Työntekijät eivät ole vastuussa siitä jos SOTE-palveluita ei saa
Ei auta mitään haukkua hoitajia tai lääkäreitä siitä ellei aikoja tai riittävää hoitoa saa. Työntekijät toimivat niiden resurssien puitteissa joita on käytössä ja organisaation linjausten mukaisesti. Ei auta myöskään haukkua sosiaalipuolen työntekijää mikäli vanhus ei saa palveluita. Lääkärikään ei voi yhtään mitään sille, jos päivystykseen tulevalle itsetuhoiselle ei ole osastopaikkaa. Ei ole kyse siitä, ettei joku tietty ammattilainen halua auttaa hädässä. Kukaan rivityöntekijä ei voi mitään sille, että palvelut ovat kuralla, ei ole rahaa eikä resursseja.
Kommentit (19)
Ketäs sitten haukutaan? Kyllä ne sote-alueen työntekijät ovat ne joile palaute pitää antaa. Vaihda työpaikkaa jos ihmiset eivät pidä työpaikkasi toiminnasta. Sama kaupassa. Kyllä henkilökunta on se, jolle huonosta palvelusta, virheestä jne pitää pystyä sanomaan, turha kitistä. Jos jotain sattuu niin ensimmäisenä ollaan kitisemässä "miksi ette sanonut mitään, henkilökuntaa on paikalla siinä sitä varten.."
Älkää piiloutuko, te edustatte työnantajaanne työpaikallanne. Ihme kitinää.
Tämä on sitä kokoomuksen ja persujen ajamaa terveyspalveluiden uudistamista. Terveyspalvelut vain rikkaille veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ketäs sitten haukutaan? Kyllä ne sote-alueen työntekijät ovat ne joile palaute pitää antaa. Vaihda työpaikkaa jos ihmiset eivät pidä työpaikkasi toiminnasta. Sama kaupassa. Kyllä henkilökunta on se, jolle huonosta palvelusta, virheestä jne pitää pystyä sanomaan, turha kitistä. Jos jotain sattuu niin ensimmäisenä ollaan kitisemässä "miksi ette sanonut mitään, henkilökuntaa on paikalla siinä sitä varten.."
Älkää piiloutuko, te edustatte työnantajaanne työpaikallanne. Ihme kitinää.
Voi hyvää päivää! Jos tuot epäkohtia esille niin saat kenkää. Oikeisto johtaa pelolla ja manipuloinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Ketäs sitten haukutaan? Kyllä ne sote-alueen työntekijät ovat ne joile palaute pitää antaa. Vaihda työpaikkaa jos ihmiset eivät pidä työpaikkasi toiminnasta. Sama kaupassa. Kyllä henkilökunta on se, jolle huonosta palvelusta, virheestä jne pitää pystyä sanomaan, turha kitistä. Jos jotain sattuu niin ensimmäisenä ollaan kitisemässä "miksi ette sanonut mitään, henkilökuntaa on paikalla siinä sitä varten.."
Älkää piiloutuko, te edustatte työnantajaanne työpaikallanne. Ihme kitinää.
Ne palautteet pitää viedä ylemmälle taholle, eli sinne, ketkä niitä palveluita järjestävät. Ei se kahden ihmisen töitä tekevä lääkäri mitenkään monista itseään ja saa hoidettua enemmän potilaita vaikka hänelle kuinka tilanteesta valittaisi.
Minäpä pistän tämän ketjun työpaikkamme sos.mediaan. Onko tosiaan niin että asiakas ei saa sanoa työntekijälle havaitsemistaan epäkohdista? Voi pyhä yksinkertaisuus. Tästä saadaan hyvät naurut kahvitunnille. Miten välttelet asiakkaita ettei ne voi valittaa....
Vierailija kirjoitti:
Ketäs sitten haukutaan? Kyllä ne sote-alueen työntekijät ovat ne joile palaute pitää antaa. Vaihda työpaikkaa jos ihmiset eivät pidä työpaikkasi toiminnasta. Sama kaupassa. Kyllä henkilökunta on se, jolle huonosta palvelusta, virheestä jne pitää pystyä sanomaan, turha kitistä. Jos jotain sattuu niin ensimmäisenä ollaan kitisemässä "miksi ette sanonut mitään, henkilökuntaa on paikalla siinä sitä varten.."
Älkää piiloutuko, te edustatte työnantajaanne työpaikallanne. Ihme kitinää.
Mitä te luulette, että työntekijä voi tehdä? Etenkin terveydenhuollossa ammattilaiset ovat jo vuosia pitäneet ääntä epäkohdista, mutta mikään ei muutu. Ei siinä auta vaikka kuinka huutaa sille vastaanoton hoitajalle tai lääkärille, viesti ei mene päättäjille jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sairaala ei saisi käännyttää sekavaa vanhusta päivystyksestä pois, vaikka omainen hänet siihen varta vasten tuo ja lähtee sitten pois avaimet mukanaan.
