Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat äimän käkenä kun Prisma sulkeutui kello 18.00

Vierailija
19.02.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011046415.html

HETI kuuden jälkeen Prisman luona oli jonkin verran ihmisiä ja myös järjestyksenvalvoja, Nicolas kertoo.

Viesti aukioloista ei ole selvästi mennyt perille, tai ihmiset eivät ole siitä tietoisia.

Nicolas oli kauppakeskus Kaaressa vielä noin kello 19 aikaan.

Ihmisiä tulee koko ajan parkkihallista kärryjen kanssa kaupan ovelle ja kääntyy sitten ympäri. Täällä on ihmettelevä fiilis. Myös vanhuksia istuu täällä aika paljon. Kaupan työntekijöitä ei ole enää paikalla.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kauppiaat sittenkään pärjää yksin ilman niitä pikkuapulaisia joille joskus antavat muutaman kolikon????

Muutaman kolikon??? Eiköhä heille ihan työtehtosopimuksen mukaista palkka makseta. Toki voitaisiin maksaa enemmän, silloin saisimme mekin asiakkaat osallistua palkanmaksuun kohonneina hintoina. Ei minulla ole mitään sellaista vastaan.

Vierailija
22/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitä!? Tämänhän piti olla ihan läpihuutojuttu, kaupat normaalisti auki, myyjiä töissä pilvin pimein ja tavaraa hyllyissä riittävästi. Kuis tässä nyt näin kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmiä ihmisiä 😂😂

Vierailija
24/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat saisivat olla viitenä päivänä viikossa auki 09:00-18:00, lauantaina 09:00-15:00 ja sunnuntaina kiinni. Jos ei noilla aukioloajoilla ehtisi ruokaa hakea, niin saisi nähdä nälkää.

Juu ei kuoltua nälkään kun noin oli. Edelleen käyn kaupassa 1-2 kertaa viikossa. Maalla oli 9-17 ja la 9-13  kun olin lapsi. Ruokaa oli.  Kaupungissa vähän pitempään. Tosin oli kioskeja. 

Vierailija
25/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseen nähden kaupan kassalla saa ihan ok palkkaa. Paremmin jopa kuin monessa muussa. En ymmärrä tätä itkua. Varsinkin aina ne kouluttamattomat (merkonomi ei ole mikään koulutus kiitos) valittaa että lisää pitäisi saada mutta itsehän ei pidä sen eteen koskaan tehdä mitään tai kehittyä.

Miten niin merkonomi ei ole mikään koulutus. Kyllä se on hyvä peruskoulutus moniin töihin. 

Vierailija
26/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseen nähden kaupan kassalla saa ihan ok palkkaa. Paremmin jopa kuin monessa muussa. En ymmärrä tätä itkua. Varsinkin aina ne kouluttamattomat (merkonomi ei ole mikään koulutus kiitos) valittaa että lisää pitäisi saada mutta itsehän ei pidä sen eteen koskaan tehdä mitään tai kehittyä.

Eihän kaupan alan suurin ongelma ole se peruspalkka vaan usein pakotettu osa-aikaisuus. Itse olin töissä paikassa, jossa oli reilu 30 myyäpalkkaista osa-aikaista (10-30 h) työntekijää ja kaksi pomoa, joilla oli täydet tunnit ja myyntipäällikön palkkaus. Isoissa kaupoissa, jotka ovat auki 24 h tai tyyliin klo 23 asti 7 pvää viikossa voi vielä tienata ihan kohtuullisesti ilta/viikonloppulisillä, mutta sellaisissa kaupoissa, jossa työaika on esim. 10-18 arkisin ja lauantaisin 10-16 iltalisiä ei tule ja ainoa viikonloppulisä on lauantaisin se pari tuntia.

Vierailija
27/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset pärjää päivääkään ilman kauppaa. Jos ei muuta niin hengaillaan kiinni olevan kaupan luona? Mikä ihmisiä vaivaa, ei ole voinut tieto lakosta mennä korvien ohi?!

Vierailija
28/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ihmiset lue uutisia? Miten ei voi olla tietoinen tästä?

