Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajat ja rehtori huolestuivat Varkaudessa: twerkkaus ei sovi lasten silmille, joten sen opetus loppuu

Vierailija
16.02.2025 |

https://yle.fi/a/74-20143721

Mitä mieltä muut palstalaiset ovat tästä? Mielestäni ehdottomasti twerk on nimenomaan seksuaalisesti provosoivaa ja lasten silmille ei tosiaan ole fine. Jos voisi lapsien edessä oikeasti tuollalailla heiluttaa takamustaan tuo opettaja, jonka mielipidettä videossa kysytään ja joka näyttää vähäsen juuri niitä liikkeitä niin huhhuh. Ei todellakaan. Minä en lapsena ikimaailmana olisi halunnut tuollaista nähdä missään koulussa enkä onneksi nähnytkään. 

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä paneminen ja siihen liittyvät mielikuvat on edelleen vain pojille ja miehille varattu juttu tässä maailmassa, jolla kehuskella ja ylpeillä.

Naiset ja tytöt hävetköön kannikoitaan.

Vierailija
162/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä paneminen ja siihen liittyvät mielikuvat on edelleen vain pojille ja miehille varattu juttu tässä maailmassa, jolla kehuskella ja ylpeillä.

Olen nainen enkä näe MITÄÄN syytä esitellä kannikoitani. En ole seksityöläinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja harrastan twerkkiä. Olen saanut juuri siitä itselleni itsevarmuutta ja lukuisia hauskoja kokemuksia, hyvästä kunnosta puhumattakaan. Tunneilla keskityn liikuttamaan vartalon osia, joita muulloin arjessa ei tule liikutettua. Vaatii kuule myös aivoilta uuden oppimista. Olen ihan tavallinen korkeakoulutettu työntekijä, joka tykkää harrastaa muutakin kuin vauvapalstalla muiden mollaamista.

Vierailija
164/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit juuri syyn. Häpeät kun olet nainen ja on kuitenkin ne kiusalliset kannikat. Se saa tuntemaan itsesi seksityöläiseksi, koska olet imenyt miesten seksistiset käsitykset omiksesi.  Olet luovuttanut kannikkasi omasta hallinnasta. Tahtomattasi olet  yhtäkaikki objekti. 

Vierailija
165/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus omasta pikkutytöstä pyörimässä tangon ympäri pikku alushousuissa muiden katsellessa on oksettava. Tuosta perseen vatkaamisesta en viitsi edes mainita. Vanhemmat jotka eivät näe tässä mitään pahaa ovat sairaita. 

Tuo ajatus kertoo vain sinusta. Itse seksualisoit omaa tytärtäsi.  

Pikkusortsit ja toppi on tankotanssissa oleelliset varusteet. Et muuten voi pysyä tangossa kun vaatteet luistaa.

Vierailija
166/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumista täällä taas ihmetellään.  

Vaatteet pitää twerkissä olla semmoiset, että pakarat pääsee hyllymään. Harjoitellessa on hyvä nähdä peilistä meneekö liike oikein. Tanssiessa tulee kuuma, joten shortsit on hyvä vaihtoehto. Twerk-tunneilla voidaan olla ylösalaisin, joten lepattavat lahkeet voi olla häiriöksi.

Verkkosukkikset voi olla peittääkseen selluliittia tai muuten vain ei halua olla pelkissä pikkusortseissa. Jotku haluaa myös laittautua. Tanssitunneille saa koristautua! Toki myös jokaiseen tanssityyliin liittyy tietynlainen pukeutuminen.

Vierailija
167/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kokeillut jo aivan tarpeeksi montaa tanssilajia sanoakseni että twerkin harrastaminen on se kaikista voimaannuttavin kaikista, eikä samaa tunnetta saa millään muulla tanssitunnilla. 

Jos twerkkaus on sinusta niin suuri ongelma ei sinun varmaan tarvitse sitä katsoa?

Voit hytkyttää sitä persettä kotonasi mutta älä yritä selitellä että se on lapsille sopivaa. Voimaannutko only fanssistäkin? Onko seinälläsi afrikkalaisia naamioita?

Ei lapset twerkkaa, vaan ikäraja on twerk-tunneille 16v.  

Miksi ihmeessä pakaroiden heiluttelu ei olisi sopivaa tuon ikäisille? Ja sehän on vain yksi osa tanssitunteja. Myös muu kroppa liikkuu.  

Itse harrasta twerkkiä, mutta en ajattele siitä mitään seksuaalista. Tunneilla yritän vain keskittyä koreografiaan.  

Se on sellainen aivot narikkaan-harrastus. Vie ajatukset pois kaikesta muusta.