Totta, mutta ne työntekijät eivät voi muuttua osasto- tai hoivakotipaikoiksi. Vika on organisaatiossa, ei ammattilaisissa jotka vain yrittävät selviytyä niillä resursseilla mitä on. Eli olemattomilla sellaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä pistän tämän ketjun työpaikkamme sos.mediaan. Onko tosiaan niin että asiakas ei saa sanoa työntekijälle havaitsemistaan epäkohdista? Voi pyhä yksinkertaisuus. Tästä saadaan hyvät naurut kahvitunnille. Miten välttelet asiakkaita ettei ne voi valittaa....
EIhän tässä sanottu ettei epäkohdista saa sanoa. Todellakin saa ja pitääkin, jotta joku muuttuisi. Mutta työntekijöiden haukkuminen ja syyllistäminen ei ole oikea lähestymistapa asiassa. Työntekijät ovat yleensä kyllä täysin tietoisia epäkohdista, mutta heitä ei kuulla.
Kaupassa joskus töissä olleena tietysti tuli asiakaspalautetta, joka vietiin aina esimiehelle . Joka luuli että taas tuo rutisee jostakin. Siksi kerroin aina asiakkaalle että hän voi myös laittaa palautteen kaupan johdolle,jos vaikka menisi paremmin perille. Näinhän se on että ei sieltä "lattialta" johtajat mitään kuule.
Onko tosiaan niin, että hallitus ei osaa sorvata sotea, vaikka se saatiin maaliin? Kyllä sitten on partasta kaataa hallitus ja osaavat puikkoihin.
Aina kannattaa sille hoitajalle huutaa pää punaisena
Täysin totta.
Hoitajalla on jossain päällikkö tai johtaja joka kantaa vastuun koko puljusta ja sen sujuvasta toiminnasta.
Sille maksetaan siitä että homma toimii. Se on sen duuni.
Sitten kun puhutaan mm. ettei julkisella saa hoitoa niin asiasta puhutaan ihan kuin se johtuisi niiden lääkärien, hoitajien ja muun henkilöstön hoitohaluttomuudesta. Että hoitoa ei vain haluta antaa. Pitäisi kääntää katse ihan muualle kuin niihin työntekijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin, että hallitus ei osaa sorvata sotea, vaikka se saatiin maaliin? Kyllä sitten on partasta kaataa hallitus ja osaavat puikkoihin.
Eikös tätä varten ole se aluesote jonka vaalit on kohta?
Eikö heidän nimenomainen duuni ole turvata sosiaalipalvelut omassa sotealueella?
N - Y - T poistuu tämä keskustelu...
Eivät ole vastuussa, mutta on heillä mahdollisuus vaikuttaa viime kädessä jaloillaan.
Itse irtisanouduin, kun mikään ei muuttunut. Kun muutama muu alkoi puuhata samaa, asiat alkoivat kummasti muuttua.
Usein kuulee mutta kun on asuntolaina ja sitä ja tätä, mutta jonain päivänä voi olla itse asuntolaina niskassa siellä hoidon tarvitsija puolella ja tarjolla on vain ei oota.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole vastuussa, mutta on heillä mahdollisuus vaikuttaa viime kädessä jaloillaan.
Itse irtisanouduin, kun mikään ei muuttunut. Kun muutama muu alkoi puuhata samaa, asiat alkoivat kummasti muuttua.
Usein kuulee mutta kun on asuntolaina ja sitä ja tätä, mutta jonain päivänä voi olla itse asuntolaina niskassa siellä hoidon tarvitsija puolella ja tarjolla on vain ei oota.
Kyllähän jo ihan normitilanteessakin iso osa työntekijöistä käyttää itsekin näitä palveluita. Lääkärissä on käytävä, voi olla omaisen asioita joita hoidetaan, lasten asiat. Ei niiden palveluiden tila ole vieras työntekijöille asiakkaan roolista katsottunakaan. Ja moni äänestäänkin jaloillaan. Tai sitten on pitkiä toistuvia sairauslomia uupumuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa joskus töissä olleena tietysti tuli asiakaspalautetta, joka vietiin aina esimiehelle . Joka luuli että taas tuo rutisee jostakin. Siksi kerroin aina asiakkaalle että hän voi myös laittaa palautteen kaupan johdolle,jos vaikka menisi paremmin perille. Näinhän se on että ei sieltä "lattialta" johtajat mitään kuule.
Johto on monesti hyvin kaukana siitä päivittäisestä arkitodellisuudesta.
Toisaalta sairaala ei saisi käännyttää sekavaa vanhusta päivystyksestä pois, vaikka omainen hänet siihen varta vasten tuo ja lähtee sitten pois avaimet mukanaan.