Paras näistä tytölle?
Aiemmin kyselin apuja tytön nimeen ja nyt pohdiskelun jälkeen on vaihtoehdoista jäljellä seuraavat:
Miila
Neela
Neeta
Eli pientä galluppia pukkaa; Mikä olisi kaunein?
Lisääkin saa toki vielä ehdottaa, mieli kun kerkiää muuttua vielä moneen kertaan ennen vauvan syntymää ja ristiäisiä :) Ja siitä sukupuolestakaan ei ole tietoa..
Kommentit (20)
Paras ja kaunein on ehdottomasti Miila.
Miila Marianna
Miila Josefin
Miila Melisa
Meidän kissan nimi on Neela :) Kaunis nimi, olisin kyllä voinut antaa lapsellekin, mutta kissa ehti ensin.
Pakko kommentoida et meidän tytöt on
Neela Minea ja Miila Odette ja kolmannelle nimi hakusessa:)
Miila, erikoinen nimi. Liippaa niin läheltä muita nimiä, kuten Milla (Milla Magia, noita-akka) ja Miina (ns.ansa)
Neela, tämä nimi on niin ihanan pehmeä ja kauniskin. Onhan tämä nykyään suosittu nimi, mutta näistä nimistä minusta kaunein.
Neeta, tätäkään nimeä en ole ennen kuullut. Mieleeni tulee Neeta-Näätä. Olen pahoillani.
Jospa maha-asukki onkin poika, niin nimeksi ehdotan Niilaa.
Neela ja Niila eivät tietenkään oikein sovi sisaruksien nimiksi, mutta luulempa sen nimimaun muuttuvan seuraavan lapsen odotuksen aikana.... Meillä ainakin etunimet ovat aina muuttuneet....
Niitähän minä olen vailla :) Minä olen jo näitä nimiä sen verran makustellut, että ne ovat kaikki minusta kauniita. Ja harvinaista nimeä tosiaan haen.
Loppujen lopuksi minä ja miehenihän sen nimen päätämme, mutta on kiva kuulla mitä ajatuksia ne ihmisissä herättävät.
Mun järjestykseni ois tämä:
1. Neela
Neela on nätein ja paras nimi näistä, ehdottomasti! Neela on sopivan tyttömäinen ja riittävän naisellinen. Ei ole liian lälly, vaan Neela tuntuu myös terävältä nimeltä.
2. ja 3. Miila ja Neeta, en osaa päättää kumpi ois parempi, koska kumpikaan ei ole mun makuuni. Eivät kuulosta yhtään ihmisen nimiltä, tekastujen kuuulosia, eli tod.erikoisia! Miilasta tulee mieleen viila, Neetasta leeta (=pullapitko).
Miila on jotenkin ponneton ja valju, ei ollenkaan mun makuun. Neela on sitä parempi ja ihan suloinen. Neeta on näistä suosikkini. Se on mukavan kuuloinen ja veikeä nimi, jossa on sopivasti särmää.
1.MIILA
-Aivan ihastuttava nimi :o)!!
2.NEELA
-Ihana myös, muttei Miilan veroinen ;o)!
3.NEETA
-Ei tässäkään mitään vikaa ole, mutta ei vaan niin kiva kuin nuo muut!
muutama ehdotus:
Seela
Miili
Neeli
Neemi
Nelma
Milma
Telma
Veela
Siina
Riitu
Fiinu
Riinu
Liinu
Leeni
Liisi
Liini
Tiila
Tiitu
Tiiti
ja nyt taas voin suoraan todeta minun suosikki järjestykseni näiden kohdalla aivan samaksi.. ja perustelut allekirjoitan myös =)
Miila ja Neela huippuihania ja Neetakin kiva. Ja ykköseksi minäkin tuon Miilan rankkaisin... persoonallinen, sopivan pehmoinen ja todella kaunis nimi.
-Iitu-
Minunkin ykkössuosikkini on tällä hetkellä Miila. Neeta on näistä uusin löytö ja kaikista harvinaisin ja Neela on ollut suosikki jo melko pitkään.
Körömöllillä on kyllä hyvä nimimaku ;) ja moni ehdotuksistasi on oikein kaunis, mutta ei ainakaan vielä noussut näiden kolmen ohi. Ja pari niistä liippaa turhan läheltä esikoisen nimeä..
Lisää saa kommentoida ja ehdottaa myös toisia nimiä. Haluamme siis vain kaksi nimeä.
-nuppuski
kokeilen muutamaa:
Miila Marikki
Miila Matilda
Miila Melissa
Miila Tuulia
Miila Linnea
Neela Mimosa
Neela Teresa
Neela Natalia
Neela Ilona
Neela Emilja
Neeta Rebekka
Neeta Rianna
Neeta Rosanna
Neeta Helmiina
Neeta Viliina
Miila
* tuli mieleen jostain lapsuuden sadusta miilunpolttajan mökki... en tiedä yhtään mikä se on, mutta jotain tummaa ja jännää :o) Tummalle suomalaistytölle tosi kiva nimi!! Paljon persoonallisempi kuin Milla, ja reippaampi kuin Mila. Oikein hyvä, näistä ylivoimainen ykkönen! :o)
Neela
* intialainen nimi, jota on yhtäkkiä alettu antaa etunimeksi Suomessa (vv. 2005 ja 2006 yhteensä 75kpl, kaikkena aikana ennen 2000-lukua 9 kpl). Mulla tulee Teho-osaston lisäksi neula mieleen :o/
Neeta
* Ihan uusi tuttavuus. Enkä ihan heti ainakaan kauheasti tykkää, jostain syystä? Vähän ponneton, Netta olisi vähän reippaampi.
Alunperin kriteerinä oli, että toinen nimi löytyisi kalenterista, koska esikoisellakin on harvinainen kutsumanimi ja toinen nimi on kalenterissa.
Mutta vielä kalenterista ei ainakaan ole sitä aivan sopivaa löytynyt, joten voi olla että tästä kriteeristä joudutaan luopumaan.
Kauniita kalenterista löytyviä nimiä, ovat esim.
Emilia, mutta ainakaan Miilan perään se ei sovi.. eikä oikein Neelankaan
Maria
Auroora
Aliisa
Körömöllin ehdotuksista parhaita ovat
Matilda, mutta ei käy miehelle
Melissa on kiva
Emilja myös, mutta kuulostaa aika lailla Emilialta
Helmiina on myös " listoilla"
Täydellistä nimeä metsästää -nuppuski- ;)
Minun mielestäni
1. Neeta, ihan ehdottomasti. Se on tyttäreni kutsumanimi! Mielleyhtymä Neeta-näätä on myös meillä käytössä, mutta Näätä on kaunis, vilkas ja suomalainen villieläin.
2. Neela. Vähän ponneton, mutta ihan ok. Minua häiritsee mielleyhtymä neulaan.
3. Miila on minusta parempi yhdellä iillä: Mila
Miila Helmiida
Miila Helinä
Miila Bettina
Miila Augusta
Miila Fransiina
Miila Kustaava
Miila Valdiina
Miila Matleena
Miila Johanna
Miila Kirsikka
Miila Mikaela
Miila Melissa
Miila Matilda
Miila Selene
Miila Vellamo
Miila Inkeri
Miila Seljamaija
Miila Pihlamarija
Ja kommentteja..
lapsia3 -
Miilalle toista nimeä ehdottelen:
Miila Helmiida - Helmiina kivampi
Miila Helinä - Keiju..
Miila Bettina - liian " ruotsalainen"
Miila Augusta - ei oikein minun makuuni
Miila Fransiina - eikä tämäkään
Miila Kustaava - ei, Kustaa Vaasa..
Miila Valdiina - Liian erikoinen :)
Miila Matleena - jostain syystä en pidä..
Miila Johanna - Johanna on taas niin yleinen omassa kaveripiirissä..
Miila Kirsikka - hiukan vierastan näin selkeitä merkitysnimiä, vaikka
ihan kaunis onkin
Miila Mikaela - ei tämäkään..
Miila Melissa - ihan kiva
Miila Matilda - tykkään, mies ei
Miila Selene - täytyy makustella
Miila Vellamo - en pidä
Miila Inkeri - ei ehkä..
Miila Seljamaija - ei
Miila Pihlamarija - pihlajanmarja, ei
Ei ihan minun makuuni, vaikka ihan hyviä ehdotuksia olikin. Kiitos niistä =)
Eliisa
Melina
Minea
Elliida
Emmiina
Sanniina
Sofiina
Lauriina
Olivia
Helene
Daniela
Mikaela
Anniina
Karoliina
Katariina
Sofianna
Juliaana
Julianna
löytyykö mieleisiä?
moe:)
Muutama ehdotus toiseksi nimeksi:
Eliisa
Melina
Minea
Elliida
Emmiina
Sanniina
Sofiina
Lauriina
Olivia
Helene
Daniela
Mikaela
Anniina
Karoliina
Katariina
Sofianna
Juliaana
Julianna
löytyykö mieleisiä?
Tässä oli useampikin mieleinen nimi =)
Emmiina ja Sanniina parhaimmat.
Minea on myös kiva, mutta vähän mietityttää sen tämän hetkinen kova suosio..
-nuppuski
Näistä nimistä Miila on ehdottomasti kaunein. Neela on toisella sijalla ja Neeta kuulostaa oudolta.
Miila on pirteä nimi, mutta kuitenkin pehmeä, Neela taas pehmeämpi ja romanttisempi. Lisäksi Neela assosioituu ainakin tällä hetkellä siihen telkkarisarjaan.
Toiseksi nimeksi Miilalle tai Neelalle voisi sopia joku voimakkaampi nimi, esim. joku ärrällinen tai muuten vain ponteva.
Mm.
Terhikki
Vanamo
Vellamo
Orvokki
Marjaana
Matilda
Inkeri
Henriikka
Esteri
(en tiedä, onko näitä jo ehdotettu)
Oli pakko kommentoida, että oma nimeni on
Neeta Mella Maarit. Itse tykkään siitä hirveästi. Tälle kysyiselle vaaville on kyllä varmasti päätetty nimi jo aikaa sitten mutta olisin ehdottanut noista Milaa, tai Emiliitä. Ei sillä nyt enään mitään välilä ole, mutta kuitenkin! :)