Uutisia joissa on lueteltu jokaisen kaupan poikkeusaukiolot? Hyvin sä vedät. :D  

Uutisia siitä, että lakko voi vaikuttaa aukioloaikoihin. Sen jälkeen sitten järkevä tsekkaa ne oman kaupan aukioloajat.

Mistä ne tsekataan?

Niin. Olipa jonkinlainen hakukone jolla etsiä tietoa internetistä.. Miettikää kuin kätevää olis, jos vaikka kirjoittaisi esim. hakukenttään yrityksen nimen ja saisi tiedot..  olispa 😏

Vierailija
29/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisia joissa on kerrottu että kaupat menevät lakkoon. 

Vierailija
30/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kun MINUN on päästävä, MINÄ olen lakkoja vastaan.  MINUN mielestäni myyjillä on asiat hyvin.

Tämä. Ainoa mikä kiinnostaa on oma napa. Millään muulla ei ole mitään väliä.

Vierailija
31/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi viereinen alko oli auki. Lapset saavat kuitenkin huomenna koulussa ruokaa. 

Täällä etelässä on meneillään koulujen hiihtolomar.

Vierailija
32/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisen voisi edes tietää??

Seuraamalla uutisia? Tietysti jos elämä koostuu 7-lehdestä ja Salkkareista, niin tuollainen tieto voi mennä ohi. 

Julkaiseeko Yle kaikkien kauppojen aukioloja? Enpä tiennytkään.

Miten sä pärjäät muuten elämässä? Jos sä tänne pystyt kirjoittelee niin sulla on netti. Mun lähikaupassa oli jopa lappu ovessa tulevista aukioloajoista, joten varmasti monissa muissakin kaupoissa on vastaavanlailla.

Vierailija
33/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummot ja papat ei osaa käyttää nettiä. Osa osaa mutta moni ei. Maalla se kauppareissu on joillekin ainoa tilaisuus kihara muita. 

Vierailija
34/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat saisivat olla viitenä päivänä viikossa auki 09:00-18:00, lauantaina 09:00-15:00 ja sunnuntaina kiinni. Jos ei noilla aukioloajoilla ehtisi ruokaa hakea, niin saisi nähdä nälkää.

Mites kaupassa työskentelevät ehtisi ostoksille?

Ruoka tai kahvitauolla tai vapaapäivänä!

Vierailija
35/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisia siitä, että lakko voi vaikuttaa aukioloaikoihin. Sen jälkeen sitten järkevä tsekkaa ne oman kaupan aukioloajat.

Mistä ne tsekataan?

Netistä löytyy kun kirjoitat kyseisen kaupan googleen. Ole hyvä.

Vierailija
36/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettää nuo lakkoilijat mitä kakaroita olisivat tyytyväisiä että on edes jotain töitä.

Vierailija
37/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisia joissa on kerrottu että kaupat menevät lakkoon. 

Jos ihmiset eivät tiedä että lakon aikana kaupat voivat olla kiinni, tai auki normaalista poikkeavasti?

Vierailija
38/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitähän on uutisoitu, että lakko voi vaikuttaa kaupan aukioloihin!

Itse kun menin tänään töiden jälkeen tiettyyn ruokakauppaan olin varautunut sen olevan suljettuna. Mutta olikin auki viiteen asti ja sain ostettua sen mitä tarvitsin.

Vierailija
39/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mummot ja papat ei osaa käyttää nettiä. Osa osaa mutta moni ei. Maalla se kauppareissu on joillekin ainoa tilaisuus kihara muita. 

Jos ihmiset osaisivat ajatella ja seurata uutisia niin ennakointi olisi valttia muutamiksi päiviksi.

Vierailija
40/86 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukioloajat on aina niin sekavia, esim juhlapyhinä pitäisi paremmin ilmoittaa. Aamulla luin Facebookissa että paikallinen Prisma on auki 7-14.00 välisenä aikana. Kerrottiin että pt-osasto on auki ja kt-osasto kiinni. Itse pohdin onko vs-osasto ja tt-osasto auki ( villasukka ja talvitakki). Piti käydä kaupassa katsomassa mikä siellä on auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi