Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian herkkä ja epäonnistunut elämässä. Itsetuhoiset ajatukset vaivaavat.

Vierailija
26.02.2025 |

Yö meni siinä kun kaikkea mietti ja tätä elämääni. Mietin kuinka tyhmä olen ollut ja edelleen. En osaa oikein mitään ja keikun sairaslomien ja työn välillä. Olen liian herkkä ja joskus halveksun itseäni sen vuoksi. Tämä elämä ahdistaa niin paljon. 

Mietin taas erilaisia keinoja päästä täältä pois. Olisi pitänyt olla paljon vahvempi mutta en tiedä mikä vika päässäni on. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys on harvinainen kyky ja voima, jota ei suoda kaikille. Sinun täytyy opetella arvostamaan itseäsi.  Sinun täytyy opetella puhumaan ystävällisemmin itsellesi. Herkkiä ja empatiakykyisiä tarvitaan kovassa maailmassa, jossa ihmiset uupuvat toisten kovuuden ja julmuuden tähden. Herkkiä tarvitaan huomaamaan yhteiskunnan epäkohdat, joille toiset ovat sokeita. Tehdyt "virheet" kuuluvat elämään ja sellainen, joka ei ole elänyt ei myöskään tee virheitä eikä heitä myöskään kritisoida. Virheet ja mokat kuuluvat elämään. Usein me herkät kritisoimme itseämme asioista, joita muut eivät edes huomaa.  Pyri elämään tässä hetkessä. Kaikkea hyvää sinulle!  

Vierailija
2/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkyys on harvinainen kyky ja voima, jota ei suoda kaikille. Sinun täytyy opetella arvostamaan itseäsi.  Sinun täytyy opetella puhumaan ystävällisemmin itsellesi. Herkkiä ja empatiakykyisiä tarvitaan kovassa maailmassa, jossa ihmiset uupuvat toisten kovuuden ja julmuuden tähden. Herkkiä tarvitaan huomaamaan yhteiskunnan epäkohdat, joille toiset ovat sokeita. Tehdyt "virheet" kuuluvat elämään ja sellainen, joka ei ole elänyt ei myöskään tee virheitä eikä heitä myöskään kritisoida. Virheet ja mokat kuuluvat elämään. Usein me herkät kritisoimme itseämme asioista, joita muut eivät edes huomaa.  Pyri elämään tässä hetkessä. Kaikkea hyvää sinulle!  

Tietyllä tapaa kyllä jos sen herkkyyden osaisi luovasti ilmaista, olisi sellaisia taitoja niin voisi olla vahvuudeksi. 

En oikein kuulu täällä mihinkään. Yhteiskunnassa arvostetaan kaikkea sellaista mitä itse en koe omaavani. Vahvuutta, sinnikkyyttä, silmää, kilpailuviettiä, itsenäisyyttä, taitoja ja tietenkin rohkeutta. 

Olen ihan hädässä kaikkien asioideni kanssa ja ei jaksa pysytellä pinnalla. Olen ihan kädetön monessa asiassa ja feikkaan menemään, fiksuimmat näkevät lävitseni. Pitkä huokaus. Pääsis vaan pois ja tarkoitan kaikkea ja pidän tätä vain rehellisenä faktana. Toiset pärjää, toiset ei ja niin se vain on aina mennyt. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika ole sinussa. Voit hyväksyä itsesi. Ei ajatukset pysy kasassa jos on liian kiire (psd) tai ahdistaa. Yhteiskunnassa on vikansa kun syyllistää ja vie. Silloin on vaikea ajatella saati tehdä. Joku kärsii vaatimuksista ja ristiriidoista. Olisi kiva jos voisit toteuttaa omaa elämää, omaan tahtiin ja omaa ilmaisua. Uusi hyvä elämä. Sillä ei ole väliä miten joku muu näkee sut, vaan miten voit nähdä itsesi positiivisesti ja hyviä puolia, tasapaino. Kaikki osaavat jotain luonnostaan. Jo olemassaolosi on hyvä asia.

Vierailija
4/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen herkkä ja epäonnistunut. 

Pitkään minä kuormitin mielenterveyspalveluja. Monta pikadiagnoosia kerkesin saamaan ennen kuin minut tutkittiin kunnolla.

Minulla todettiin neurologinen vamma. Kun luin, mitä lääkäri minusta kirjoitti, totesin, että kaikki pitää paikkansa. Mutta sillä tavalla tiivistetysti kirjoitettuna tuli vaikutelma, että olen lähes kehitysvammainen.

