Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

200 euron merkkituote

Vierailija
06.02.2025 |

uudenveroinen ja muodissa oleva

Jos lahjoitan diakoniaan tai kirpparille tämän, niin miten uskoisit, että se tulee käytetyksi? Mahdollisimman hyvin? Ostaako joku tarvitseva sen halvalla ja trokaa kalliimmalla eteenpäin? Ja onko se hyvä, että saa rahaa käyttöönsä? Mihin käyttöön rahat todennäköisesti menisivät?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen realisti ja voi mennä hyvään tarkoitukseen kuten ruokaan, asumiseen tai terveydenhoitoon tai huonoon kuten päihteisiin ja riippuvuuksiin.

Vierailija
2/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea noin sekavaa sepustusta, mutta minä voisin maksaa aidoista 100-prosenttisista nahkakengistä jopa 200 €. Mutta niissä ei saisi olla milliäkään muovia (PU.) Ja koska palstaídìootìt tulevat varmasti vì t tuîlemaan tähänkin jotain omaansa, niin: minun jalkani ovat niin leveät, että minun on PAKKO käyttää nahkakenkiä. Toki käyttäisin niitä muutenkin, koska ovat niin tyylikkäitä ja kestäviä. Mutta minulla ei ole vaihtoehtoja, joten kengän on oltava täysin nahkainen, tai ongelmia on tiedossa. Kipuja sun muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harrastaja (jolla ei oikeaa rahantarvetta) voi ostaa sen halvalla ja myydä kalliilla. Varmin tapa tehdä sillä hyvää on myydä se itse markkinahintaan ja lahjoittaa rahat (tai hankkia niillä hyväntekeväisyysjärjestön toivomia asioita). 

Vierailija
4/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppasin taannoin pari sataa levyä pelastusarmeijan kirppikselle. Tämä ei ollut Suomessa. Levyjen markkinahinta oli jossain $10 ja $15 välillä per levy. En vaan ehtinyt enkä viitsinyt alkaa myymään niitä itse. Pelastusarmeija myy ne $2-$5 per levy ja todennäköisesti joku sopivasti paikalle sattuva trokari ostaa ne suurimman osan kerralla ja myy eteenpäin. 

Ei ole väliä kuka ne ostaa. Pelastusarmeija tekee niillä nopean tilin ja minä pääsin niistä eroon. Trokari tekee myös vähän rahulia. Kaikki voittavat.

Vierailija
5/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoittaa, niin asia on lahjoittajalle ylimääräinen / turha / yhdentekevä.

Ei luulisi pätkän vertaa miettivän asiaa pois heittämisen jälkeen. Sytyttäköön joku vaikka takkansa sillä.

Vierailija
6/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea noin sekavaa sepustusta, mutta minä voisin maksaa aidoista 100-prosenttisista nahkakengistä jopa 200 €. Mutta niissä ei saisi olla milliäkään muovia (PU.) Ja koska palstaídìootìt tulevat varmasti vì t tuîlemaan tähänkin jotain omaansa, niin: minun jalkani ovat niin leveät, että minun on PAKKO käyttää nahkakenkiä. Toki käyttäisin niitä muutenkin, koska ovat niin tyylikkäitä ja kestäviä. Mutta minulla ei ole vaihtoehtoja, joten kengän on oltava täysin nahkainen, tai ongelmia on tiedossa. Kipuja sun muuta.

Sinun vastauksesi vasta sekavaa sepustusta olikin. 😂

Vierailija
7/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tarjousaika. Käy sovittamassa täysnahkaisia paljasjalkakenkiä esim Partioaitassa? Tai googlaa ja etsi kaikkia mahdollisia kuvaustasi vastaavia kenkiä, että missä niitä myydään. Millainen pohja? Taipuisa vai jäykempi? Entä nilkka? Tukeva vaiko vapaa nilkan liikkuvuus.

Vierailija
8/8 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe, että diakonia olisi oikea kohde tuollaisen tavaran lahjoittamiselle. Ennemminkin siellä tarvitaan rahaa lahjakorttiin, että ihminen voi ostaa tarpeellisen oikean kokoisena ja kohtuuhintaisena.