Ammattikoulu on ainut järkevä tapa opiskella
Oikealle alalle kun valmistautuu pääsee heti töihin tienaamaan rahaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaava metallimies revitään heti koulusta. Laittakaa lapsi koneistajaksi opiskelemaan 👍
Joo kunhan palkkaa ei tarvitse maksaa. Raido on vähintään yhtä osaava ja tekee 20% halvemmalla.
Kermo hitsaa 9€/h palkalla mutta tuli 15k€ reklamaatio kun hitsisauma ei läpäissyt ultrausta. Oli 5k€ pulverimaalaus osissa. No ei muutakuin ruuvia kireämmälle! Työntekijöiden selkänahasta tuokin summa revittävä!
Eli et tarvitse vaikkapa lääkäreitä mihinkään. Eikä lapsiasi tarvitse opettaa opettaja.
Sillat voi suunnitella kuka vaan, ei niiden lujuuslaskelmiin peruskoulun oppimäärää enempää tarvita.
Lentokoneitakin osaa kuka vaan suunnitella ja lentää.
Vierailija kirjoitti:
Isoisä meni raksalle kantamaan tiiliä 15-vuotiaana vuonba 1945. Ei tarvinnut ammattikoulua tai oppisopimusta, turhaa pullamössösukupolven hienostelua moiset.
Nykyisin siellä työpaikalla ei välttämättä ole ketään neuvomassa. Työpaikalla ei opetella, vaan pitää heti pystyä työskentelemään itsenäisesti.
Onneksi on sen verran rahaa, ettei tarvitse lapsiaan laittaa ammattikouluun :D
Mä olen käynyt amiksen, amkin ja yliopiston. Jos työelämää ajatellaan, niin enemmän olen oppinut amiksesta ja amkista. Yliopisto on omalla alallani lähinnä teorioiden pyörittelyä ja pohtimista. Valmistun ihan pian maisteriksi enkä oikein tiedä mitä uutta työelämärelevanttia osaamista tämä koulutus on tuonut. Maisterin papereilla olen pätevä johtotehtäviin, mutta osaaminen on kyllä ollut pitkälti jo aiemmin.
Paljon toki riippuu mitä alaa milläkin koulutusasteella opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on sen verran rahaa, ettei tarvitse lapsiaan laittaa ammattikouluun :D
Kyllä työtön tohtori suvussa pitää olla!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkaa vaikka ammattikoulun jäkeen yrittäjäksi, voi tulla isokin firma aikanaan ja sitten on sitä rahaa ja enemmän vielä kun joskus firman myy. Niin on moni tuttu tehnyt ihan ammatitkoulun pohjalta, aikoinaan vanhempi sakki ei saanut mukaan kuin muutaman kymmenen markkaa ja pihalle aikuistumaan, ei mitään kouluja, alkoivat vain yrittäjäksi.
Mikset itse tehnyt?
En voi olla kovin eri mieltä.
Terkuin maisteri, joka on tällä hetkellä opiskelemassa amiksessa
Paljolta olisi säästynyt, kun olisi jättänyt lukion ja yliopiston väliin
Nykyisin ei oikein ole puuduttavan tylsiä töitä. Tai riippuu tietysti mikä ketäkin kiinnostaa, mutta eipä juuri ole mitään liukuhihnatyötä tms. yksitoikkoista ja yksinkertaista tarjolla. "Tyhmät amikset" on myös aikansa elänyt stereotypia.