Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa vaihdevuosista ja miten ne on edennyt?

Vierailija
23.02.2025 |

Olen 50v. ja mulla ei ole vielä juurikaan vaihdevuosioireita. Oikeastaan ainut oire on lyhentynyt kuukautiskierto eli menkat tulee noin 22-23 vrk välein. Yleensä sanotaan, että ennen kuukautisten loppumista kierto pitenee. Kuinka kauan tällainen pitenemisjakso on teillä kestänyt?  Minkäikäisenä vaihdevuosioireet on alkanut, minkälaiset oireet on ollut ja oletko käyttänyt hormonikorvaushoitoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuodet aika nuorena. Menkat loppui 43 vuotiaana. En muista, että olisi ollut ainakaan pitkään epäsäännöllistä rytmiä. Menkkojen loputtua alkoi hikoilu ja uni-ongelmat ja siksi aloin käyttää hormoonihoitoa.

Vierailija
2/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-ikäiset on jo nukkumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias ja miulla ei ole vielä vaihdevuodet alkanut.

Vierailija
4/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-v iskivät rajut ja moninaiset oireet, pahimpina unettomuus ja nivelkivut. E-pillereillä kokeiltiin vuosi, vaihdettiin mirenaan ja geeliin. Pääkin oli niin kovilla että ihme, etten ole vankilassa. Hkh:lla kaikki vaivat poissa ja elämänhalu tallella, ilman olisin työkyvytön. Täytän kohta 46.

Vierailija
5/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43-v iskivät rajut ja moninaiset oireet, pahimpina unettomuus ja nivelkivut. E-pillereillä kokeiltiin vuosi, vaihdettiin mirenaan ja geeliin. Pääkin oli niin kovilla että ihme, etten ole vankilassa. Hkh:lla kaikki vaivat poissa ja elämänhalu tallella, ilman olisin työkyvytön. Täytän kohta 46.

Mulla sama kokemus. Sain elämäni ja itseni  takaisin hkh:lla! 

Vierailija
6/9 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/9 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan ansiosta en huomannut mitään vaihdevuosioireita. Oireet alkoi oikeastaan silloin, kun kierukka poistettiin. Ikää oli 49v., kun alkoi nivelkivut, herääminen aamuyöllä ja hikoilu. Harkitsen nyt hormonikorvauksen aloittamista kun oireet vaan pahenee ja olen 51v.

Vierailija
8/9 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
9/9 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuivat hieman alle  50-vuotiaana, sitä edelsi pari vuotta epäsäännöllistä kiertoa sekä pari rajua 2-3 viikkoa kestänyttä vuotohäiriötä. Muuten ei ole ollut mitään oireita, kuukautiset loppuivat jo vuosia sitten. Limakalvot ym. hyvässä kunnossa ja olo samanlainen kuin ennenkin. Ei mitään korvaushoitoa enkä sellaista aio käyttää jatkossakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän