Suomessa vanhojen miesten eliniän odote 79v ja naisten 84v. Elivätkö vanhempasi vanhemmiksi vai kuolivatko nuorempana?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa tupakoivien miesten lyhyen eliniän?? No se tupakka!!
Ruotsinkieliset nuoret aloittavat alkoholin käytön nuorempina ja juovat useammin kuin suomenkieliset.
Läksyjä he lukevat vähemmän kuin suomenkieliset, mutta silti he pääsevät korkeampiin opiskelupaikkoihin helpommin.
Ruotsinkielisillä lapsilla ei ole omaa opiskelupöytää kotona yhtä usein kuin suomenkielisillä lapsilla.
Suomenkieliset on opiskelumyönteisempiä kuin ruotsinkieliset.
Ahaa otsikon mukaan nuorilla miehillä tai nuorilla ei siis ole elinikäodotetta ollenkaan. Ei niin, koska elämme nyt niin levottomasa maailmassa, että henki voi kaikilta lähteä yhdessä vilauksessa.
Isä kuoli 78v, ja äiti 86, että aika lähellä eliniån odoteikää molemmat.
Elossa ovat vielä, mutta en usko että kumpikaan elää 79 ja 84 ikävuoden yli.
Molemmat vanhemmat ovat vasta kuusikymppisenä. Isovanhemmista toinenmummo kuoli vähän nuorempana, 79v. Pappa on 93v.
Isäni kuoli 39-vuotiaana, teki itsemurhan. Äitipuoli kuoli 41-vuotiaana tapaturmaisesti.
No isäni on nyt 85 ja äiti 83. Asuvat korvessa kaksistaan omakotitalossa, puulämmitys, isot kasvimaat ym. Ja itse hoitavat kaiken.
Äiti kuoli 76-vuotiaana ja isä 84, vaikka äiti piti parempaa huolta terveydestään.
Isä kuoli 72 v ja äiti 88. Anoppi eli 96 vuotiaaksi ja appi 72. Itse olemme kasikymppisiä.
Kauksi jäivät tuosta. Isä kuoli muutama kuukausi ennen kuin olisi täyttänyt 52. Äiti kolme viikkoa ennen kuin olisi täyttänyt 62. Itse olen ehtinyt vanhemmaksi eli olen 65-vuotias mies.
Kukaan ukoista ei ole päässyt yli 72:n, paitsi nyt isäni, joka täyttää kohdakkoin 79v. Äitini kuoli jo 7-kymppisenä.
Lapseni kaikki neljä isovanhempaa elää ja kaikki ovat yli 85 vuotiaita
Toisen puolen isovanhemmat 91 vuotiaiksi ja toisen puolen keskiarvo 83. Isä 83, kuoli leikkauksen komplikaatioon.
Isäni on 81 ja äitini 79. Toivottavasti elävät vielä pitkään.
Ovat vielä elossa, 73-vuotta ja 76-vuotta.