Lapsi haluaisi synttäreille 11 vierasta päiväkodista...
JA on suureen ääneen puhunut pk:ssa näille kaikille, että aikoo kutsua. Varmaankaan kaikki ei pääse, enkä haluaisi kauheasti rajoittakaan, mutta onko tuossa kuitenkin liikaa lapsia (4-6 -vuotiaita)? Miten ne saa esim. syömään yhtäaikaa 6 hlön pöytään...? Pitääkö olla ohjelmaa? Onko kokemuksia noin isoista juhlista? VAi määräänkö, että vain esim. 8 saa kutsua...? Lapsi on siis 5-vuotias.
Kommentit (8)
kun jossain sanottiin, että sen verran lapsivieraita, kuin tulee ikääkin (eli kuudella kuusi, neljällä neljä jne.) ...se on vähän, mutta kyllä riittää. ja meillä onneksi minä olen saanut asian päättää - lapsi olisi tosiaan kutsunut varmasti muuten koko päiväkodin ;)
meillä oli 5-vuotissynttäreillä 23 lasta, kun 25 kutsuttiin, en olisi uskonut, että niin moni olisi päässyt tulemaan, mutta olihan ne kivat kemut. Ja parasta oli, kun se oli lapsen mieluisin "lahja", kun oli paljon lapsia. Meillä oli erilaisia leikkejä ohjelmana.
Tänä vuonna 7-vuotissynttäreille kutsutaan 11, luokan kaikki tytöt.
ja yks tulee viel naapurista. laskin et saan 10 lasta pöydän ääreen sopivasti. 2 tyttöä jäi kutsumatta näin ollen..
tarjoilut oli picnic tyyliin lattialla (popparia, sipsejä, karkkia, keksejä) ja mehut kannellisessa mukissa pillin kera. Ihan tajuttoman hyvin meni, kun piti huolen, että koko ajan on pientä ohjelmaa. MITÄÄN ei mennyt rikki, eikä mitään sotkeentunut!?
Elli varmasti onnistuu, kun vähän suunnittelette etukäteen ja mieti tarjottavat huolella. Jo ryhmässä on kaikenkaikkiaan 12 lasta, olisi aika tylsää, jos 3 jäisi rannalle, eikö?
Muista että sinä päätät viimekädessä että ketä kutsutte.. itse aioin pitää aikalailla kiinni siitä pienenä että montako vuotta täyttää yhtä monta kaveria saa tulla..
6 v synttäreillä. Kamalaa oli... JÄlkiviisaana annan neuvon, että rajoita aika 1,5 tuntiin.
ohjeelmahan lapsille on nykyään aina,esim. ongintaa,paketin piilotusta..kesto puoltoista tuntia on sopiva tuossa iässä,hyvin meillä on mahduttu 6 hengen pöytään isommallakin sakilla!!