Kannattaako visa debit kortin lisäksi olla luottokortti jos matkustaa?
Kommentit (42)
Kannattaa, joskus hotellien respoissa kysytään luottokorttia
Mulla on 2 eri pankin pankki-luottokortit eli debit ja credit samassa kortissa (Visa sekä MasterCard) ja myös molemmissa pankeissa Visa Electron tai mikä se nykynimeltään onkaan. Visa on lisätty myös Google Payn Wallettiin mikä on kätevä maksutapa esim. metrossa
Yritäpä vuokrata ulkomailla auto ilman luottokorttia, niin nauravat sut pihalle. Huom! En puhu mistään hikipajavuokraamoista, vaan isoista kansainvälisistä toimijoista kuten Herz ja Sixt.
Vierailija kirjoitti:
Ai joskus? Kuule aina kysytään
Tarvitseeko tästä aiheesta vängätä joka viikko uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN aina. Eihän kaikilla ole luottokorttia ja kyllä hotelleille maksavat asiakkaat kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä kannattaa jankata. Odotellaan vielä hetki, niin keskusteluun tulee mukaan henkilöt, jotka pyhästi julistavat, että eivät tarvitse luottokorttia mihinkään, eikä varsinkaan ole tarvetta elää yli varojen luottokortin avulla. Katsopas kun heidän mielestään se luottokortin limitti on ihan pakko vinguttaa täyteen joka kuukausi, koska sitä limittiä nyt vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä kannattaa jankata. Odotellaan vielä hetki, niin keskusteluun tulee mukaan henkilöt, jotka pyhästi julistavat, että eivät tarvitse luottokorttia mihinkään, eikä varsinkaan ole tarvetta elää yli varojen luottokortin avulla. Katsopas kun heidän mielestään se luottokortin limitti on ihan pakko vinguttaa täyteen joka kuukausi, koska sitä limittiä nyt vaan on.
Ja vastapuolella ne joiden vahva mielipide on, että ilman luottokorttia kotiovesta ulos käveleminen on lähes mahdotonta. Jokainen hotelli heittää pihalla ja ravintolassa jätetään nälkäiseksi. Vähintään pitää kultareunainen Visa olla lompakossa. Mielellään koko viuhka erilaisia kortteja. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN aina. Eihän kaikilla ole luottokorttia ja kyllä hotelleille maksavat asiakkaat kelpaa.
Et ole tainnut olla koskaan oikeassa hotellissa jos noin väität
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva kun tulit neuvomaan tietäväisenä :D ole matkustanut 30 maassa ja ei kyllä AINA kysytä. Esim. jos oot varannut Agodan tai Expedian kautta ja maksanut etukäteen...
Miljoonat ihmiset reissaa ympäri maailmaa ilman luottokortteja. Joten ei voi väittää sen olevan välttämätön.
Toisaalta on luottokorteilla paikkansa. Syystä niin monet niitä matkaillessa suosii. Kun saa helppoutta ja lisäturvaa huijareiden varalta.
Matkustelen ilman luottokorttia ja hyvin olen parjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pari sataa yötä olen nukkunut hotelleissa. Euroopassa, Aasiassa, Amerikassa, Afrikassa.
Hyvin harvoin olen luottokorttia tarvinnut. Siis silleen, että se olisi millään muotoa välttämätön.
Ilmankin pärjää, mutta se on ihan hyvä varmuudeksi vaikka ainakin Euroopassa saa hyvin maksettua pankkikortilla. Ja johan ainakin ulkomaanmatkat kannattaa varatessa maksaa luotolla.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat laskuttaa tyhjentämäsi minibaarin tuotteet lähtösi jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pari sataa yötä olen nukkunut hotelleissa. Euroopassa, Aasiassa, Amerikassa, Afrikassa.
Hyvin harvoin olen luottokorttia tarvinnut. Siis silleen, että se olisi millään muotoa välttämätön.
hostelleissa toimii varmaan noin, ei kunnon hotelleissa
Osa ei saa kuin debit kortin. Ja pankkikortin. Henkkarit. Eli ei voi valita luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat laskuttaa tyhjentämäsi minibaarin tuotteet lähtösi jälkeen.
Se on ihan selvä, että mielellään hotellit ottavat luottokortin tiedot. Koska jos asiakas rikkoo hotellihuoneen ja tyhjentää baarikaapin niin sitä kautta voi periä rahoja.
Eri asia sitten haluavatko käännyttää maksavan asiakkaan sen takia, että hän ei halua antaa luottokorttinsa tietoja tai hänellä ei ole luottokorttia.
Harvalla hotellilla menee niin hyvin, että on varaa nirsoilla ja valikoida asiakkaita. Etenkään jossei ole mitään erityistä syytä olettaa ongelmia. Useinhan hotellit haluaa passista ottaa kopion sen varalta. Että voivat jäljittää ja periä maksamattomia laskuja, tai mitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile päästä vieraaksi vaikka Mandarin Orientaliin ilman luottokorttia niin katsotaan miten käy
Joo mulla on Visa, johon kuuluu matkavakuutus. Maksan kaikki matkat tuolla kortilla. .