Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö vanhojen tanssien puvut, kampaukset, kynsistudiot jne. korvata vähävaraisille nuorille toimeentulotuesta?

Vierailija
07.02.2025 |

Mielipiteitä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan kynsistudiota, mutta pukuvuokra ja kengät pitäisi korvata. 

Vierailija
22/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisten tyttöjen pitäisi mennä ilman vaatteita täydessä meikissä, jos ovat hoikkia ja hyvännäköisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta koululla voisi olla lainattavia pukuja. Ainakin meiltä voisi saada vanhojenpäivän puvun sinne sen jälkeen, miksei muiltakin perheiltä?

Tämä on hyvä idea, mutta hoitaisiko koulu myös käytettyjen pukujen pesetyksen? Se voi maksaa enemmän kuin se puku. 

Kysymykseen vastaus, minusta kaikilla nuorilla on oikeus tansseihin ja penkkareihin yms mutta kohtuus siinä mitä maksetaan. Meikin ja hiukset voi hyvin hoitaa itsekkin. 

Vierailija
24/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilyöntiä koko tilaisuus kun ei olla edes vielä mihinkään valmistuneita. Jossain hikisessä salissa.  Koko jutun voisi ottaa vain harjoitusverkkareissa.  Mahdollisesti tuleviin akateemisiin juhliin. 

Itseasiassa akateemisista juhlistakin voisi poistaa kaiken tuon turhan ja vanhentuneen. Jotain nykyaikaista tilalle, korkeintaan. Mielummin ei mitään. Parempi keskittyä itse asiaan eli opiskeluun eikä turhaan humputteluun. Humputella voi sitten jokainen tahoillaan omalla vapaa-ajallaan ihan minkälaisissa vermeissä haluaakin.

Vierailija
25/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta itse tanssiaiset voisi lopettaa. Edistää vanhentunutta, vanhanaikaista kulttuuria. Ei me eletä missään 1600-1800-luvulla enää.

Koreilu tuleee sieltä. Mitä on opittu jos tyttö haluaa koreilla vaatteillaan ja olla kaunehin?

Vierailija
26/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta itse tanssiaiset voisi lopettaa. Edistää vanhentunutta, vanhanaikaista kulttuuria. Ei me eletä missään 1600-1800-luvulla enää.

Koreilu tuleee sieltä. Mitä on opittu jos tyttö haluaa koreilla vaatteillaan ja olla kaunehin?

Vanhanaikaisia tanssimuuveja ja vanhanaikaisia pareja. Useimmiten vielä epämiellyttävä tanssipartneri. Onneksi ei ole edes pakko osallistua ollenkaan niin ei tarvitse väkisin tanssia itselleen epämiellyttävän ihmisen kanssa.

Vierailija
27/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaahan kela rahtihameetkin. kyllä valkolaistenkin pitäisi saada hametukia

Vierailija
28/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas maksaa penkkariajelukarkit? P.uppakin siellä yleisön joukossa vasu kourassa odottelemassa ilmaisia karkkeja vasun täydeltä...

Vierailija
29/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravihevoskansa saa kaiken mikä irtoaa. Muiden täytyy tyytyä siihen mitä saa

Vierailija
30/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse olen oman perheen tyttöjen vanhojen tanssit työssäkäyvänä rahoittanut. Ei ollut varaa kampaajaan, meikkeihin, eikä kynsistudioihin. Itse ovat ne laittaneet. Puku ostettiin käytettynä sukulaiselta ja sitten pienensin sitä toiselle tytölle.

Vierailija
31/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? 

Facen ryhmästä saa upeita pukuja ilmaiseksi (itselläkin 2 ilmoitusta siellä).

Meikit ja hiukset voi laittaa itse  0e

Vierailija
32/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojille sitten kanssa tuki puvun vuokraamiseen.

Vierailija
33/33 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vanhojen tanssit voi hoitaa pienellä budjetilla. Tekee itse meikin ja kampauksen. Lainaa mekon.

Osa vähävaraisista on vain niitä kaikista kyvyttömimpiä ratkomaan tällaisia ongelmia. Ei jaksa, ei pysty, puolesta pitäisi tehdä. Tai sitten käytetään se viimeisin pesämuna 600e mekkoon - mikä mahtava rahankäytön malli nuorelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi