Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneellä hammas suussa, kokemuksia?

08.03.2007 |

Hei!

Meidän vauvalle puhkesi ensimmäinen hammas neljän vuorokauden ikäisenä. Hammas heiluu ja olenkin lukenut, että heiluva hammas tulisi poistaa, ettei vauva vedä sitä henkeen. Omassa hammashoitolassa ei kukaan kuitenkaan suostu sitä poistamaan, enkä siis tiedä onko tarpeellistakaan. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta? Lähteekö tuo itsestään irti, vai mitä sen kanssa pitäisi tehdä?

-Saibu ja Mimmi 3vko-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni (synt. -45) oli kaksi alahammasta jo syntyessään. Nämä vedettiin tuohon aikaan pois, ja hänelle tuli normaalisti uudet maitohampaat ja rautahampaat! Mikä lie mutaatio sitten ollut ;) Ja mistä sitä tietää vaikkei olisi tullutkaan, tieto on kuitenkin sen verran vanhaa, mutta näin hänelle itselleen on kerrottu. Sen tiesi myös kertoa, että silloin kun minä olen syntynyt (70-luvulla) ei hampaita enää vedetty pois jos niitä oli syntyessään.

Eli kannattaa vain kysyä neuvolasta mitä nykyään suositellaan. Näistä mun kertomuksista nyt ei ollut sulle varmaan mitään hyötyä, mutta kerroinpa nyt miten aikaisemmin on toimittu :)

Toivottavasti joku osaa kertoa mitä täytyy hampaalle tehdä!

Vierailija
2/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tytöllä on suussaan monta helmihammasta, vielä toistaiseksi ovat pysyneet suussa.

Neuvolassa sanottiin että ne lähtee itsestään pois, tukehtumisvaarasta ei kyllä puhuttu, ovat tosi pieniäkin joten tuskin niihin tukehtuukaan.

meillä on ikää kohta 3 kk ja vieläkin kyseiset hamut pysyvät paikoillaan.

AA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaita kaksin kappalein 70-luvulla. Ei niitä poistettu, annettiin olla. Äidin mukaan hampaat olivat todella hauraat, murenivat, kun lähtivät pois. Siitä ei ole tietoa, tuliko vielä toiset maitohampaat...