Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku sun aivojasi ja muistiasi - on todella rasittavaa

Vierailija
26.02.2025 |

Tiedätkö sen työkaverin, joka ei ikinä jaksa itse tarkistaa asiaa kalenteristaan, vaan kyselee sinulta: Oliko meillä se palaveri tiistaina, kuka sinne olikaan tulossa puhumaan, niin moneltako se alkoikaan? Ja sama homma kaikenlaisissa muissakin työtehtävissä. Asian voisi tarkistaa itse, mutta tyyppi kyselee sitä mieluummin kaikilta muilta. 

Tai kotona sama homma. Puoliso huikkii sulle, että missä ne lapsen treenit olikaan huomenna, vaikka samaan aikaan selaa kännykkää ja voisi sieltä whatapp-ryhmästä asian ihan hyvin tarkistaa.

Mä olen vasta ihan hiljattain oppinut, että tässähän on kyseessä jonkinlainen toisen muistin, aivokapasiteetin ja myös ajan varastaminen - yleensä ihan vain oman saamattomuuden ja laiskuuden takia. On helpompaa, kun joku toinen selvittää ja tarkistaa.

Onko teille tuttu ilmiö?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttu. Puolisolla oli tätä tapaa esim. hän ei tallettanut kenenkään puhelinnumeroita, joten ei voinut soittaa kenellekään. Vaan yritti vierittää asian minulle... sinulla kun on Matin/maijan numero tallessa, niin soitatko/laitatko viestiä.... Kun tajusin tämän kuvion, niin lopetin sihteeripalvelut hänelle...

Sisarus yrittää samaa. Hänellä hajoaa puhelin ja tietokone sopivin väliajoin, joten hänellä ei ole mitään papereita, sähköposteja, sopimuksia tallessa. (Meillä on pari yhdessä hoidettavaa asiaa.) No, hänenkin viimeiset sihteeripalvelut loppuvat ihan hetken kuluttua. Siinä sitten miettii miten veroilmoitustaan ym. täyttelee, kun ei ole mitään lippuja ja lappuja tallella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi