Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapa muutos. Paino pudonnu 6kg onko jo liian nopeaa?

Vierailija
28.02.2025 |

Alku mitat:

Tammikuussa 173cm 75-76kg.

Huonot elintavat:

Lihaa likaa, paljon hiilaria, sokeria monesti viikossa. Päivittäin 1.5 litraa limonadia. Lääkitys joka nosti painoa pari kiloa nopeasti. Ylensyöntiä.

Ei liikuntaa.

6 viikon päästä:

173cm 70-71kg paino.

Sokerit jätetty pois lähes kokonaan, samoin liha harvaksi, annoksia pienennetty ja lisätty kasviksia.

Liikuntaa: juoksu 2 kertaa viikossa 4km. Kävelyä ja salia kaksi kertaa viikossa sekä uintia kerran viikossa kilometri.

Paino pudonnu näillä muutoksilla lähes 6kg.

En ole ollut kitudietillä. Syönyt vain terveellisesti ja sopivasti.

Onko tämä liian nopea tahti?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin itse ruokavaliomuutoksilla puoli kiloa viikossa eli vajaassa vuodessa n. 20 kg ja minulle se oli hyvä tahti, ei tarvinnut nähdä nälkää. Ruokavaliomuutokseni ovat pysyviä eli syön nyt samoin kuin painoa pudottaessani, mutta hieman enemmän ja paino on ollut helppo pitää kurissa jo runsaat 4 vuotta. 

Vierailija
22/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvä tahti on, kyllä se siitä dieetin edetessä hidastuu, kuten kuuluukin. Hyvää työtä, jatka samaan malliin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että vauhti on liian nopea, koska ap oli alunperinkin liki normaalipainoinen (BMI niukasti yli 25) ja nyt on normaalipainoinen. Sulla ei ole mitään kiirettä laihtua. Itse sain liian nopeasta laihduttamisesta kilpirauhasen vajaatoiminnan.

Vierailija
24/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ensimmäiset kilot on "nestettä". Hiilihydraatit sitoo kehoon vettä. 1 gramma hiilaria sitoo jopa 4 grammaa nestettä.

Sitä massaa voi lähteä jopa 15 kg.

Sen jälkeen normaali tahti on noin kilo kuukaudessa.

Ap on jo normaalipainoinen. Älä suosittele 15 kilon tiputusta.

Vierailija
25/25 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nopeasti pudottaa painoa, niin iho alkaa helposti roikkua eikä toivu siitä. Jos sen tekee hitaasti, ihokin yleensä siinä kohtuutahdissa palautuu jäämättä löysäksi. Eli kannattaa maltilla. Esim. tuo jonkun mainitsema 0,5 kg viikossa on turvallinen tahti. 

Mulle kävi näin. Lisäksi lähti hiuksetkin eikä ne noin neljän vuoden jälkeenkään ole vielä kasvaneet takaisin kuin puolittain.