IL: Asiantuntijalta suorat sanat 8,19 euron Juhla Mokasta
Kahviasiantuntija ja yrittäjä Petri Nieminen ei ole hinnasta tyrmistynyt.
Jos suomalainen valittaa, että kahvin kilohinta on yli seitsemän euroa, niin kyllä se vähän väärästä asiasta valittaa. Kyllä se voisi ihan hyvin olla kymmenenkertainen, eikä sekään vielä mitään haittaisi.
Semmoiset jutut Petrillä.
Ehkä tässä olisi syytä keskustella S-ryhmän alueellisen monopolin hyväksikäytöstä hinnoittelussa?
Kun kilpailijaa ei ole ihan lähellä, niin kyllä unohtuu ÄSS-osuuskauppa-aate, ja hinnat tappiin.
Kommentit (34)
Ihan vähän ylimielinen asiantuntija löydetty taas kerran.
Kumpaako Ap tarkoitat, paketti- vai kilohintaa? Kilohintana tuo on suht edullista.
En kanssa pidä juhlamokan mausta.Surkeaa kuraa.
X-tran kahvia saa alle 4 eurolla jos ei hiekkaa ulkoa jaksa hakea suodattimeen
Miksi jotkut maksaa 8 euroa paketilta kun ennen juolua maksaa 3.50? Itse ostin koko vuodeksi.
Minä olen hankkinut koko vuoden kahvit ennakkoon tarjouksesta. On tummapaahtoista, vaaleapaahtoista, kofeiinitonta ja pikakahvia kaapissa.
Ostakaa papuja ja jauhakaa itse ,edullisempaa ja mikä parasta, maku on parempi
Varsinainen asiantuntija taas. Kahvipaketti muuten on puolisen kiloa tai jotkut allekin, joten 8.19 euron paketilla kilohinnaksi tulee 16.38€
Juhlamokka on pahinta kahvia ikinä
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa papuja ja jauhakaa itse ,edullisempaa ja mikä parasta, maku on parempi
Ei kyllä halvemmaksi ainakaan tullut mitä viimeksi kilohintoja vertailin, mutta onhan siinä tekemisen meininkiä kun niitä papuja jauhaa myllärin lakki päässä.
Kallista?
Yhdestä pakeista saa noin 70 kupillista kahvia.
Käytännössä 60 grammaa kahvipuruja saa litran valmista kahvia.
Sehän on lähes ilmaista. Vertaa vaikka ABC:lla kupillinen (1,25 dl) maksaa 2,60 €
Ihmeellistä valittamista kun kahvi on kaikille saman hintaista, paitsi työttömille ym toimeentuloasiakkaille sekin on ilmaista koska valtio maksaa senkin.
Ilmastopäästöjen vuoksi kahvia ei pitäisi juoda lainkaan.
* Vihreät 🍀 De gröna*
Vierailija kirjoitti:
Huomasivat jo tehtaallakin ,että koko sekoitus oli suuri virhe ja Siksi Paulig nimesikin sen oikein Juhla mokaksi.
No mutta kyllä kaikki joskus mokaa.
Nerokas Petri on havainnut, että paahtimot ovat pienentäneet pakkauskokoja, ja myyvät näin "erikoiskahveja" kovemmalla kilohinnalla.
Tätähän ei kukaan muu olekaan havainnut?
Omasta puolestani nämä 425-450g shrinkflaatio-kusetukset saavat jäädä hyllyyn.
Miten K- ja S-ryhmällä voi olla hallussa noin 80 prosenttia Suomen elintarvikeliikkeistä? Onko missään muualla lännessä näin keskittynyttä?
Vierailija kirjoitti:
Miten K- ja S-ryhmällä voi olla hallussa noin 80 prosenttia Suomen elintarvikeliikkeistä? Onko missään muualla lännessä näin keskittynyttä?
Samoin noita puhelinoperaattoreita ei tunnu olevan kuin ne 3 suurta jotka sopineet hinnat keskenään. Ulkomailla uskoisin niitäkin olevan kuin sieniä sateella.
Vierailija kirjoitti:
Kuraa on korkeintaan housuissasi.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä eksoottinen vaaleapaahtoinen kahvi. Ulkomailla ei vastaavaa edes saa. Kaikki on samaa tummapaahtoista kuraa.
Mikä tekee ihmisestä kahviasiantuntijan? Kaiken maailman dosentit...
Hintaan ei tietysti vaikuta ilmastomuutoksesta johtuvat sääilmiöt?
Eipä ole vielä tänä vuonna tarvinnut ostaa normaalihintaista kahvipakettia.
Alkuvuosi mentiin joulutarjouksilla, ja onhan tässä ollut välissäkin tarjouksia.
Ja kaiketi näissä kampanjoissa on myös paahtimot jotenkin mukana? Että ei se hinta ihan pelkästään kaupan toimesta muodostu.
Ja jos joutuisin ostamaan kahvia normaalihinnoilla, niin merkki ei olisi Paulig, eikä juhlamokka.
Parempiakin löytyy samalla hinnalla. Esim. Löfberg ja Arvid Nordqvist.