Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bor du i Esbo?

05.03.2007 |

Flyttade till Esbo i höstas och är hemma med min 1år3mån dotter. Skulle va kul att hitta nya bekanta, att träffa eller också bara att maila med. Verkar dock inte vara så många som skriver här...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi bor inte själva i Esbo, men rör på mig där alltid då och då. Mina föräldrar bor i Olars. Har själv rört mig vid axeln Grani-Hagalund-Larsvik då jag var yngre.

Vi har en son som idag blev 1år 5mån.

Vierailija
2/8 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry att jag inte hunnit skriva e-mejl ännu. Har haft fullt upp ett tag, ska skriva sen då det lugnar ner sig.

Körde faktiskt förbi Ladusved i lördags och kom att tänka på att ni bor där. Jag har en kompis som oxå bor där. Vi var i Nöykis och hälsade på en bekant familj.

Nu måste jag springa igen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag är en hemmamamma som bor i Stadsbeget (Esbocentrum). Jag har två söner snart 5år och snart 3år och en dotter född i januari. Känner inte heller så många svenska talande här var vi bor. När pojkarna var små så gick vi på kyrkans rytmik och då träffade man andra mammor, men nu finns inte denna möjlighet heller mer :(

Vi brukar ofta vara i parken (Södriks lekpark=suvelan asukaspuisto) Men där går nog just inga svensk språkiga.

De sku vara roligt att träffa nu och då en annan som talar svenska. Om du vill kan du maila till mig. johanna-71(at)suomi24.fi

-MM-

Vierailija
4/8 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vi flyttade till stensvik i februari. jag talar svenska och min man finska. våra barn är födda -96, -97, -02, -07.det skulle vara roligt att träffa andra svenskspråkiga.

Vierailija
5/8 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi bor också i Esbo, Domsby. Vår lilla prins är nu 3 mån. Sku fakiskt vara trevligt med svenskt sällskap, framför allt på tanke på lillens språkutveckling när han kommer till den åldern att han börjar sakna läksällskap. Själv e jag nu 21, så d sku vara extrakul med en el fler ;)yngre svenskatalande mamma, men inte spelar ju åldern så stor roll..

Vierailija
6/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vår familj bor i stensvik.vi flyttade i februari. pojken är 10 år och flickorna 9år, 4år och yngsta bara 3månader. jag går oftast till hyökyvuoren asukaspuisto med dom två yngsta. Det skulle vara roligt att träffa andra svenskspråkiga.skriv gärna nina.torronen@kolumbus.fi

Vierailija
7/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

från Ladusved :) Har en son på 2år 3mån och tvillinflickor på 3 månader.

Har du besökt Ladusveds asukaspuisto; har stött på några svensktalande mammor där med små barn :) Dessutom har jag förstått att en grupp finlands svenska mammor träffas i Nöykis rådgivning varje månad?

Vierailija
8/8 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

FINNS DET andra svenskspråkiga mammor som går till hyökyvuoren asukaspuisto( vet inte vad det heter på svenska ). Jag har 4 barn men går till lekparken med dom två yngsta. Flickor 4 år och 5 mån. Det skulle vara roligt med nya vänner och flickorna nya kompisar. Skriv gärna till ninnumamma@hotmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi