Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään huvittavampaa kuin iltapaskalehden jutussa itkevä asuntosijoittaja?

Vierailija
13.02.2025 |

Ville menetti vuokratuottoa, Ville ei tiedä haluaako jatkaa asuntojen vuokrausta, jne

Käsi ylös nyt kuka tuntee sääliä vuokraloordi-villeä kohtaan 😂

KETÄÄN EI KIINNOSTA LOORDIN NS. AHDINKO

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kohdistaa agressiivisuutensa asumiseen. Tuhoaa asunnon, kantapääkävelee, möykkää, paiskoo ovia, jne.

Meidän alakertaan muutti lapsiperhe jossa toinen rääkyy ja toinen kiljuu koko valveillaoloaikansa. Olen alkanut tarkoituksella kantapääkävelemään, jumppaamaan, ja soittamaan musiikkia lattiaa vasten käännettyjen isojen kaiuttimien kautta illalla HETI siitä lähtien kun rääkyjä ja kiljukaula hiljenevät.

Vierailija
22/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on huvittava paikka neukkukuutioidensa kanssa.

Vuokrasoppareissa lukee, että vuokra nousee x% vuodessa. Eli käytännlössä 15v välein purkukuntoinen neukkukuutio tuplaa arvonsa.

Kun parvekkeet alkaa irrota, katto on vuotanut vuosikymmenen ja paska valuu putkista seiniin arvo on enemmän kuin uutena.

Mitä vanhempi asunto, sen enemmän vuokranantajalle tulee siitä kuluja, kun taloyhtiö joutuu tekemään remontteja. Eihän uudessa asunnossa ole muita kuluja kuin yhtiövastike, joka sekin tosin nousee kun peruskulut nousee koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vuokrakeinottelut pitäisi kieltää lailla.

Tahtoisit siis kieltää vuokralla asumisen? Kuulostaa hyvältä, kaikki vaan ostamaan oma asunto, säästettäisiin niitä verorahoja ja nykyiset vuokrapummitkin ehkä oppisivat pitämään asunnostaan huolta.

Vierailija
24/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää kun ostat asunnon talosta jossa pitäisi olla pelkästään omistusasuntoja. niin ison osan ostaakin joku asuntosijoitusfirma tai yksityiset sijoittajat, ja sitten asuttavat niihin noita vuokraloisia jotka tuhoavat kämpän, häiriköivat ja alentavat koko taloyhtiön arvoa. Pitäisi lailla kieltää asuntojen edelleen vuokraaminen ja säätää niin että vain erikseen vuokra-asunnoiksi tarkoitettuja asuntoja voi ostaa vuokraustarkoitukseen.

Vierailija
25/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut puolipakon edessä vuokranantajaksi koska en ole saanut myytyä omakotitaloa millään järkevällä hinnalla tulleen avioeron ja paikkakunnalta pois muuton takia. Vuokria on jäänyt maksamatta, tuhoja tehdään taloon, eli tuhoja jotka ei ole normaalia kulumista vaan ihan silkkaa särkemistä, minun henkilökohtaisten tavaroiden varastamista jotka on jätetty sovitusti säilytykseen, sovituista huolto- ja kunnossapidosta ei pidetä kiinni,... tämä lista on aika loputon mitä kaikkea "yllätystä" on tullut vastaan. Enkä minä ole asuntosijoittaja, vaan olen kirjaimellisesti joutunut, osittain olosuhteiden pakosta vuokranantajaksi. Vuokratuloilla olen koittanut pelkästään kattaa talon omistamisesta johtuvat kulut. Tosin onnistumatta siinä, juuri edellä mainituista syistä johtuen. Enkä varmasti ole ainoa kuka on tässä puolipakko tilanteessa, muuttotappio paikkakuntien asuntojen ja talojen kanssa.

Vierailija
26/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut puolipakon edessä vuokranantajaksi koska en ole saanut myytyä omakotitaloa millään järkevällä hinnalla tulleen avioeron ja paikkakunnalta pois muuton takia. Vuokria on jäänyt maksamatta, tuhoja tehdään taloon, eli tuhoja jotka ei ole normaalia kulumista vaan ihan silkkaa särkemistä, minun henkilökohtaisten tavaroiden varastamista jotka on jätetty sovitusti säilytykseen, sovituista huolto- ja kunnossapidosta ei pidetä kiinni,... tämä lista on aika loputon mitä kaikkea "yllätystä" on tullut vastaan. Enkä minä ole asuntosijoittaja, vaan olen kirjaimellisesti joutunut, osittain olosuhteiden pakosta vuokranantajaksi. Vuokratuloilla olen koittanut pelkästään kattaa talon omistamisesta johtuvat kulut. Tosin onnistumatta siinä, juuri edellä mainituista syistä johtuen. Enkä varmasti ole ainoa kuka on tässä puolipakko tilanteessa, muuttotappio paikkakuntien asuntojen ja talojen kanssa.

Olet ahne paska vuokraloordi.

Terveisin AP

Vierailija
27/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haukkuu iltapäivälehteä ja nauraa siellä olevalle artikkelille, silti hän lukee sitä lehteä ja sen juttuja 🤔. En nyt oikein tiedä miten tähän aloitukseen suhtautuisi! Tai siis suhtautumisella tarkoitan, että pidänkö ap:tä pellenä vai en!

Vierailija
28/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa se asunto niin ei tarvitse itkeä ahneista vuokraloordeista. Mikään ei estä kateellista AP:ta ryhtymästä vuokraloordiksi, sen kun ostat halvan luukun ja pistät vuokralle. Ai ei ole rahaa, lopeta se viinan ja röökin kiskominen ja mene töihin.

Ap tienaa 140t vuodessa ja lopetti röökinpolton 10 vuotta sitten. Pärjään oikein hyvin, mutta veroprosenttia katsellessa vituttaa kun tietää että osa valuu asuntosijoittelijoiden taskuihin asumistukina.

Kunnes ap heräsi ja päästi kissan ulos sossun maksamasta vuokrayksiöstään. 

Vierailija
29/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää kun ostat asunnon talosta jossa pitäisi olla pelkästään omistusasuntoja. niin ison osan ostaakin joku asuntosijoitusfirma tai yksityiset sijoittajat, ja sitten asuttavat niihin noita vuokraloisia jotka tuhoavat kämpän, häiriköivat ja alentavat koko taloyhtiön arvoa. Pitäisi lailla kieltää asuntojen edelleen vuokraaminen ja säätää niin että vain erikseen vuokra-asunnoiksi tarkoitettuja asuntoja voi ostaa vuokraustarkoitukseen.

Jossain vanhoissa taloyhtiöissä törmäsin vuokra-asuntokieltoon. Tämä oli asunnon myynti-ilmoituksessa.

Vierailija
30/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Riskit pitäisi olla tiedossa jos vuokraat asuntoa. Nykypäivänä näitä sekopää vuokralaisia on vaan enemmän kuin ennen.

Jos ei tosiaan yhtään välitä, millaiselle ihmiselle asuntonsa vuokraa, niin on ongelmansa ansainnut. Ikävä vain, että joskus vuokralaisen aiheuttamat ongelmat ovat sellaisia, että ne vaikuttavat koko taloyhtiöön joko häiriöinä tai rakenteille tai yleisille tiloille aiheutettuna vahinkona, mikä tulee kaikkien osakkaiden korvattavaksi, jos vuokralainen on persaukinen, jolta ei saa ulosotossakaan mitään.

Vierailija
31/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kohdistaa agressiivisuutensa asumiseen. Tuhoaa asunnon, kantapääkävelee, möykkää, paiskoo ovia, jne.

Meidän alakertaan muutti lapsiperhe jossa toinen rääkyy ja toinen kiljuu koko valveillaoloaikansa. Olen alkanut tarkoituksella kantapääkävelemään, jumppaamaan, ja soittamaan musiikkia lattiaa vasten käännettyjen isojen kaiuttimien kautta illalla HETI siitä lähtien kun rääkyjä ja kiljukaula hiljenevät.

Asiaa 👍

Vierailija
32/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Riskit pitäisi olla tiedossa jos vuokraat asuntoa. Nykypäivänä näitä sekopää vuokralaisia on vaan enemmän kuin ennen.

Jos ei tosiaan yhtään välitä, millaiselle ihmiselle asuntonsa vuokraa, niin on ongelmansa ansainnut. Ikävä vain, että joskus vuokralaisen aiheuttamat ongelmat ovat sellaisia, että ne vaikuttavat koko taloyhtiöön joko häiriöinä tai rakenteille tai yleisille tiloille aiheutettuna vahinkona, mikä tulee kaikkien osakkaiden korvattavaksi, jos vuokralainen on persaukinen, jolta ei saa ulosotossakaan mitään.

Tässäkin tapauksessa vuokrailaisella ei ollut luottotiedot kunnossa. Se on jo selkeä varoitusmerkki. Silti tälläkin palstalla ulistaan siitä kuinka vaikea on luottotiedottomalla saada vuokra-asuntoa. Ja samat ulisijat ulisee sitten ahneista vuokraloordeista.

Vierailija
33/33 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajan riski. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Riskinotosta kyllä palkitaan verotuksessa ja remontitkin voi vähentää.