Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkearvio, miten tarkka?

Vierailija
28.02.2025 |

Eläkeyhtiön sivuilla on arvio tulevasta eläkkeestä. Miten luotettava tämä eläkkeen määrä € on?

Tietoa, kokemusta kellään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika tarkka luulisi olevan. Onko muita joita pelottaa tuleva eläke?

Olen 56-vuotias ja asun yksin. Eläkearvuo nyt 2500. Tulevaisuuden toineentulo mietityttää mutta en kauhean aktiivisesti asiaa ajattele. Sijoitan tosin edes

Vierailija
2/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähempänä eläkeikää olet, sitä tarkempi se on. Tulevien eläkeansioiden perustuu siihen, että ansiot pysyy samoina koko jäljellä olevan työuran ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56-vuotias ja asun yksin. Eläkearvuo nyt 2500. Tulevaisuuden toineentulo mietityttää mutta en kauhean aktiivisesti asiaa ajattele. Sijoitan tosin edes

No hyvältähän tuo arvio näyttää sinulla, jos pitää paikkansa. On monia, jotka sinnittelee hyvin pienellä

eläkkeellä ja verotuskin on suuri.

Minulla näyttää 300 euroa heikommalta eli 2200 ja ikää eläkkeelle on puolitoista vuotta.

Vierailija
4/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvältähän tuo arvio näyttää sinulla, jos pitää paikkansa. On monia, jotka sinnittelee hyvin pienellä

eläkkeellä ja verotuskin on suuri.

Minulla näyttää 300 euroa heikommalta eli 2200 ja ikää eläkkeelle on puolitoista vuotta.

Vierailija
5/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuijotan vain sitä kertymää. Se eläkearvio lasketaan niin, että katkeamatta teet eläkeikään asti töitä nykyisessä hommassa ja taidetaan siihen päälle laskea vielä arviot keskimääräisistä palkankorotuksistakin.

Täytyy muistaa, että nuo ovat summia nykyrahassa. Eli antaa arvion siitä ostovoimasta mitä elääkkeellä on. Eläkertymäähän korotetaan vuosittain aina inflaation ja palkkakertoimen perusteella.

Vierailija
6/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/9 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän se eläke sitten arvioidaan, jos henkilö saa ansiosidonnaista päivärahaa loppuajan.

Vierailija
8/9 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tiedä. Vähän vastauksia.

Vierailija
9/9 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nyt 63vuotias niin ei se monella satasella enää muutu, mutta jos olet 23vuotias voi muutos olla tuhansia suuntaan tai toiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän