olen selvinnyt nykymaailmasta vain todellisuus paolla
tämä maailma on vastenmielinen, ärsyttävä, sietämätön. viime vuosikymmenet olen selvinnyt vain sillä että pakenen viihteeseen tai johonkin vastaavaan todellisuutta.
nykyisin kuitenkin ihmiset onkivat ne asiat mihin pakenen ja tunkeutuvat niihin itsekkin joko pilaten ne muuttamalla esim woke tai sitten vaan viemällä oman kiinnostukseni asiasta pois.
tätä piiloitumus löytö kamppailua on käyty monia monia vuosia ja enkä enää keksi ainuttakaan viihdeteosta tai peliä tai elokuvaa minkä taakse voisin tätä hullua ja pahaa maailmaa paeta.
Kommentit (15)
Mä en ole uhrannut ajatuksia wokeen puoleen enkä toiseen, mutta tunnistan itsestäni saman todellisuuspaon. Netti tarjoaa siihen loputtomasti mahdollisuuksia, hyvässä ja pahassa.
Hyvä juttu. Mutta eikö se todellisuus iske myös kaupungissa ja työpaikalla. Ellei pakene enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole uhrannut ajatuksia wokeen puoleen enkä toiseen, mutta tunnistan itsestäni saman todellisuuspaon. Netti tarjoaa siihen loputtomasti mahdollisuuksia, hyvässä ja pahassa.
Vääränlainen näkemys. Netti onjo saastunut ja osa maailmaa. Netti on osa teitä ja sitä mitä te olette. Täällä on jatkuvasti sota kiimat ja muu päällä ja persu viha ja n-sana viha jne. Se on sitä mitä te olette ja tuotte tänne nettiin. Suuret korporaatiot ottivat netin haltuun 2015 ja silloin kaikki meni pilalle.
No niin ap on nyt hyvä ja määrittelee ihan omin sanoin mitä se woke tarkoittaa. On se perkele että taas yksi kitisijä asiasta kun ei täysipäisen ihmisen elämään pitäisi vaikuttaa mitä elokuvissa tai peleissä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
No niin ap on nyt hyvä ja määrittelee ihan omin sanoin mitä se woke tarkoittaa. On se perkele että taas yksi kitisijä asiasta kun ei täysipäisen ihmisen elämään pitäisi vaikuttaa mitä elokuvissa tai peleissä tehdään.
Noh, jos woke kerran ei vaikuta mitenkään kehenkään, onko syytä määritelläkään sitä. -eri
Minä olen oikeastaan niin pienestä kuin jaksan muistaa paennut jonkinlaiseen omaan mielikuvitusmaailmaani.
Ristus mitä sanasalaattia taas. Yritä edes kirjoittaa yhdyssanat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos woke kerran ei vaikuta mitenkään kehenkään, onko syytä määritelläkään sitä. -eri
On se siinä kohtaa kun sitä käytetään argumenttina sille että kaikki on pilalla
Minua lohduttaa ajatus kaiken ohikiitävyydestä ja hetkellisyydestä. Ajan kanssa kaikki katoaa, unohtuu vuosikymmenien ajaessa ohi. Nyt hetki on huomenna jo historiaa. Mutta mitä hyvää voisimme tehdä nyt itse jotta huomisesta tulisi parempi, ihan pieniäkin asioita.
Ikä antaa perspektiiviä maailman menoon. Ei pienestä hämmästy.
On maailmassa hyviäkin asioita, kohta alkaa kevät ja linnut ovat jo alkaneet laulaa kuin keväällä. Muuttolinnut tulevat kuukauden päästä.
Joo elikkäs ne vastenmieliset asiat ovat vain pieni osa maailman todellisuutta. Niiden vastapainoksi löytyy valtavat määrät kaikkia hyviä ja kauniita asioita, etsi niitä ja keskity niihin. Jokainenhan meistä sen oman todellisuutensa muodostaa, juuri sellaiseksi kuin sen päättää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ikä antaa perspektiiviä maailman menoon. Ei pienestä hämmästy.
Täytyy tunnustaa etten ikinä kuvitellut 2020-luvun ja internetin yms. aikana sitä miten totalitaristiseksi mediamme muuttuu tiedon kontrolloijana. Esim. vanhoja suomettuneita pieruja ja niiden ajat sitten mennyttä mainetta suojellaan edelleen raivopäänä sensuurilla, ja mukaan kaivetaan uusia pieruja jotka saa puuhastella rauhassa venäjän hyväksi ja media vaan vahtii ettei kansa pääse puhumaan asioista. Kuten nyt vaikka saramon mielenkiintoinen afrikanvierailu. Tai kaikki mitä trumpin venäjäyhteyksistä selvisi.
Varsinaista anti-tiedonvälitystä.
Kannattaa etsiä itselle esim merkityksellinen vapaaehtoistyö.
Itse löysin omaa arvopohjaa tukevan vapaaehtoistyön pitkän etsimisen jälkeen.
Ihanaa että voi auttaa ihmisiä omalla panoksella.
Nyt elämällä tuntuu olevan enemmän merkitystä kun ennen tuli pyörittyä oman navan ympärillä. Eikä se että itsellä asiat ok helpota jos muilla menee huonosti.
Listataan parhaita keinoja paeta todellisuutta tähän