Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset ohentuneet viimeisen n.1v aikana, mistä(ään) apuja?

Vierailija
16.02.2025 |

Jotain hiuksiin ja kynsiin vaikuttavaa lisäravinnetta popsin useamman kk ajan, mutta enpä huomannut vaikutusta. Alkanut ahdistamaan tämä luiru, ponnarikin on niin ohut etten edes kehtaa pitää. Pituutta korvien alle polkka niin, että niska peittyy ja kevyttä kerrostusta saksittu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vuoden Priorin extraa, tuntuu auttavan. Tukkaa lähti joka hiustenpesukerralla pelottavia määriä, enää ei irtoa.

Vierailija
2/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ainoastaan estrogeeni (olen 59 v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut mitkään hiusvitamiinit tai erikoisshampoot. Sitten menin gynelle ja hän kirjoitti luonnollista estrogeenia sisältäviä "vanhemmille naisille" sopivia e-pillereitä. Hiusten liika irtoaminen loppui siihen.. Nyt en tiedä pitääkö minun nyt syödä noita vaihdevuosiin saakka jotta karvat pysyy päässä. Olen nelikymppinen. 

Vierailija
4/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi e-pillereitä alkaa nyt popsimaan, kun en ole ikinä niitä syönytkään (en laske teini-iän alle 1v kokeilua mukaan, nostivat verenpaineeni ja lopetin). Ei ole muitakaan hormoneja ollut käytössä ja äitini kuoli rintasyöpään.

Ap

Vierailija
5/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihotautilääkäriltä spironolaktonia, joka auttoi. Kannattaa käydä aiheeseen perehtyneelle lääkärillä eikä tuhlata rahojaan vitamiineihin ja shampoisiin, jotka eivät välttämättä liity mitenkään ongelman syyhyn.

Vierailija
6/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä pillereitä? Itselleni määrättiin minipillerit, voisiko ne auttaa myös? Sama ongelma. 

Vierailija
7/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Vida biotin complex on vähentänyt hiustenlähtöä. Kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa. 

Vierailija
8/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt vuoden Priorin extraa, tuntuu auttavan. Tukkaa lähti joka hiustenpesukerralla pelottavia määriä, enää ei irtoa.

Minä popsin Biorion strong:ia, en tosiaan kummempaa apua kokenut saavani..

Ap

Vierailija
9/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkisiä pillereitä? Itselleni määrättiin minipillerit, voisiko ne auttaa myös? Sama ongelma. 

Qlaira merkkisiä. Minipillereissä ei ole estrogeenia joten ne eivät auta hiustenlähtöön jos se liittyy estrogeenin puutteeseen. 

Vierailija
11/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ihotautilääkäriltä spironolaktonia, joka auttoi. Kannattaa käydä aiheeseen perehtyneelle lääkärillä eikä tuhlata rahojaan vitamiineihin ja shampoisiin, jotka eivät välttämättä liity mitenkään ongelman syyhyn.

Kerrotko vähän tarkemmin,mitä tämä spironolakton oikein on ja mistä löytyy ihotautilääkäri,joka määräää hiustenlähtöön lääkitystä? Eikös nämä hiustenlähdöt ole vähän eri alaa,kuin ihotaudit? Toki asiat liittyvät toisiinsa,mutta ei ehkä kannata ilman lisäperusteluita ja linkkejä heitellä tänne tuollaista.

Vierailija
12/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut mitkään hiusvitamiinit tai erikoisshampoot. Sitten menin gynelle ja hän kirjoitti luonnollista estrogeenia sisältäviä "vanhemmille naisille" sopivia e-pillereitä. Hiusten liika irtoaminen loppui siihen.. Nyt en tiedä pitääkö minun nyt syödä noita vaihdevuosiin saakka jotta karvat pysyy päässä. Olen nelikymppinen. 

Minkä ikäisenä aloitit? Saisikohan niitä jo kolmekymppisenä varhaisiin vaihdevuosiin?

Vierailija
13/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on syönyt piimaxia vuosikaudet nivelvaivojen takia ja hänellä on tosi paksut hiukset vaikka ikää on jo yli 80. Eikä johdu geeneistä, nuorena hänellä oli paljon ohuempi hiuslaatu. Kampaajat ovat aina ihan ihmeissään miten voi olla niin paksut hiukset sen ikäisellä. 

Vierailija
14/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti hiuksia valtavasti. Menin lääkäriin...labrassa selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei ole enää hiuksia irronnut, sain lääkityksen.

Vierailija
15/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuukautiset liian runsaat (=raudanpuute?)

toimiiko kilpirauhanen kunnolla?

Vierailija
16/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi vei multa puolet hiuksista. Nyt kokeilen saanko ne vielä tuuheutumaan jotenkin poppakonstein. Ne mitä jäi on kyllä terveet, mutta saa nähdä.

Vierailija
17/17 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raju infektio tiputti suuren määrän hiuksia, mutta ne palautuivat kyllä takaisin. Siihen tosin meni useampi vuosi. Oletko sairastanut koronan tai jonkun muun taudin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi