Kaikki vanhat keinot eivät enää palvele enkä pysty enää käyttämään alkoholia, tupakoimaan ym. Mitä on tapahtumassa?
Nuo on niin väsyttäviä tapoja ja keinoja selvitä elämästä, jotenkin nykyään tosi kaukana oikeasta itsestään vaikka ennen luulin etten minä pysty lopettamaan. Nykyään se on kääntänyt päälaelleen, en keksi yhtäkään syytä miksi käyttäisin alkoholia vaikka alkoholisoiduin. En keksi yhtäkään syytä tupakoida vaikka poltan edelleen, se on täysin turhaa ja merkityksetöntä. Voisin yhtä hyvin lopettaa, ehkä juuri nyt lopetan.
Muutenkin olen muuttumassa. Sisällä on tosi iso työ meneillään mutta en tällaista olisi uskonut. Ihan kuin kuoriutuisin pintakerroksista. Tosi syvällistä tapahtuu vaikka en osaa sanoilla sitä kertoa mutta tunnen sen. Samaan aikaan olen lamaantunut ja jopa epätoivoinen välillä, pelottaa mutta kai se on väistämätöntä muutoksessa.
Kiukaan pystyy samaistumaan tai tietääkö kukaan mistä tällaisessa tilassa on kyse? Hyvä ja tervetullut vaihe toki.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Noi sinun ns. vanhat keinosi eivät ole hyviä eivätkä ole palvelleet sinua milloinkaan. Hyvä kun hoksasit. Nyt hyviä keinoja tilalle.
Myös kofeiini on alkanut etomaan. Olen myös ennen ymmärtänyt etten minä tarvitse noita mutta en ole pystynyt vain lopettamaan. Nyt nuo tuntuu niin merkityksettömiltä ja turhilta asioilta. En vain tarvitse noita. Heitän tupakat roskiin, tuntuu niin typerältä polttaa, en edes nauti siitä enää ollenkaan. -ap
Tulit vanhaksi yhdessä yössä. Shit happens.
Kunhan hormonitoiminta tasoittuu, niin olokin tasoittuu.
Kunhan pallit laskeutuu niin alkaa piipputupakka maistumaan
Vierailija kirjoitti:
Noi sinun ns. vanhat keinosi eivät ole hyviä eivätkä ole palvelleet sinua milloinkaan. Hyvä kun hoksasit. Nyt hyviä keinoja tilalle.
Vanha ei välttämättä tarvitse mitään tilalle. Saattaa tulla niin täydellinen kyllästyminen, että entiset tavat voi vain lopettaa. Se riittää, että ei vaan palaa enää vanhaan.
Ajattelu ja arvomaailma muuttuu, eikä aineita tarvitse enää. Asioita oivaltaa eri tavalla, eikä ahista.
Minä olen törmännyt samaan ilmiöön. Johtopäätökseni on ollut, että elimistö alkaa tehdä stoppia haitallisten tapojen suhteen ja ilmoittaa, kun olisi kiintiö täynnä. Kannattaa kuunnella näitä merkkejä, koska silloin on helpointa tehdä muutos elämäntapoihin ja alkaa suosia sitä mikä on hyväksi.
Samalla metodilla juopon on mahdollista raitistua, jos tajuaa että haimatulehdus on merkki elimistön hälytystilasta, tai päivittäisen oksentelun on tarkoitus varoitella pahemmasta. Tai tuli nakeltua turpaan parasta kaveria ja välit meni poikki, mitä en suinkaan olisi halunnut tapahtuvan. Tai en olisi koskaan voinut kuvitella, että kärähdän ratista tai joudun linnaan taposta. Tai että ryyppäämisen takia sain potkut töistä ja tuli avioero. Onhan näitä, mutta ei voi havahtua jos ei ajattele.