Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V. 2020 rakennetun kerrostalon äänieristys pahasti puutteellinen?

Vierailija
16.02.2025 |

Elikkäs tuossa vajaa puoli vuotta sitten muutin 1970 luvulla rakennetusta kerrostalosta töiden perässä uudempaan toisella paikkakunnalla olevaan kerrostaloasuntoon ja tuo vanha kerrostalo oli ihan jees vaikka äänieristys ei ollut mikään paras mutta, verrattuna nykyiseen vuonna 2020 rakennettuun taloon äänieristys oli loistava.

Miten voi olla mahdollista että naapuristani kuuluu kaikki keittiötasolla esim lautasen laitto tasolle, hanan, uunin ja/tai lieden tuuletin yms ääni niin voimakkaasti asuntooni että joudun pitämään korvatulppia päässä että saan nukuttua?

Ihan kun omassa asunnossa joku tekisi ruokaa ja itseasiassa kuuluu varmaan selkeämmin vielä kun tuntuu että tuo seinä oikein resonoi tuota ääntä.

Ei kai siinä sitten mikään avuksi, pitää sitkutella vielä se puolisen vuotta ennen kuin voin muuttaa pois.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ottaa vakavasti mitään aloituksia, jotka alkavat sanalla ELIKKÄS.

Elikkäs asia ei sinulle kuulu.

Vierailija
42/49 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötarkastajalle asiasta ilmoitus. Siinä on jokin rakennusvirhe tai putkien eristys vajavainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
44/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristötarkastajalle asiasta ilmoitus. Siinä on jokin rakennusvirhe tai putkien eristys vajavainen.

Onkohan kukaan koskaan saanut parannusta tilanteeseen tuollaisella ilmoituksella? 

Tuskinpa äänistä ainakaan, ehkä jos lämpötila on jatkuvasti alle 15...

Vierailija
45/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 2015 tehty talo jossa jääkaappi pitää ääntä kuin ois tehtaassa:).  Oikeesti se raastaa hermoja (kaksio) kun keittiö ja olohuone samassa.  Kaipaan keittokomeroita!!! Oven sai kiinni, ei kuuunut äänet eikä levinnyt hajut joka kolkkaan. Äänieristys ei loistava, mutta siedettävä muutoin. Ilmastointiin, humisee kovasti, oon jo tottunut, tuohon jääkaappiin en totu ikinä.

No mikset osta laadukkaampaa hiljaista kaappia?

Tuo jos mikä on helposti ratkaistava ongelma.

Vierailija
46/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuntojen väliset seinät on kipsilevyä. joten kaikki kuuluu. 2018 rakennettu.

Ai vieläkö näitä tehdään... Meillä 1988 rakennettu pahvikenno, jossa asuntojen väliset seinät ovat kipsilevyä.

Vierailija
47/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että väliseinä on umpibetonia joka johtaa äänet erinomaisesti toiseen asuntoon. Sama tässä rivitalossa ja kuulostaa samalta kuin omassa kämpässä tapahtuisi kun naapuri jotain räplää seinään kiinnitetyissä naulakoissaan. Luulen myös että oman keittiötason äänet kuuluu yhtä hyvin sinne koska tasot on suurin piirtein suoraan vaan läntätty seinään kiinni, ehkä vähän jotain sikaflexiä ruutattu väliin.

Vierailija
48/49 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa asuvat vain köyhät

Voi olla enimmäkseen niin. Mutta minä vain näytän köyhältä. Ei ole omaa autoa, kuljen yleisillä, käyn Lidlissä ja kirpputoreilla. Mutta sitten kun taloyhtiö ottaa lainaa ja jakaa sen velkaosuuksiin noin 20 000e, niin minä maksan heti pois sen. Ne joilla ei ole rahaa, maksavat siitä lainasta 30 000e kymmenen vuoden laina-ajalla. Ennen kuin köyhä saa sen maksettua, taloyhtiö on ottanut jo lisää lainaa.

Vierailija
49/49 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän