Juhlien järjestäminen
Asia, joka on nyt alkanut ahdistamaan, mutta kukaan ei ymmärrä minua tässä.
Minulla on kevään aikana elämässäni tapahtuma, jonka kunniaksi on tapana järjestää juhlat. Olen päättänyt, että en järjestä. Haluaisin kuitenkin jotenkin juhlia tapahtumaa.
Sukuni on suuri, ja juhlia on joka vuosi. Minäkin niihin saan kutsuja, ja osallistunkin aina, kun voin. Aina on paljon porukkaa paikalla, ja juhlissa on mukava, leppoisa tunnelma. Itsekin olen juhlia järjestänyt sekä itselleni että lapsilleni. Koko suvun kutsun, kun niin on tapana. Eräisiinkin juhliin lupautui moni tulemaan, kun asiasta oli puhetta puoli vuotta ennen juhlan ajankohtaa. Lopulta yksi tuli, yksi ilmoitti, että ei pääse tulemaan, ja muut eivät ilmoittaneet mitään, eikä myöskään saapuneet paikalle. Koen, että järjestämäni juhlat ovat olleet tylsiä juuri siksi, koska on niin vähän väkeä paikalla.
Olen kerran joutunut jopa perumaan juhlapaikan, kun kymmenistä kutsutuista vain kaksi ilmoitti tulevansa juhliini.
Ystäviä minulla on vähän, ja he asuvat kaukana. He eivät tunne toisiaan, joten tuntuisi oudolta järjestää juhlat, joissa olisi vieraina vain toisilleen tuntemattomia ihmisiä. Osa ei tunne edes perheenjäseniäni.
Onko kenelläkään ideoita, miten voisin juhlistaa iloista tapahtumaa elämässäni siten, että en rasittaisi sillä perhettäni, sukulaisiani enkä ystäviäni?
Menkää perheen kanssa jonnekin hienolle matkalle juhlimaan