Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut arvostaa suorapuheisia ihmisiä - olette ihania!

Vierailija
25.02.2025 |

Ai että on monesti aikuisiällä mennyt hermo, kun ihmiset "kiltteyttään" tai muusta syystä eivät suoraan sano, mitä ajattelevat. Ihmiset saattavat esimerkiksi ghostata ystävän sanomatta mitään, lakataan vain vastaamasta toisen viesteihin. Tai jossakin työtilanteessa nyökytellään, että kyllä tämä sopii ja jälkikäteen laitetaan sähköpostia, että ei sittenkään. Esimerkkejä on loputtomiin.

Nykyisin arvostan suorapuheisia ihmisiä, jotka suoraan sanovat, mitä ajattelevat. Se ei tarkoita, että tarvitsisi olla m_lkku, vaan reilusti ja ystävällisesti sanoo, miten asioista ajattelee. Säästää kaikkien aikaa, jaksamista ja vaivaa, kun on rehellinen tunteistaan ja ajatuksistaan, eikä suolla mitään "nyt on kiire, katsellaan myöhemmin" tuubaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just noin, oon itse aina arvostanut.

Vierailija
2/7 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mukakiltit kuvittelevat olevansa ystävällisiä sillä, että eivät sano suoraan ei. Todellisuudessa aiheuttavat vain enemmän vaivaa, kun eivät sano suoraan.

Tosi tavallista on, että esimerkiksi juhlakutsun saadessa ei uskalleta sanoa heti ei, vaan ihan vasta viime metreillä tai pahimmillaan samana päivänä ilmoitetaan, etten nyt tulekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mukakiltit kuvittelevat olevansa ystävällisiä sillä, että eivät sano suoraan ei. Todellisuudessa aiheuttavat vain enemmän vaivaa, kun eivät sano suoraan.

Tosi tavallista on, että esimerkiksi juhlakutsun saadessa ei uskalleta sanoa heti ei, vaan ihan vasta viime metreillä tai pahimmillaan samana päivänä ilmoitetaan, etten nyt tulekaan.

No ei tuossa mitään kilttiä ole. Pelkkää huonoa käytöstä.

Vierailija
4/7 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, mä kanssa tykkään kun asiat sanotaan rehellisesti suoraan. 

Vierailija
5/7 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän etteivät kaikki jaksa sitä draamaa mitä suorapuheisuudesta voi seurata. Lisäksi suorapuheisuud on välillä moukkamaista, koska jokaisella on oma totuutensa asioista. Parempi usein on olla hiljaa.

Vierailija
6/7 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/7 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi