Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT töissä. Jäisittekö vai lähtisittekö?

Vierailija
11.02.2025 |

Nykyisessä työssäni on mielestäni erittäin hyvä palkka, yli 8000 E/kk, mutta en saa enää nautintoa siitä. Olen työssä vain rahan takia.

Nyt voisin saada yli vuoden palkan irtisanoutumiskorvauksena, jos lähtisin vapaaehtoisena. Olen lähes 50-vuotias eli tuskin saan enää vastaavasti palkattua työtä muualta. Lähtisittekö vai jäisitte? Jos jään, niin todennäköisesti potkut tulee kuitenkin 3-5 vuoden sisällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin

Vierailija
2/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut avoimia työpaikkoja, mitä on tarjolla ja mikä on työllisyystilanne?

Jos näyttäisi siltä, että olisi mahdollista saada suhtkoht helposti uusi työpaikka, mutta vaikka 4000 euron palkalla, itse lähtisin. Ihan siksi, että saisit nyt vuoden palkan irtisanoutumisorvauksena, mutta jos sinut irtisanotaan 3-5 vuoden päästä, et välttämättä saa mitään.

Sen sijaan, jos alalla on huono työllisyystilanne, eikä ole innostusta uudelleen kouluttautua, jäisin työpaikkaan ja yrittäisin pitää kiinni siitä kynsin ja hampain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli YT neuvottelut niin heti ilmottauduin vapaaehtoiseksi kuten moni muukin.  Yksi vapaaehtoinen  ei päässyt pois.

Vierailija
4/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vapaaehtoinen  ei päässyt pois.

Tämä on pelkoni myös myös. Siitä saa leiman, joka ei lähde. ap

Vierailija
5/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut avoimia työpaikkoja, mitä on tarjolla ja mikä on työllisyystilanne?

Jos näyttäisi siltä, että olisi mahdollista saada suhtkoht helposti uusi työpaikka, mutta vaikka 4000 euron palkalla, itse lähtisin. Ihan siksi, että saisit nyt vuoden palkan irtisanoutumisorvauksena, mutta jos sinut irtisanotaan 3-5 vuoden päästä, et välttämättä saa mitään.

Sen sijaan, jos alalla on huono työllisyystilanne, eikä ole innostusta uudelleen kouluttautua, jäisin työpaikkaan ja yrittäisin pitää kiinni siitä kynsin ja hampain.

Luulen, että saisin kohtuu helposti uuden työn 5000-6000 E kuukausipalkalla. ap

Vierailija
6/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin.

Vierailija
7/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sota yhtä miestä kaipaa.

Vierailija
8/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin. Jos vielä 5 vuotta saat olla tuolla palkalla niin loppuelämä on sinulla turvattu, edellyttäen että kykenet säästämään. Työllistymisen kannalta on ihan sama, jääkö työttömäksi 50-vuotiaana vai 60-vuotiaana, kumpaakaan ei nimittäin enää palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi