Haluaisin erota, mutta
Olen taloudellisesti riippuvainen siitä, että joku jakaa asumis ym kulut.
Kommentit (22)
En halua madaltaa elintasoani. Oma palkka 3500€, miehen tuplat.
ap
Jos otat ahnaasti myös pyllyyn, voidaan neuvitella viikkorahasta.
Höpö höpö. Pärjäät kyllä yksinkin. mitä sitten jos puolisosi vaikka kuolisi?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Pärjäät kyllä yksinkin. mitä sitten jos puolisosi vaikka kuolisi?
Lapset peris sen ja saisin leskeneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit erota ?
Inhoan miestäni . On aina pahalla päällä eikä me vaan enää yhtään tulla toimeen. Jatkuvaa riitelyä. Ollaan aivan erilaisia. Tajusin sen vasta kun lapset oli 5v yhdessäolon jälkeen tulleet. Kasvatustavat yms eroavat kovasti. Mies on sottapytty. Ajatusmaailmaltaa varsin Ouro foliohattu, en enää edes tajua mihin siinä rakastuin.
Ja siis olen nyt alkanut säästämään rahaa toiselle tilille, jospa joskus pääsen tästä pois.
sitoo sekin, että tiedän ettei esim. Sujuva yhteishuoltajuus onnistu. Mies loukkaantuu erosta niin, ettei sitten olla missään tekemisissä. Lapset toki hoitaisi sillä tavoin mitä jonkun lastenvalvojan kanssa sovittaisiin, mutta mustamaalasi minua lapsille jne.
Itse eronneena en kyllä ymmärrä miten pystyt jatkamaan jos tuommoisia ajatuksia/tuntemuksia suhteesta. Ei tee hyvää kenellekään, lapset vaistoavat, eikä kukaan voi hyvin. Eroa tai muuta asennettasi, tee palvelus itsellesi ja läheisillesi :)
Ajattelin että jos lähden sitten kun nuorin on 10v
Jos palkkasi on 3500 e niin tämä on provo, 1500 e palkallakin elää. Joo on kokemusta, paljonkin.
Tavallinen perusmuija tarvitsee miehen rahoja. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk…
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
3500e palkalla ei paljon osteta asuntoja kun ei ole mitään muuta varallisuutta. En saa lainaa, kun ei ole takaajia.
lasten harrastukset nielee jo miltei 2000€/Kausi.
joku kämönen kolmio täältäpäin vie 1500€/kk
päälle bensat, vakuutukset, vaatteet
käteen jäis joku 300€€ kk ruokaan. Jipiii.
Vierailija kirjoitti:
3500e palkalla ei paljon osteta asuntoja kun ei ole mitään muuta varallisuutta. En saa lainaa, kun ei ole takaajia.
lasten harrastukset nielee jo miltei 2000€/Kausi.
joku kämönen kolmio täältäpäin vie 1500€/kk
päälle bensat, vakuutukset, vaatteet
käteen jäis joku 300€€ kk ruokaan. Jipiii.
No jos et muita vaihtoehtoja noille asioille keksi, niin sittenhän pysyt naimisissa etkä eroa.
Äläkä vingu.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on 3500 e niin tämä on provo, 1500 e palkallakin elää. Joo on kokemusta, paljonkin.
Ja lapsetkin elättää. Pah.
Et ole. Kelasta saa asumistukea, jos on pienituloinen.