Vierailija
168/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hien valuminen sinne persvakoon tuntuu varmasti ihanalta. Et millään voi yrittää mitää muuta tanssimuotoa? On pakko päästä hytkyttämään persettä hikiläikkiin asti?

Twerkkaus on hikistä puuhaa, siinä liikkuu koko keho. Ei vain pyllyvako. Liikkeet voi olla hyvin akrobaattisia, esim. päälläseisontaa kuten joogassa.

Kokeileppa ravistella kehoasi esim, rintakehää reggeatton tanssin tyyliin. Kuinka kauan jaksat tärisyttää itseäsi hengästymättä? 

Vierailija
169/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pakaroiden heiluttelu ei olisi sopivaa tuon ikäisille? Ja sehän on vain yksi osa tanssitunteja. Myös muu kroppa liikkuu.  

Itse harrasta twerkkiä, mutta en ajattele siitä mitään seksuaalista. Tunneilla yritän vain keskittyä koreografiaan. &n

Miksi lapset eivät voi twerkata, jos twerkissä ei ole mitään seksuaalista? Miksei alle 16-vuotias voi esiintyä strineissä heiluttaen pakaroitaan, jos siinä ei kerran ole seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä? Sehän on vaan tanssia ja hyvää liikuntaa?

Tuskin kukaan on kiistänyt, etteikö twerk olisi seksuaalissävytteinen tanssi. Sama pätee esim exotic tyyliseen tankotanssiin, joka on hyvin lähellä strippausta. Se että jossain tanssityylissä on eroottisena pidettyä liikehdintää tai tyyliä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se olisi yhtä lailla tanssia, taitoa vaativaa ja hyvää liikuntaa. Ihmeellistä miten kuuma peruna tälläinen suomalaisille on. Se lienee sitten jokaisen oman hyvän maun vastuulla, minkä ikäiselle pitää pepun heilutusta hyväksyttävänä. Mielestäni 16v on ihan hyvin mietitty  ikäraja tälläiseen.

Vierailija
170/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja harrastan twerkkiä. Olen saanut juuri siitä itselleni itsevarmuutta ja lukuisia hauskoja kokemuksia, hyvästä kunnosta puhumattakaan. Tunneilla keskityn liikuttamaan vartalon osia, joita muulloin arjessa ei tule liikutettua. Vaatii kuule myös aivoilta uuden oppimista. Olen ihan tavallinen korkeakoulutettu työntekijä, joka tykkää harrastaa muutakin kuin vauvapalstalla muiden mollaamista.

Ymmärrän. Kaikilla ei ole mahdollisuutta, halua tai rohkeutta harrastaa intiimejä asioita. Ei se kuitenkaan lapsille tai nuorille kovin sopivaa ole. Ei poikienkaan p..oliikeiden esittäminenkään kovin hyväksyttävää ole.

Vierailija
171/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harrasta twerkkiä, mutta en ajattele siitä mitään seksuaalista. Tunneilla yritän vain keskittyä koreografiaan. &n

Miksi lapset eivät voi twerkata, jos twerkissä ei ole mitään seksuaalista? Miksei alle 16-vuotias voi esiintyä strineissä heiluttaen pakaroitaan, jos siinä ei kerran ole seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä? Sehän on vaan tanssia ja hyvää liikuntaa?

Tuo tapahtuu liikkasalissa,  ja toiseksi,  ei nykyisin panokeisseihin (tarvitse)  ketään vietellä  twerkkaamalla.  Vitsillä  se on,  jos joku sitä tekee ihmisten ilmoilla. Mitä nuo vanhukset kuvittelee?

Vierailija
172/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twerkkaushan on siis sellaista dry humpingia. Eli simuloidaan panemisliikkeitä ja näytetään miehille, että tällaista kyytiä olisi sängyssä tiedossa. Mitä rivompia liikkeitä ja asua, niin sitä paremmaksi twerkkaja arvostetaan,

Twerkkasjan kanssa on ilo harrastaa.Ei ole jäykkä lahna.

Vierailija
173/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatkaako pojat sitten etumustaan piukoissa pöksyissä ?

Sekin on vaan tanssia....

Kyllä ja miesopettaja pukeutuu niin pieniin shortseihin, että pallit ja ahterivako vilkkuvat oppilaille. Kuuluu lajiin nääs, älkää olko ahdasmielisiä.

Miehetkin voi twerkata, ja niitä käy jonkin verran tunneilla. Mutta ei ne mihinkään pikkuhousuihin pukeudu, vaan heillä on shortsit. Ja niiden pitää olla kuitenkin sopivan väljät, että pakaroiden hyllyminen onnistuu.

Eikä twerkatessa kuulu tosiaankaan vilkkua mitkään pallit tai vaot. Idiootit.

Vierailija
174/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän opetettiin vain 16-vuotta täyttäneille.

Niin? Voi sitä harrastaa edelleen, mutta ei _taiteen perusopetuksen_ piirissä, samoissa ympyröissä ja esityksissä pikkulasten esitysten kanssa? Miten tämä on nyt niin vaikeaa ymmärtää??? 

Ymmärrätkö edes, mitä tarkoittaa taiteen perusopetus???

No mitä se tarkoittaa? Tuohan on jotain vapaaehtoista kansanopistotoimintaa.

Taiteen perusopetus on ensisijaisesti lapsille ja nuorille suunnattu koulun ulkopuolista mutta opetussuunnitelman ohjaamaa opetusta, jossa voi suorittaa taidealakohtaisen yleisen tai laajan oppimäärän ja saada siitä todistuksen arviointeineen. Näistä voi sitten olla iloa esim. opiskelu- tai työpaikkaa hakiessa.

Vierailija
175/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kohdalla voi harkita, mitä tuo liike tekee selän kehittyville lihaksille, ei muuten noin liikuntana. En ole asiantuntija. Kunhan eivät rupea esiintymään vonkaaville pojille eikä miehille.  

Parantaa verenkiertoa ainakin.  

Tuo hytkyttely vastaa suunnilleen trampoliinissa pomppimista. Harrastaahan lapset reggeaton-tanssiakin. Siinä myös hytkytellään kehoa.  

Oon nähnyt videoita twerk-tanssioista lavoilta, ja katsojina eturivissä on yleensä ollut enimmäkseen naisia kannustamassa.

Vierailija
176/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kohdalla voi harkita, mitä tuo liike tekee selän kehittyville lihaksille, ei muuten noin liikuntana. En ole asiantuntija. Kunhan eivät rupea esiintymään vonkaaville pojille eikä miehille.  

Tuo hytkyttely vastaa suunnilleen trampoliinissa pomppimista. Harrastaahan lapset reggeaton-tanssiakin. Siinä myös hytkytellään kehoa.  

Oon nähnyt videoita twerk-tanssioista lavoilta, ja katsojina eturivissä on yleensä ollut enimmäkseen naisia kannustamassa.

Tällein sekä reggaetonia ja twerkkiä tanssineena aikuisena rohkenen väittää että twerkkaus on paljon yksipuolisemmin rasittavaa ja potentiaalisesti selälle vahingollista kuin reggaeton. 

Vierailija
177/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä selällä twerkata. Liike lähtee lantiosta eikä selästä.

Valitettavasti kyllä näkee, että jotku yrittää taivutella vain selkää kun yrittävät twerkata. Mutta nämä on yleensä niitä, jotka ei ole käyneet tanssitunneilla ja koittavat vain matkia jotakuta twerkkaajaa.

Vierailija
178/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällein sekä reggaetonia ja twerkkiä tanssineena aikuisena rohkenen väittää että twerkkaus on paljon yksipuolisemmin rasittavaa ja potentiaalisesti selälle vahingollista kuin reggaeton. 

Riippuu miten tanssit.

Itse olen käynyt twerk-tunneilla jossa yläkroppa on yhtä paljon mukana. Varmasti jollain tunneilla voi olla enempi hyllyttely-tekniikkaa, mutta en usko sen olevan haitallista kun sen tekee oikein. Liike ei lähde selästä!

Vierailija
179/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän opetettiin vain 16-vuotta täyttäneille.

Niin? Voi sitä harrastaa edelleen, mutta ei _taiteen perusopetuksen_ piirissä, samoissa ympyröissä ja esityksissä pikkulasten esitysten kanssa? Miten tämä on nyt niin vaikeaa ymmärtää??? 

Ymmärrätkö edes, mitä tarkoittaa taiteen perusopetus???

No mitä se tarkoittaa? Tuohan on jotain vapaaehtoista kansanopistotoimintaa.

Taiteen perusopetus on ensisijaisesti lapsille ja nuorille suunnattu koulun ulkopuolista mutta opetussuunnitelman ohjaamaa opetusta, jossa voi suorittaa taidealakohtaisen yleisen tai laajan oppimäärän ja saada siitä todistuksen arviointeineen. Näistä voi sitten olla iloa esim. opiskelu- tai työpaikkaa hakiessa.

Tää on aika oleellinen juttu. Että mikä on taiteen perusopetusta ja mikä harrastamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi