja pakkasessa ruokaa. Vesi olisi ainoa, mistä tulisi ongelma jos sitä ei saa.

Vierailija
44/44 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kirjeitä, jotka kirjoitettiin suurina nälkävuosina eli 1866-1868. Niissä on surullisia tarinoita siitä, miten ruokaa ei yksinkertaisesti ollut annettavaksi, jos haluttiin oman perheen selviävän kevääseen asti. Samalla tavalla suhtautuisin minäkin: omat ensin, kiertävät ruuanhakijat vasta sitten, jos jotain jää.

Mutta ainakin sota-aikaan äitini kori oli jaettu kahteen osaan. Toiseen puoleen tuli  karjalaisia pakol.sia. se oli "vastaanottokeskus". Sieltä ne jossain vaiheessa siirrettiin muualle Suomeen. Mutta tuskin oli ainoa talo, jossa karjalaisia asutettiin.