MARRASMURUSET keskiviikkoa
onnea Sanle, Nasulina ja Reviisori plussasta :)
ajattelin alottaa uuden pinon taas kun tuo vanha on jo taas niin pitkäksi venyny :)
huonosti nukuttu yö takana, puutuilee kädet pitkin yötä enkä saa nukuttua. viime yönä olis voinu tehä leikkauksen toiseen käteen enkä olis huomannu mitään. yleensä kun on puutunu käsi pystyy sentään liikuttaa vaikka onkin aika möhkäle, mutta nyt käsi oli niin veretön että en yksinkertaisesti pystyny liikuttaa sormia enkä kättäkään olkapäästä alaspäin yhtään. pelottavaa. pahinta on että käsi ei ollu jääny puristuksiin mihinkään edes. nukuin puoliksi mahallani ja käsi oli ylhällä tyynyn vieressä. yleensäkkin noi kädet on nyt alkanu puutuu tossa asennossa... kummallista...
mut nyt kahvikippo napaan ja vaatetta päälle että ehtii koululle ajoissa ehostelemaan trendimeikkiä.
Kommentit (31)
Olin kyllä huhtiksissa 2005, en kyllä muista sinun nimimerkkiäsi..
Kiva kun meitä alkaa olla jo näin paljon! Paljon onnea teille kaikille plussasta! :)
Varailin neuvola- ja uä aikaa. Meillä tuo uä:n ottaja on niin eriskummallinen tyyppi että varmuuden vuoksi tahdon käydä yksityisellä. Viimeeksi en nähnyt koko monitoria, mies se sit kertoi että kyllä siellä pikkupapu oli :) Neuvola olis 27.3 ja uä 30.3.
Mie oon kans pähkäillyt tuota laskettua aikaa...että minkä mukaan se lasketaan. Eikös se lasketa aluksi 28 pvän kierron mukaan ja ultrassa sitä sitten tarkistelllaan. En ole varma.
Milenna: Olen käynyt " salaa" kurkkimassa välillä huhtisten pinoa kun taaperomme ovat niin samanikäsiä (maalis -05 meillä) ja olet sieltä tuttu nimimerkki :)
Eilen illalla repi ja vihloi mahaa aika paljon. En osaa kuitenkaan sitä kauheasti säikähtää, esikoista odottaessa ne oli niin tuttuja tässä alussa. Nälkä olis niin kuin koko ajan ja rintoja nipistelee...ja välillä tuntuu kun joku polttaisi niitä sytkärillä =) Ei nyt ihan niin polttavalta tunteelta mutta kuitenkin.
Nyt jatkan töitä, Heippa!
Ps. hyvää naistenpäivää kaikille! Meillä myös tänään esikoinen täyttää 2 vuotta!
jokukkophan kasvaa kovaa vauhtia, uusia tulee tulvimalla, hyvä, lisää vaan :)
täällä ollaan selätetty mahatauti, eilenkin jo oli kuumeeton ja oksuton päivä, onneksi.
Milenna:meillä on näköjään sa laskettu aika :)
jännäilen täällä tuleeko tässä raskaudessa mitään oireita, ensimmäisessä niitä ei ollut lainkaan. Olen siis autaan tietämätön pahoinvoinneista sun muista raskaus vaivoista. Mielälläni kyllä säästyisin pahoinvoinnilta, mutta saas ny nähä :)
Mä muuten kans huomasin tota käsien puutumista, eilen päikkäreiltä herätessä, ja tänä aamuna oli sormet puuduksissa. mitähän lie.
Joko teillä muilla on jo ihan raskaana oleva olo? ite ei sitten millään vois uskoa että jotain tuolla kasvaa, kun sitä ei vielä mistään huomaa itsekään.
-ebba-
rv4+2
Olin silloin nimimerkillä toivonkipinä. Vaihdoin tuossa taannoin... Aika harvoin kirjoittelin silloinkaan, lähinnä seurailin.
Tänne on tullut paljon uusia niccejä!! Kaikille isot onnittelut plussasta ja lämpimästi tervetuloa joukkoon!!!!
Vein juuri poijan mummulaan viikoksi. Tää on kamalaa kun fiilarit heittää ihan häränpyllyä! En ole itkenyt pojan hoitoon jättöä sitten kohta neljään vuoteen... Muutama pvä sitten en halunnut puhua kellekkään kun tuntu että raivari iskee justiinsa... Joteski pelottavaa!
Buam: Hyvä että olosi meni ohi. Mäkin oon tässä matkan varrella kummastellu noita " menkkakipuja" , mutta eipä mitään ihmeellistä ole vielä ainakaan tapahtunut. Kyllä me loppuun asti täällä hillutaan, eix je? =)
Mä olen itse kertonut vauva uutisen kaikille, mutta toppuutellut yltiöpäistä onnittelemista. Olen sanonut että jos vielä 2 kk:den kuluttua olen raskaana, onnitelkaa sitten. Reilun viikon päästä olisi ultra, se jo helpottaa kyllä hieman mieltä...
Täytyy häipyä siivoomaan että tuo pojan mummolaan jääminen jäisi takaalalle. Hyviä vointeja kaikille!!!
Eppuliina rv 4+6
Täällä sitä totutellaan ajatukseen, että raskaana ollaan. Onneksi paras kaveri tietää asiasta, niin hänelle voi tuntemuksistaan ja oireista avautua ja hänellä itselläänkin on 2kk ikäinen vauva, joten raskaus vielä tuoreessa muistissa.
