Millainen on mielestäsi heikkolahjainen ihminen?
Kommentit (124)
Kirjoittelee tänne päivät pitkät ja urputtaa pakkoruotsista.
Vauvapalstalla päivästä toiseen samoja juttuja jankkaava.
Ei minun tarvitse sitä ruveta määrittelemään, kun asiaan on virallinen määritelmänsä:
Heikkolahjaisuudella tarkoitetaan melko alhaista älykkyyttä, joka aiheuttaa laaja-alaisia oppimisvaikeuksia ja vaikeuttaa toimimista ongelmanratkaisua vaativissa tilanteissa.
Heikkolahjaisuus on terminä vanhentunut, minkä vuoksi nykyään puhutaan yleensä nimenomaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.
Heikkolahjaisuuden ja varsinaisen kehitysvammaisuuden rajana on älykkyysosamäärä 70. Heikkolahjaisen pisteet ovat siis vähintään 71 mutta selvästi alle 100.
Vegaanit, joilla on jopa luetunymmärtäminen ja oman äidinkielen kirjoittaminen heikentynyt lukiessa tätä palstaa. Puhutaan tisumaidosta, lihapäistä yms. ja jos heidän korvikeruokiaan kritisoi, alkavat vegaanit vänkäämään mitä korvikesotkua hedelmät, tuoreet kasvikset ja pavut ovat. Varmasti aivot surkastuneet kun eivät saa ravinnosta B12:aa ja pitkäketjuisia omegoja luonnollisessa muodossa.
Ihminen joka suhtautuu epäluuloisesti kaikkeen eikä siedä mitään muutoksia tai uusia näkökulmia elämässä. Ei ota selvää asioista vaan tyrmää uudet ideat ja ajattelee vain tunteella.
Ja lisäksi pönkittää omaa itsetuntoaan vähättelemällä muita.
Tekee johtopäätökset tunteella mutta siitä huolimatta keksii "järkisyitä", jos pitää asioita perustella..
Uskoo kaiken mitä media kertoo ja äänestää vasemmistoa.
Maga to Mega
Ehkä sellainen joka yrittää miellyttää muita. Pakonomainen tarve ns verkostoitua, jotta kokisi olevansa olemassa. Turhanjauhaja.
Minä, kukaan ei huomaa, ei yhtään kaveria, ei vastauksia työhakemuksiin, mutta akateemisia tutkintoja olen käynyt ja valmistunut huippuarvosanoilla.
Persut, ihan kaikki persut. Heikkolahjaisuudellaan heistä erityisesti loistaa huoraaho, purra, Mäkelä, keskisarja, Juuso, rydman, noh mitä noita luettelemaan, heikkolahjaisia ää liöitä koko porukka. .
Vierailija kirjoitti:
Anoppini
Miniäni.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalialan edustajat yleensä
Kaltaisesi ääliöasiakkaamme.
Näitä heikkolahjaisia syntyy paljon jos kuksii oman äitinsä/isänsä/sisaruksensa tai serkkunsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvitse sitä ruveta määrittelemään, kun asiaan on virallinen määritelmänsä:
Heikkolahjaisuudella tarkoitetaan melko alhaista älykkyyttä, joka aiheuttaa laaja-alaisia oppimisvaikeuksia ja vaikeuttaa toimimista ongelmanratkaisua vaativissa tilanteissa.
Heikkolahjaisuus on terminä vanhentunut, minkä vuoksi nykyään puhutaan yleensä nimenomaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.
Heikkolahjaisuuden ja varsinaisen kehitysvammaisuuden rajana on älykkyysosamäärä 70. Heikkolahjaisen pisteet ovat siis vähintään 71 mutta selvästi alle 100.
Jaa
Normaali on 85-115
Jos 100 - 30 on kehitysvammainen
On 130 huippu älykäs
115-129 on "älykäs"
Suurin osa Mensan jäsenistä on
1) miehiä
2) diplomi-insinöörejä
Se on moodi, DI-mies
Peesaaja kun ei ole omaa päätöksentekokykyä. Viihtyy somessa kun ihmissuhdetaitoja ei ole,