Hyväksyisitkö, että ette voisi koskaan muuttaa miehen lapsen takia?
Tämän seurauksena omien unelmiesi toteuttaminen olisi mahdotonta. Olen siis joutunut luopumaan jo kahdesta opiskelupaikasta ja en saa oman alan töitä paikkakunnalta, jossa mies ja tämän lapsen ex-puoliso asuvat. Kuinka paljon mun pitäisi olla valmis joustamaan? Mies ei halua muuttaa, koska lapsi joutuisi vaihtamaan koulua. Hän ei hyväksy myöskään, että lapsi kävisi meillä vain viikonloppuisin. Lapsi on jo yläasteikäinen kohta. Ilmeisesti minulla ei ole merkitystä, vaikka vaimo olenkin.
Kommentit (20)
No en ikinä minkään miehen takia jättäisi unelmien opiskelupaikkaa väliin. Oma lapsi ehkä voisi vaikuttaa päätökseen, mutta mies ei.
Tässähän on aivan helppo ja selvä ratkaisu. Jos et voi tai halua joustaa, eroatte.
Miehellä tietenkin lapseen liittyvät asiat ovat tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Tämä on erinomainen asia, kertoo miehen olevan vastuullinen. Sellaisesta kannattaisi pitää kiinni.
Näin yh-isänä on aivan itsestään selvää, että aina ja kaikissa tilanteissa panen lapseni etusijalle nyksään nähden. Ihan hullua, että joku random-muija kuvittelee muuta. Mutta kyllä näitä joskus riitti. Jos kerran antanut pesää, niin sen jälkeen on otsaa kysyä ja luulla itsestään liikoja....että kumman panet etusijalle hänet vain lapset? Siis aikuisen oikeesti naiset voi olla niin narsisteja, että kysyy moista, vaikka tuskin edes tunnetaan vielä toisiamme.
En voi muuttaa yksin asumaan, ellei mieheni maksa vuokraa ja elämistäni, mutta hänellä ei ole varaa siihen. En saa Kelasta tukea opiskeluun kun tuet on käytetty ja naimisissa olo vaikuttaa. En ole saanut opiskelupaikkakunnalta ilta- tai yötöitä, vaikka olen hakenut. Opiskelut lähiopetuksena päivisin klo 8-16.
Ap
Minkälainen naisvauva uhriutuu, kun mies haluaa olla läsnäoleva ja kunnollinen isä lapselleen? Todella kypsymätöntä AP!
Vierailija kirjoitti:
En voi muuttaa yksin asumaan, ellei mieheni maksa vuokraa ja elämistäni, mutta hänellä ei ole varaa siihen. En saa Kelasta tukea opiskeluun kun tuet on käytetty ja naimisissa olo vaikuttaa. En ole saanut opiskelupaikkakunnalta ilta- tai yötöitä, vaikka olen hakenut. Opiskelut lähiopetuksena päivisin klo 8-16.
Ap
Ja se on nyt miehen lapsen vika?
Useimmissa kouluissa voi opiskella paljon etänä.
Kuinka kaukana tämä opiskelupaikkakunta on? 500km vai 150km?
Mahtava isä lapselleen, hyvä.Tiedän että kaikilla lapsilla ei ole noin hyvin asiat.
Lasten etu aina ensin!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kaukana tämä opiskelupaikkakunta on? 500km vai 150km?
N. 150km
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mutta sittenhän tämä ei liity mitenkään miehen lapseen? Vaan sun kyvyttömyyteen hoitaa aikuisena ihmisenä ihan itse omat asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli jos olisit sinkku niin et kuitenkaan voisi tuota unelmiesi ammattia opiskella ? Nyt vaan laitat asian viattoman lapsen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etsi sitten opiskelupaikka sellaisista vaihtoehdoista, joissa opinnot toteutetaan joko kokonaan tai valtaosin etänä. Jos sinulla on nyt joku työpaikka, niin voit opiskella työn ohessa. Jos olet työtön, niin työttömyystuesta joudut luultavasti luopumaan. Mutta voit opiskella halvalla, kun ei tarvitse maksaa asumista. Mies elättää sinut opintojen ajan.
Olet siis sidottu yh-isukkiin, koska sinulla ei ole rahaa asua itsenäisesti ja tukikuukaudet käytetty. Miksi olet hakenut kouluun, jossa opiskelu ei onnistu etänä mikäli et voi muuttaa opiskelemaan itseksesi?
Tämä ei kyllä ole miehen lapsen vika.
Lapsi käy koulua yleensä siellä missä lähivanhempi on, eli jos se on äiti kuten yleensä on, niin sitten koulu ei kyllä vaihtuisi mihinkään. Tietysti mies ei välttämättä halua muuttaa liian kaukasi lapsesta.
Jokainen tilanne on omansa, se on ihan sinun asiasi että mitä kaikkea olet valmis uhraamaan tuon miehen takia. Ei siihen ole oikeaa tai väärää vastausta. Kerran täällä eletään.
Anteeksi vain, mutta eikö teillä ole yhtään empatiaa? Välitän kyllä lapsesta, miksi te sitä epäilette?
Kiitos kuitenkin kommenteista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta eikö teillä ole yhtään empatiaa? Välitän kyllä lapsesta, miksi te sitä epäilette?
Kiitos kuitenkin kommenteista.
Ap
Voi! Mä tunnen paljon empatiaa. Sitä sun miestäsi ja hänen lastaan kohtaan. Kaiken kanssa hekin joutuu toimeen tulemaan.
Ap, et voi vaatia että miehesi maksaa sekä oman asumisensa nykyisellä paikkakunnalla että sinun asumisen toisella paikkakunnalla.
Olen itsekin opiskellut jonkin aikaa toisella paikkakunnalla kuin mieheni, mutta itse maksoin. Jos olisin valehdellut Kelalle, että asuin erillään välirikon vuoksi, olisin saanut asumistukea, mutta en iljennyt. Minulla oli säästöjä. Kävin kotona viikonloppuisin, ja mieheni kävi myös minun luona siellä opiskelupaikkakunnalla.
Ota opiskelupaikka vastaan ja muutat opiskelupaikkakunnalle. Olet siellä viikot ja käyt viikonloppuisin kotona.
Toinen vaihtoehto on ajoittaa muutto kesälle ennen yläkoulun alkua. Isommilla paikkakunnilla luokat ja koulut vaihtuvat väkisin, joten tässä kohtaa on hyvä vaihtaa koulua.