Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G Jos lapsi ei syö itse yli 2-vuotiaana - saiko lapsi syödä itse n. 1-vuotiaana jolloin asia kiinnostaa lasta

Vierailija
05.03.2007 |

Olen antanut lapsen käteen lusikan siinä 10 kk iässä ja kaikki ovat osanneet syödä itse puoleentoista ikävuoteen mennessä.

Tiedän useita äitejä jotka eivät siedä sotkua mitä opetteluvaiheessa väkisin tulee ja eivät anna lapsen opetella silloin kun on herkkyysvaihe meneillään.

Samoin pukeminen, lapsen ei anneta harjoitella vaan odotetaan että pieni kykenee pukemaan samaa vauhtia kuin aikuinen - hermostutaan ja aikuinen pukee itse. Tätä jatketaan liian kauan ja jopa lähes kouluikään saakka.

Katsokaa peiliin - sieltä näkyy syyllinen palvelua vaativaan lapseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen ei saanut syödä itse sotkun takia- oppi sit vasta pk:ssa 2v3kk iässä.

kuopuksen annettiin syödä itse sotkusta huolimatta n.1v eteenpäin.

Vierailija
2/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyyskaudet on toki kaikessa hyvä huomata, ne vaan tulee kovin eri aikaan kaikilla. Lapseni ovat kyllä kaikki ruvenneet syömään itse kun ovat olleet 10-11 kk ja syömisissä ei ole ollut ongelmia sen koommin.

Pukemisissa ovat olleet hyvin erilaisia: tytöt ovat halunneet pukea jo 12-kuisina itse (ei se toki sillon vielä hyvin onnistunut!) mutta poikaamme rupesi pukeminen kiinnostamaan vasta vajaa 3-vuotiaana ja siitä asti on sitten pukenut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pukeminen ei kiinnosta ei sitten yhtään! Ei edes halua yrittää. VAikka sanoisin että lähdetään karkkikauppaan ei pue itse. Jää sitten mielummin leikkimään tms. Riisuu kyllä sujuvasti heti kun kotiin tullaan. Ei vissiin tykkää vaatteista, kun aina haluaisi olla mhdollisimman vähissä vaatteissa. Mieluiten yökkäri päällä. Ulkovaatteiden pukeminen on olult yhtä huutoa ihan aina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi