Elämän merkityksellisyydestä
Pitää ihmetellä tätä elämän merkitystä. Kaikki päivät mietit, mihin raha riittää. Käyn kaupoissa huvikseen, kun raha ei riitä ostoksiin. Rahat menee laskuihin. Koitan saada ajan kulumaan. Käyn kävelemässä. TV ja puhelimella surffailu. Maksan laskuja. Siinä kaikki eläkeläisen elämä. Ei mitään merkitystä. Ei yhtään mitään.
Kommentit (32)
Ilouutinen - Jumala on suunnitellut jokaiselle ihmiselle tarkoituksen elämälle.
Hän on kertonut sen Raamatussa. Elämän maanpäällä loputtua, Isän kodissa iankaikkisessa ilossa,ennalta menneiden pyhien seurassa.
Hieno elämä, kertakaikkiaan!
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaminen ei kelpaa elämän merkitykseksi.
Huomattavasti miellyttävämpää on elää, jos on varaa kuluttaa.
Mitä pienemmistä asioista löytää merkitystä, sen enemmän merkitystä saa elämään. Pikkulintujen touhujen seurailukin voi olla äärimmäisen merkityksellistä, puhumattakaan auringon treffaamisesta silloin kun se näyttäytyy. Terveisin 23v
Vierailija kirjoitti:
Tarkkailin nuorena isovanhempieni elämää pienellä eläkkeellä. Ymmärsin jo silloin, että elämässä pitää opiskella ja tehdä töitä, jos aikoo eläkkeellä tehdä muutakin kuin pyöriä kotona tai käydä kävelyllä. Nyt olen 30 vuotta lukenut netistä kirjoituksia, ettei käärinliinoissa ole taskuja tai voi kuolla ennen eläkeikää.
Niin voi, muttei kannata ottaa riskiä. Niinpä olen säästänyt ja sijoittanut osan tuloistani, että voin nauttia mahdollisista eläkepäivistäni. Jostain syystä rahantarve vanhana näyttää joillekin tulevan täytenä yllätyksenä ja sitten syytetään yhteiskuntaa omista valinnoista.
Itse nuorena mietin, miten jotkut on niin varmoja ja uskoltavat säästää eläkepäiville, koska elämä on niin epävarmaa?? Lisäksi miksi säästää eläkepäiville,jos silloin alkaa terveysvaivat? Miksei mieluummin tee kaikenlaisia asioita nuorena ja käytä rahaa niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikki oppivat vanhetessaan nauttimaan pienistä asioista. Itse olen aina osannut.
Ei siltä vaikuta, omat vanhempani vaikuttavat kyllästyvän elämään aina vaan enemmän. Nyt eläkkeelle jäätyään alkoi kuolemispuheet ja huokaillaan vaan jatkuvasti tympääntyneen oloisina.
Minäkin olen nähnyt tätä samaa. Sitten tunnen joitain 80-90v vuotiaita jotka ovat säilyttäneet sen elämänilon. En tiedä miten he sen tekee.
Mulle merkityksellisin asia elämässäni on luultavasti ollut parisuhde. Sitten joskus jossain luonnossa näen paikan josta tulee mieleen että olisin kuin unessa. En osaa selittää mistä se tunne tulee. Olen yrittänyt etsiskellä lisää tämäntapaisia paikkoja. Joskus elokuvissa tai sarjoissa näen myös paikkoja, jotka saavat aikaan tämän tunteen. Esim unelmani on päästä joskus kävelemään sellaisella korkealla sillalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle merkityksellisin asia elämässäni on luultavasti ollut parisuhde. Sitten joskus jossain luonnossa näen paikan josta tulee mieleen että olisin kuin unessa. En osaa selittää mistä se tunne tulee. Olen yrittänyt etsiskellä lisää tämäntapaisia paikkoja. Joskus elokuvissa tai sarjoissa näen myös paikkoja, jotka saavat aikaan tämän tunteen. Esim unelmani on päästä joskus kävelemään sellaisella korkealla sillalla.
Katsos kun me tavallaan ollaan unessa, kuolema on tästä unesta heräämistä. Unessa ei muista hereilläolosta ja siitä maailmasta, mutta välillä voi saada kiinni siitä, että on unessa.
Kun en muuta keksinyt niin aloin tutkia millä pelimerkeillä kristinusko myytiin roomalaisille.
että auttoiko paljonkin kun molemmat on neitseestä syntyneen jumalan pojan perustamia.
siinä sitä on ollut miettimistä ja aiheesta kirjallisuutta riittää aikalaisten ja myöhempien kirjoittajien tuotoksia.
Miten paljon te tarvitsette rahaa viihtymiseen? Ei mun tarvitse shoppailla tai lennellä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon te tarvitsette rahaa viihtymiseen? Ei mun tarvitse shoppailla tai lennellä ulkomaille.
No kyllä sitä jonkun verran vaatii. Joskus tarvii "shoppailla" jotain ja joskus on kiva käydä jossain, enkä välttämättä tarkoita ulkomaille lentämistä
Merkitys on sisäinen asia, luettelit nyt vain ulkosia toimintoja, aistiärsykkeitä jne. Ehkä siinä vastaus?
Ei siltä vaikuta, omat vanhempani vaikuttavat kyllästyvän elämään aina vaan enemmän. Nyt eläkkeelle jäätyään alkoi kuolemispuheet ja huokaillaan vaan jatkuvasti tympääntyneen oloisina.