Onko 4kg laihdutus kuukaudessa liian nopeaa?
Kommentit (19)
Nestettä lähtee nopeasti pois pari kiloa. Rasvaa ei tuollaista määrää lähde kuukaudessa. Itse miettisin mitä painoa haluan pudottaa. Lihaksia vai rasvaa?
Itse pidän mielummin pienen energiavajeen ja yritän pitää lihasmassan ennallaan. Paino putoaa n. 200g-400g itsellä viikossa. Rasvaprosentti pudonnut huimasti.
Jos vielä vähemmän laihtuu niin sehän on +/-0.
Vierailija kirjoitti:
Nestettä lähtee nopeasti pois pari kiloa. Rasvaa ei tuollaista määrää lähde kuukaudessa. Itse miettisin mitä painoa haluan pudottaa. Lihaksia vai rasvaa?
Itse pidän mielummin pienen energiavajeen ja yritän pitää lihasmassan ennallaan. Paino putoaa n. 200g-400g itsellä viikossa. Rasvaprosentti pudonnut huimasti.
Kyllä voi lähteä rasvaa noin paljon ja enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Laihduin 10kg kuukaudessa, onko pelkkää nestettä vaikka söin 1500 kalorinvajeella / päivä?
Max puoli kiloa viikossa. Lopeta laihduttaminen, aloita asiallinen syöminen. 16/8 systeemi on ilmeisen toimiva.
Tyypillinen laihduttaja on kiireinen, arvelee hoikistuvansa aina kesäksi sen 30kg viikossa. Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin 10kg kuukaudessa, onko pelkkää nestettä vaikka söin 1500 kalorinvajeella / päivä?
Itse laihduin sairaalassa makaamalla 8kg. Lihaksia lähti 4kg, rasvaa 4kg
T. Urheilija
Jokainen aikuinen saa minimissään kilon pois viikossa jos on tarvetta. Ei huolta. Anna mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi lähteä rasvaa noin paljon ja enemmänkin
Ei voi. Yksikään lääkäri tai ravitsemusasiantuntija ei vahvista tuollaista.
Käytännössä AINA laihtuminen tapahtuu:
- nesteet lähtevät
- lihaksista lähtee 70% ja painavat läskiä enemmän
- viimeisenä lähtevät läskit 30 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ihminen laihtuu kilon, kun kalorivajetta on noin 7000 kaloria. Laske tuosta itse, minkä verran todellisuudessa olet laihtunut kuukaudessa.
Lihasten lähtöä laihduttaessa voi osittain estää vain lihastreenillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kilon laihtuu, kun kalorivaje on noin 7000 kaloria. Laske tuosta, minkä verran olet todellisuudessa laihtunut kuukaudessa, muu on nestettä.
Minulla on tippunut 6 viikossa paino 4,5 kg, se tekee noin 900g/ per viikko. Olen ymmärtänyt että 0.5 kg -1 kg viikkotahti on ok, yli kg on liikaa. Minulla paino on tippunut "helposti", jätin näkyvän sokerin lähes kokonaan ja olen lisännyt proteiineja, syönyt säännöllisesti 2-3 tunnin välein.
Ruokavalioni on jo vanhastaan hyvin monipuolinen ja syön paljon kasviksia jne. Mutta tosiaan tuo sokerin reilu vähentäminen, protskujen lisäys ja tietty liikunnan lisääminen on tuottanut tulosta yllättävän nopeasti. Voin sanoa että olo on todella hyvä tällä tyylillä.
Vyötäröstä on lähtenyt 5 cm, pepusta ja rinnoista ei juuri ollenkaan ( en haluakaan, koska olen luonnostani kapeahko lanteinen ja rintava). Joten näillä jatkan vielä tavoitepainooni joka on enää 3-5 kg päässä, ihanaa kun mahtuu vaatteisiin, eikä kiristä ja purista, mikä parasta tunnen oloni terveeksi, hyvivoivaksi ja energiseksi.
Minulla lähti arviolta 4kg nesteitä ja 1kg läskiä ensimmäisen kuukauden aikana. Nyt kohta 2kk takana ja tässä kuussa on lähtenyt kilo. En nyt varsinaisesti laihduta, mutta korjaan elintapoja ja siinä samalla laihtuu. Yhteensä varmaan 10kg on varaa normaalipainon sisällä laihtua. Minulla ei ole paineita sen suhteen, mutta mielenkiinnolla odotan, että paljon uuden ruokavalion myötä lähtee vuodessa. Varsinaisia tuloksia siis tarkastelen vasta ensi vuodenvaihteessa.
Mutta siis, 4kg tuskin on pelkkää läskiä vaan ennemmin turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tippunut 6 viikossa paino 4,5 kg, se tekee noin 900g/ per viikko. Olen ymmärtänyt että 0.5 kg -1 kg viikkotahti on ok, yli kg on liikaa. Minulla paino on tippunut "helposti", jätin näkyvän sokerin lähes kokonaan ja olen lisännyt proteiineja, syönyt säännöllisesti 2-3 tunnin välein.
Ruokavalioni on jo vanhastaan hyvin monipuolinen ja syön paljon kasviksia jne. Mutta tosiaan tuo sokerin reilu vähentäminen, protskujen lisäys ja tietty liikunnan lisääminen on tuottanut tulosta yllättävän nopeasti. Voin sanoa että olo on todella hyvä tällä tyylillä.
Vyötäröstä on lähtenyt 5 cm, pepusta ja rinnoista ei juuri ollenkaan ( en haluakaan, koska olen luonnostani kapeahko lanteinen ja rintava). Joten näillä jatkan vielä tavoitepainooni joka on enää 3-5 kg päässä, ihanaa kun mahtuu vaatteisiin, eikä kiristä ja purista, mikä parasta tunnen oloni terveeksi, hyvivoivaksi ja energiseksi.
Ja pätemisen lisäksi sun vastaus kysymykseen oli...?
Näissä olis hyvä tietää ne alkumitat. Jos oot painanut 50 kiloa, niin kyllä, tuossa on liikaa.
Jos sulla on painoa 100 kiloa niin tuo on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Näissä olis hyvä tietää ne alkumitat. Jos oot painanut 50 kiloa, niin kyllä, tuossa on liikaa.
Jos sulla on painoa 100 kiloa niin tuo on aika vähän.
76kg painoin.
Ap
Riippuu painosta