Viime yönä oli polttelua alaselässä. Sillon jo mietin että mitenköhän sitä synnytyksestä selviää, kun pienempikin kipu jossain tuntuu niin heti on ihan oksat pois. Vissiin vähän matala kipukynnys meikäläisellä. Mieskään ei ole vielä oikein ajatukseen tottunut, kyselee vähän väliä, että onko menkat tullu... Varmaan asian sisäistää sit ku sen ötökän ekan kerran ultrassa näkee. Tänään on ollut onneks parempi olo kuin eilen, mutta eiköhän se pahoinvointikin vielä rajumpana tule. Mulla taitaa olla semmonen kroppa, että reagoi niin herkästi kaikkeen, että ihan jo huolettaa, milloin se oksentaminen alkaa. Toivottavasti ei missään vaiheessa. Niinhän tuo kyllä väsyttää, että taijan päikkäreille ruveta.
-Sanle rv 4+2-
Tuossa joku kuvailikin aivan minun oloa; Vatsaa repii ja sitä pitää pitää kiinni kävellessä, ettei valahda nilkkoihin.( Tunne ainakin on semmoinen.)
En muista, että olisi ollut aikaisemmassa raskaudessa tälläisiä oireita. Mutta kait se kuuluu kuvaan- vai? Täällä olen ihan hermona noista oireista.
Olen kyllä pyytänyt pikku- Iitaa pysymään massussa=)) ja tiedän, ettei stressi ainakaan ole hyväksi.
Hyvää naistenpäivää kaikille.
Ei kai se maha nyt ihan nilkkoihin asti valahda, jos vaan vaikka polviin=D
Mulla ei oikeastaan kummemmin ole enää oireita, rinnat ei oo kun ihan vähän arat, etova olo todella vähäistä (aina kans syömisen jälkeen), mutta tota masua nipistelee ihan mukavasti...:)
Kovasti odotan varhaisultraa, vielä vajaa kaks viikkoa!!! Siis ihan tajuttoman pitkä aika.. kun sitä niin paljon odottaa:)
Onko moni muu menossa varhaisultraan???
katya rv 5+4
Varovasti ilmoittaudun tänne marrasmurusiin. Ensimmäistä lasta odotellaan ja kovasti toivotaan että tämä pysyy matkassa mukana. Jos marraskuuhun asti päästään niin kättärille olen menossa.
Minulla aiemmin kaksi km ja viimeisin niistä tammikuun puolivälissä. Nyt tässä olenkin viikkojen suhteen vähän ihmeissäni kun km jälkeen ei ole menkkoja tullut ja nyt jo olen raskaana. Tietääkö kukaan miten aikaisin hedelmöittymisen jälkeen voi mammaksin herkällä testillä saada plussan? Ensimmäisen testin tein 24.2 ja sillon tuli tosi haalee viiva. Siitä viikon päästä eli 2.3 testasin uudestaan ja selkee tumma viiva tuli. Jotenkin häiritsee kovasti kun ei tiedä " varmoja" viikkoja.
Alkuraskauden ultraa ollaan mietitty, mutta koska se on aika hintava ja mitään varmaa se ei kuitenkaan kerro niin ei taideta mennä. Ja hankala kun yhtään ei tiedä mikä ajankohta nyt olisi paras.
Oireita ei vielä kovasti ole. Välillä nippasee masusta ja pientä etovaa oloa olen ollut havaitsevinani. Miehellekkin olen monta kertaa sanonut että toivoisin että oksettaisi kunnolla niin tietäisi että masussa oikeesti joku on.
Nyt ruoan laittoon!
Kivaa että on näin paljon plussanneita. Kiitos Reviisori linkistä. Joo, kiva että on muitakin suurperheellisiä plussannu. Mun lapset on -97, -98 ja 03, kerrottiin jo tulevasta sisaruksesta ja ovat ihan innoissaan.
Oireista.... Maha on ihan kauheen turvonnu. en muista onko aikaisemmilla kerroilla ollu jo tässä vaiheessa näin mahdoton.... se vauvahan on vasta ihan pienen pieni, mikä tänä mahan tekee tämmöiseksi valtaisaksi, olen syöny tosi terveellisesti joten ei pitäis ruuankaan turvottaa...
kävin jo kolmet äippä housut ja yhden puseron hakee lindexiltä, olivat muuten tosi hyvässä tarjouksessa:)
Kakkosta meille toivottu jo marraskuusta 2005, jolloin esikoisen imetys loppui. Nyt sitten vihdoin tärppäsi clomien avustuksella. Jotkin laskurit antaa la:ksi 31.10, mutta varmaan marraskuun alkupuoli on lähempänä oikea eli la pitäisi olla kai 1.11.2007
Ensi viikolla on aika alkuraskauden ultraan. Varasin tuon ajan, koska haluan tietää kaiken olevan ok ennen lomareissua. Keskenmenon pelko on takaraivossa, ei kuitenkaan niin voimakkaana kuin esikoisen aikana. Ennen tyttöä siis yksi keskenmeno aika myöhäisessä vaiheessa raskautta. Jalat siis maassa. Oireita ei juuri ole, vähän väsymystä, lievää etomista ja vessassakäyntiä. Etominen tuntuu voimistuvan päivä päivältä ja hyvä niin, paljon varmempi olo.
MILENNA, olitko huhtikuisissa 2005 vai sekoitanko johonkin toiseen nimimerkkisi?
Harmon rv 6+1 (kai)