Mutta miten ihmeessä olen pystynyt saavuttamaan edes sen vähän, mitä olen saavuttanut? Lukio keskinkertaisilla papereilla. Maisterin tutkinto luonnontieteestä.

Lopulta ainut asia, missä olen oikeasti epäonnistunut, on työpaikan hankkiminen.

Vierailija
5/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun on nössö niin on. MINKÄS SILLE VOI? Paitsi ruikuttaa.

Vierailija
6/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Tee jotakin.

Vierailija
7/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa käyvät ihmiset, joiden terapiantarpeen ovat aiheuttaneet ne ihmiset, joiden olisi alunalkaen pitänyt käydä terapiassa. 

Vierailija
8/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on vikaa päässä. Mun elämä on mukavaa!

Vierailija
9/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkyys voi olla voimavara, mutta siihen ei riitä, että itse arvostaa sitä.

Jos ihminen esim. pillahtaa itkuun mitä yllättävimmissä tilanteissa, se aiheuttaa kanssaihmisissä hätäännystä. Herkkä ihminen ei halua aiheuttaa hätäännystä muissa ihmisissä, joten joutuu peittelemään herkkyyttään. Se kuormittaa. 

Eli toisin sanoen: Se, miten te epäherkät reagoitte herkkien ihmisten herkkyyteen, aiheuttaa herkissä ihmisissä ahdistusta.

Vierailija
10/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Juuri tänään meinasi itku tulla, kun ajattelin, että jos vain voisin palata siihen hetkeen, kun valmistuin ylioppilaaksi (tai muutama vuosi aiemmin ja valita kaksoistutkinto), tekisin niin monta asiaa eri tavalla. Olen yrittänyt kasata itseäni, terapiatkin käyty, mutta täysin rehellisesti... Pienestä pitäen, ja edelleen, kuolema tuntuu ainoalta ulospääsyltä. Yritän sinnitellä, kunnes äidistä aika jättää, mutta sen jälkeen ei ole mitään syytä pitkittää enää omaa kärsimystä.

Vierailija
11/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
12/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrään lääkkeeksi paljon seksiä!

Vierailija
13/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauksia sinne! Täällä myös eräs herkkis ja yritän löytää uuden suunnan elämässä, kun koko työurani on yhtä epäonnistumista, niin että ihan itkettää.

Vierailija
14/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseita valittajia ootte, hävetkää!!!

Vierailija
15/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat työkaverilta joka heti alkaa pillittämään kun töissä vähänkin kiire. Tai siis hän tuntuu keksivän tuon kiireen. Samalla aina alkaa itkupillitys jos hän epäonnistuu jossain. Surkeaa katseltavaa aikuiselta ihmiseltä. 

Vierailija
16/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimaan, kunnolla!!!

Vierailija
17/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme pissiksiä... En tajua.

Vierailija
18/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on vikaa päässä. Mun elämä on mukavaa!

Asiaa puhut!

Vierailija
19/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa käyvät ihmiset, joiden terapiantarpeen ovat aiheuttaneet ne ihmiset, joiden olisi alunalkaen pitänyt käydä terapiassa. 

Eipä pidä paikkaansa. Korvien välissäkin voi olla vikaavikaaa herkkiksellä.

Vierailija
20/26 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat työkaverilta joka heti alkaa pillittämään kun töissä vähänkin kiire. Tai siis hän tuntuu keksivän tuon kiireen. Samalla aina alkaa itkupillitys jos hän epäonnistuu jossain. Surkeaa katseltavaa aikuiselta ihmiseltä. 

Onpa tosi ikävää. Toivottavasti työkaverisi voisi paremmin, et voi tietää mitä hän käy läpi omassa elämässään ja silloin pienetkin asiat voi tuntua todella kipeiltä. Sitten jos on vielä hyvin vastuuntuntoinen niin sekin kuormittaa. 

Minä en itke töissä, no jos todella paha virhe sattuu niin sitten mutta otan kaiken vastuun virheistä ja mokista, pahoittelen ja yritän olla parempi. Se siitä sitten. Sisällä kyllä tuntuu aina kamalalta ja raivostun itselleni päässäni vaikka ulos olen tyyni ja ok:n oloinen. 

Pahinta on ne, jotka oikein etsimällä etsii kritisoitavaa ja odottaa kun pääsee todistamaan "virheitä" tai mitään negatiivista. Se syö energiaa valtavasti koko työyhteisössä olevilta. Toivottavasti sinä et ole sellainen. -ap